Sprzedawał ople i chevrolety, czy zwiększy sprzedaż fiatów?

Nowym dyrektorem handlowym Fiat Auto Poland został Wojciech Masalski, który przez ostatnie cztery lata zajmował kierownicze stanowiska w General Motors.
Pół roku firma szukała nowego dyrektora handlowego po rezygnacji Wojciecha Halarewicza - pierwszego Polaka, który zajmował to kluczowe stanowisko w spółce włoskiego koncernu, ale odszedł organizować przedstawicielstwo japońskiej Mazdy. Nowy dyrektor handlowy Fiat Auto Poland też jest Polakiem i chociaż ma dopiero 39 lat, jest już doskonale znany w krajowej branży motoryzacyjnej.

W latach 1997-2001 Wojciech Masalski pracował w żerańskim Daewoo-FSO, a potem przez dwa lata pracował już w centrali handlowej Fiat Auto Poland, zajmując się marketingiem marki Fiat. Na początku 2004 r. przeszedł do General Motors, gdzie początkowo w regionalnym biurze koncernu w Budapeszcie zajmował się marketingiem marek Opel i Chevrolet w Europie Środkowej i Wschodniej. Od września 2006 r. był dyrektorem zarządzającym GM w czeskiej Pradze, gdzie odpowiadał za marketing oraz sprzedaż opli i chevroletów na rynkach Czech i Słowacji.

Największym wyzwaniem dla menedżera będzie zwiększenie sprzedaży fiatów w Polsce. Kiedy Masalski pracował w Fiat Auto Poland na początku dekady, włoski koncern był liderem naszego rynku motoryzacyjnego. Teraz w sprzedaży nowych aut zajmuje czwarte miejsce, wyprzedzany przez Toyotę, Skodę i Opla.