"Rzeczpospolita": Ludowcy walczą o poparcie Radia Maryja

Szef PSL walczy o głosy elektoratu skupionego wokół Radia Maryja - pisze "Rzeczpospolita". Janusz Piechociński coraz częściej spotyka się z dyrektorem stacji ojcem Tadeuszem Rydzykiem. Według informatorów dziennika, to taktyka na tegoroczne wybory prezydenckie i parlamentarne.
"Piechociński stara się nawiązać bliskie osobiste relacje z dyrektorem Radia Maryja, bo liczy na głosy elektoratu lojalnego wobec redemptorysty" - pisze w "Rzeczpospolitej" Andrzej Stankiewicz.

Jak przypomina autor, szef PSL zaczął spotykać się z o. Tadeuszem Rydzykiem jeszcze przed zeszłorocznymi eurowyborami, co zostało odebrane przez rządowych koalicjantów z PO jako "eksces". Jednak według anonimowych informatorów z PSL, to nie zwykły wybryk, a "pomysł na poszerzanie elektoratu" - czytamy w dzienniku.

Według Stankiewicza, ludowcy już od pewnego czasu zaczęli kreować swój wizerunek na konserwatywną cześć koalicji, by być przeciwwagą dla premier Ewy Kopacz, która skłania się czasem do rozwiązań lewicowych.

Jako przykład autor podaje sprzeciw PSL wobec ustawy o związkach partnerskich oraz ratyfikacji konwencji o zapobieganiu i zwalczaniu przemocy wobec kobiet i przemocy domowej, którą środowiska prawicowe uznały za "zagrażającą tradycji i rodzinie". Próba przejęcia elektoratu radiomaryjnego może stanowić spory problem dla Prawa i Sprawiedliwości - pisze Stankiewicz.

Chcesz wiedzieć więcej i szybciej? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!

Więcej o: