Greenpeace kontra Nestle. Wojna na Facebooku

Rozpoczęta przez Greenpeace kampania społeczna skierowana przeciw koncernowi Nestle odbiła się szerokim echem w cyfrowych mediach. W momencie, kiedy przedstawiciele firmy zaczęli cenzurować komentarze na portalu społecznościowym Facebook, Nestle stało się obiektem internetowego linczu.
Ostry, wręcz ociekający krwią spot opublikowany został przez Greenpeace w internecie. Wykorzystywany przez Nestle między innymi w batonikach KitKat olej palmowy pochodzi według danych organizacji z plantacji palm, powstających w miejscach wycinki lasów deszczowych.



Po pojawieniu się filmu, zaczęły pojawiać się komentarze w sieci. Kiedy jednak pierwsze nieprzychylne koncernowi opinie pojawiły się na jego stronie na Facebooku, przedstawiciele Nestle popełnili poważny błąd. Jak donosi serwis internetowy salon.com, 18 marca na stronie firmy na Facebooku pojawiła się wiadomość oznajmiająca, że wpisy zawierające jej zmienione logo lub zmienione logo jakiegokolwiek z jej produktów zostaną usunięte. Internauci zareagowali natychmiastowo na próbę cenzury. Przez dwa dni strona zalana została setkami komentarzy i zdjęć przedstawiających zmodyfikowane logo, co zmusiło firmę do przeprosin za "niegrzeczne zachowanie w stosunku do klientów". Od początku akcji Greenpeace ceny akcji koncernu zaczęły spadać.