Pino.pl liczy na miliony

Twórcy Pino.pl - nowego portalu internetowego łączącego kilka już istniejących serwisów - zapowiadają, że w przyszłym roku będzie go odwiedzać aż 8 mln internautów. To tyle co dziś Wirtualną Polskę
Nowy portal miał wystartować w czwartek, ale opóźnienia technologiczne odroczyły debiut. Odbyła się więc jedynie konferencja prasowa. Czym jest Pino.pl? Szefowie przedsięwzięcia - a stoi za nim znana na rynku medialnym grupa CR Media Consulting - mówią o portalu Web 2.0 (pojęcie modne) oraz o portalu nowej generacji (pojęcie ryzykowne - podobnie określała się Arena.pl, która weszła z hukiem w 2000 r., by wkrótce zbankrutować).

Z jednej strony Pino.pl to zaledwie jedna witryna integrująca kilka już istniejących serwisów przejętych przez grupę CR Media. Są to: ?  prv.pl (usługi hostingowe), ?  iThink (serwis dziennikarstwa obywatelskiego), ?  blog.pl, ?  patrz.pl (serwis z filmami, klon YouTube.com) i ?  osobie.pl (tzw. serwis społecznościowy). Gość Pino.pl po kliknięciu na interesujący go materiał będzie kierowany na jeden z tych serwisów. Mają one nadal działać pod własnymi markami i layoutami.

Z drugiej strony Pino.pl to pomysł, aby korzystać (na prawach zarejestrowanego użytkownika) ze wszystkich tych serwisów, używając jednego tylko loginu i hasła. Firma nazywa to "paszportem". - To innowacyjny pomysł, główny atut. Wspólny paszport to jedna wirtualna tożsamość i duża wygoda dla użytkowników - mówił Rafał Janik z Pino.pl

Stowarzyszone serwisy łączy jedno - wszystkie stawiają na treści (filmy, artykuły, blogi i i in.) autorstwa samych internautów. W ten sposób ma powstać portal tworzony przez użytkowników. - W Pino nie będzie zestawu newsów przeklejonych z PAP jak na wszystkich innych portalach, może z wyjątkiem Gazeta.pl - mówił Rafał Oracz z CR Media. Janik: - Nie wszyscy chcą czytać o seksaferze w Samoobronie. Ludzie chcą alternatywnych informacji, lokalnych, hobbystycznych itp. Serwis dziennikarstwa obywatelskiego OhMyNews w Korei ma 41 tys. autorów. To dziś kierunek rozwoju mediów.

Gdyby mechanicznie zsumować wyniki z badania Megapanel wyjdzie, że serwisy członkowskie Pino mają łącznie prawie 4 mln użytkowników. Dla porównania - największy portal Onet.pl ma ich 9,4 mln, Wirtualna Polska - 8,3 mln, Interia.pl - 6,7 mln. Nadzieje Pino.pl na koniec przyszłego roku - 8 mln użytkowników (w tym 2 mln zarejestrowanych) i ponad 4 mln zł przychodów, głównie z reklamy.

W planach Pino są następne inwestycje - m.in. w kanał telewizji internetowej, komunikator, porównywarkę produktów i mapy interaktywne. Firma nie zdradza, ile zainwestowała w dotychczasowe przejęcia. Z informacji "Gazety" wynika, że tylko za Patrz.pl, czyli polski odpowiednik YouTube, zapłacono ponad milion złotych.