CBS kupuje radiostację internetową Last.fm
Mimo plotek, że to Viacom kupi Last.fm za 450 milionów dolarów, okazuje się, że amerykańska stacja CBS kupuje serwis za 280 mln.
Internetowa rozgłośnia
Last.fm dopasowuje się do słuchacza. Serwis tworzy szczegółowe profile gustu muzycznego każdego z użytkowników, pokazując ich ulubionych artystów oraz autorów na specjalnej spersonalizowanej stronie.
CBS ogłosiła w środę, że kupuje Last.fm za 280 mln dolarów - donosi blog mashable.com.
Na obniżenie ceny popularnego serwisu z pewnością wpłynęły kłopoty radiostacji internetowych. Największy konkurent Last.fm - serwis Pandora - niedawno został zmuszony do zamknięcia się dla użytkowników spoza Stanów Zjednoczonych. W dodatku amerykański prawodawca uznał, że takie serwisy powinny płacić wyższe tantiemy, co - o ile przepis nie zostanie uchylony - grozi szybkim upadkiem wielu mniejszych rozgłośni.
Last.fm jest serwisem brytyjskim i nie przeżywa tak ciężkich chwil jak amerykańskie radiostacje.
- Last.fm jest jedną z najlepszych i najszybciej rozwijających się społeczności internetowych - powiedział Leslie Moonves z CBS gazecie " Los Angeles Times". - Co więcej, demografia serwisu idealnie współgra z planem CBS by przyciągnąć młodszych widzów i słuchaczy - tłumaczy Moonves.
Obserwatorzy podkreślają, że ostatnie zakupy amerykańskiej stacji odzwierciedlają gwałtowną zmianę strategii. Korporacja CBS posiada najstarszą telewizję w USA i jedną z największych amerykańskich stacji radiowych.
CBS ogłosiła w środę, że kupuje Last.fm za 280 mln dolarów - donosi blog mashable.com.
Na obniżenie ceny popularnego serwisu z pewnością wpłynęły kłopoty radiostacji internetowych. Największy konkurent Last.fm - serwis Pandora - niedawno został zmuszony do zamknięcia się dla użytkowników spoza Stanów Zjednoczonych. W dodatku amerykański prawodawca uznał, że takie serwisy powinny płacić wyższe tantiemy, co - o ile przepis nie zostanie uchylony - grozi szybkim upadkiem wielu mniejszych rozgłośni.
Last.fm jest serwisem brytyjskim i nie przeżywa tak ciężkich chwil jak amerykańskie radiostacje.
- Last.fm jest jedną z najlepszych i najszybciej rozwijających się społeczności internetowych - powiedział Leslie Moonves z CBS gazecie " Los Angeles Times". - Co więcej, demografia serwisu idealnie współgra z planem CBS by przyciągnąć młodszych widzów i słuchaczy - tłumaczy Moonves.
Obserwatorzy podkreślają, że ostatnie zakupy amerykańskiej stacji odzwierciedlają gwałtowną zmianę strategii. Korporacja CBS posiada najstarszą telewizję w USA i jedną z największych amerykańskich stacji radiowych.
POPULARNE
NAJNOWSZE
-
Luzowanie obostrzeń? Rzecznik rządu podał przybliżony termin. "Otwarcie galerii handlowych dość oczywiste"
-
Wielka Brytania. Zmarł Polak w śpiączce ze szpitala w Plymouth
-
Kajetan P. skazany na dożywocie. Zamordował lektorkę języka włoskiego, zaatakował policjanta
-
Prof. Maksymowicz w TVP Info o śmierci Polaka w Plymouth: To było naprawdę barbarzyńskie morderstwo
-
Zaskakujące słowa doradcy premiera o decyzjach rządu latem. Celem było "trochę chronić, trochę pozakażać"
- Jest reakcja Jarosława Kaczyńskiego na doniesienia o szczepieniu Girzyńskiego. Poseł został zawieszony
- Reduta Dobrego Imienia chce brytyjskim sędziom zakazać wjazdu do Schengen. Chodzi o sprawę zmarłego Polaka
- Grupa posłów PiS ma "etyczne" wątpliwości co do szczepionek. "Sporządzone z abortowanych płodów"
- Szczepienia pracowników UMK w Toruniu. Wśród nich poseł Zbigniew Girzyński? "Nie będę komentował"
- Biden odbył telefoniczną rozmowę z Putinem. Wśród tematów m.in. otrucie Aleksieja Nawalnego