Gazeta zmieniła tytuł o "nazistowskiej Polsce"

?San Francisco Chronicle" na swojej stronie internetowej artykuł o muralach Brunona Schulza zatytułowano ?Freski z nazistowskiej Polski ujrzały światło dzienne". O sprawie napisaliśmy jako pierwsi. Po kilku godzinach tytuł zmieniono.
O oburzającym nagłówku poinformował nas dziś rano użytkownik Alert24, który na stronie amerykańskiej gazety znalazł artykuł o wystawie odnalezionych cudem fresków Schulza w Instytucie Yad Vashem. Zaszokował go tytuł, gdzie pada określenie "nazistowska Polska". Czytaj więcej

O tym, że tytuł się zmienił poinformował nas Alertowicz, który chciał feralny artykuł przeczytać w oryginale. - Teraz tytuł uległ zmianie - i ma już zupełnie inną wymowę - Czytamy o "Freskach z okupowanej przez nazistów Polski". Niby modyfikacja niewielka, ale robi niesamowitą różnicę - pisze użytkownik serwisu Alert24. - Pewnie redakcję otrzeźwiły wpisy ludzi na forum, którzy skrytykowali niefrasobliwość i niewiedzę autora tekstu - dodaje.

Od 2005 r. Ministerstwo Spraw zagranicznych i podległe mu placówki na całym świecie monitorują media i starają się interweniować, jeśli padają oszczercze i zakłamujące historię określenia jak "polskie obozy zagłady", "polskie obozy koncentracyjne" czy "nazistowska Polska". Do teraz takich interwencji było ok. 500.