Gazeta.pl bije konkurencję - zebrała najwyższe oceny ekspertów

Eksperci z branży interaktywnej ocenili Gazetę.pl najlepiej spośród wszystkich czołowych portali internetowych. Specjaliści zwracali uwagę na estetyczną i elegancką grafikę, wygodny układ zawartości oraz czytelność strony. Badanie przeprowadził serwis Wirtualne Media.
Eksperci, którzy brali udział w ankiecie przeprowadzonej przez Wirtualne Media, mogli przyznać oceny od 1 do 6 każdemu z pięciu czołowych portali w Polsce (gazeta.pl, onet.pl, wp.pl, interia.pl i o2.pl). Oceny były przyznawane w trzech kategoriach - kolorystyka, układ treści i użyteczność serwisu.

Gazeta.pl wygrywa we wszystkich kategoriach

Gazeta.pl została oceniona najwyżej we wszystkich kategoriach i uzyskała najwyższą średnią ocen ekspertów - 4,77. Na drugim miejscu uplasował się Onet.pl ze średnią 4,23. Pozostałe portale zostały ocenione poniżej czwórki. W ankiecie wzięli udział: Bartłomiej Pawluk (prezes zjednoczenie.com), Sebastian Nejfeld (strategy and development director w Netizens Peppermint), Tomasz Michalik (dyrektor kreatywny Insignii), Wojciech Adryańczyk (art director w Hypermedia Isobar) oraz Kamil Dmowski (head of interactive marketing w Heurece).

Eksperci chwalą "temat dnia"

Pawluk podkreślał, że gazeta.pl jest zdecydowanym liderem pod względem grafiki oraz układu treści. Ekspert zwrócił uwagę na czytelny podział na kategorie i wyraźnie wydzieloną środkową kolumnę.

Według Michalika bardzo dobrym rozwiązaniem jest wyróżnianie najważniejszych, bieżących informacji w oddzielnym boksie wiadomości razem z godziną. Spodobało mu się także wyraźne wyróżnienie tematu dnia.

Wysoka jakość treści i formy

Nejfeld podkreślił, że serwis pozwala modyfikować kolejność bloków tematycznych. Funkcję tę pochwalił również Adryańczyk. Specjalistom spodobała się także granatowa kolorystyka strony- zdaniem Dmowskiego "buduje wrażenie autorytetu wiedzowego". Pawluk za duży plus uznał "estetyczną i lekką grafikę".

Oprócz formy uwagę ekspertów przyciągnęła także wysoka jakość treści. "Pod względem trafności tytułów i nagłówków Gazeta.pl oceniam na piątkę" - uważa Nejfeld. Również Dmowski zwrócił uwagę na "opiniotwórczy charakter" portalu, zorientowany na newsy i publicystykę.

Więcej o: