"Sonda 2" murowanym hitem w TVP? Program Lisa wypadał lepiej. DUŻO lepiej

1. "Sonda 2" ma dwa razy mniej widzów niż "Tomasz Lis na żywo"
2. "Teleranek" gromadzi przed ekranem niewiele dzieci
3. Stare formaty przegrywają z konkurencją

Chcesz wiedzieć szybciej? Polub nas

Powrót zdjętych przed laty programów miał być jedną z kluczowych zmian we wiosennej ramówce TVP. Najnowsze wyniki oglądalności pokazują jednak, że stare formaty osiągają niskie wyniki oglądalności w porównaniu z konkurencją.

"Teleranek", który wrócił po 6 latach do TVP1, ogląda średnio 333 tys. osób przy udziale wynoszącym 4,04 proc. w grupie wszystkich widzów i 3,05 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z badań Nielsen Audience Measurement. Grupa docelowa, czyli dzieci w wieku od 4 do 14 lat liczy zaledwie 24 tys. widzów.

Słabe wyniki oglądalności

Słabe wyniki odnotowały również pozostałe programy, które po latach zostały przywrócone do TVP decyzją nowego zarządu. Duże nadzieje pokładano zwłaszcza w popularnonaukowym cyklu "Sonda 2".

O ile pierwszy odcinek wyemitowany w TVP2 14 marca o godzinie 21.50 zgromadził przed ekranami 1,34 mln widzów, o tyle drugi, który rozpoczął się tego samego dnia o godzinie 22.15, obejrzało już o 400 tys. osób mniej (ok. 940 tys. widzów).

Średnia odcinków po trzech tygodniach wynosi 1,03 mln widzów. Jak zauważa serwis Wirtualne Media, pierwszy odcinek serii, chociaż odnotował jak dotąd najlepsze wyniki ze wszystkich, sporo traci do nadawanego w tym czasie programu publicystycznego "Tomasz Lis na żywo". Cykl ten, emitowany do końca stycznia, w okresie od września 2015 r. gromadził średnio 2,18 mln widzów.

Wysoką oglądalnością nie cieszy się również emitowany w TVP1 program "Pegaz" poświęcony sztuce i kulturze. Średnia liczba widzów po pierwszych odcinkach wynosi zaledwie 224 tys. widzów, co przekłada się na 2,56 proc. udziału w rynku w grupie wszystkich widzów i 1,98 proc. w grupie 16-49 lat.

TVP przegrywa z konkurencją

W paśmie nadawania reaktywowanych programów, TVP przegrywa walkę o widza z największymi stacjami komercyjnymi. W czasie emisji "Teleranka" stacja TVN, która nadaje wtedy "Dzień Dobry TVN", osiąga udział w rynku na poziomie 14,44 proc. Polsat odnotowuje wówczas 7,26 proc.

Podczas emisji "Sondy 2" średni udział TVP2 w rynku wynosi 8,31 proc. W paśmie nadawania programu liderem jest TVN z udziałem wynoszącym 15,64 proc. Druga jest stacja Polsat z wynikiem 15,35=6 proc.

W zestawieniu z konkurencją daleko w tyle zostaje "Pegaz". Podczas nadawania programu TVP1 osiąga udział w rynku na poziomie 2,56 proc. W tym czasie liderem oglądalności jest inny program Telewizji Polskiej - TVP2 z wynikiem 9,33 proc. Drugi jest TVN (8,07 proc.), a trzeci Polsat (6,73 proc.).

Powrót starych formatów

Po tym jak Jacek Kurski objął fotel prezesa TVP, w ramówce stacji przeprowadzono duże zmiany. W ich wyniku zostały przywrócone programy zdjęte przed laty z anteny. "Teleranek", "Sonda 2" oraz "Pegaz" miały wpisywać się w nową misję telewizji publicznej.

Nowy zarząd TVP zapowiedział, że w planach jest również przywrócenie kultowego teleturnieju "Wielka Gra". Program prowadzony przez Stanisławę Ryster został zdjęty z wizji w 2006 roku decyzją ówczesnego prezesa stacji Bronisława Wildsteina.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!