18+
Uwaga!

Ta strona zawiera treści przeznaczone wyłącznie dla osób dorosłych

Mam co najmniej 18 lat. Chcę wejść
Nie mam jeszcze 18 lat. Wychodzę

Ten film w 3 dni zobaczyło 8 mln ludzi. Dzieci po nim nie pójdą już na wagary?

Film mający zniechęcać do wagarów zaczyna się niewinnie. Grupka młodzieży wymyka się ze szkoły i jedzie posurfować na plażę. Słońce opromienia ich twarze, w powietrzu kwitnie miłość... Scenę jak z idyllicznych reklam wakacji przerywa dramatyczny zwrot akcji. W ciągu trzech dni film obejrzało na YouTube ponad 8 mln ludzi. Kontrowersjom pewnie nie byłoby końca, gdyby nie okazało się, że cała akcja to... żart.
Ostrzeżenie: Podczas oglądania nie przesadzajcie z głośnością. I lepiej załóżcie słuchawki oraz wyproście dzieci z pokoju:



Kiedy widz otrząsa się po zaserwowanym mu pierwszorzędnym gore-horrorze, pojawia się logo "Learn for Life Foundation Western Australia". Czy rzeczywiście jakaś organizacja charytatywna zajmująca się edukacją pozwoliła sobie w tak ostry sposób zaapelować do wagarowiczów, by nie opuszczali szkoły?

Kampania przeciw wagarom? Nie, to żart

Po pierwsze, strona fundacji nie zawiera żadnych informacji o tym, jak film powstał. Po drugie - brak odnośników do władz, organów, źródeł finansowania, celów. Po trzecie - zdjęcia na ich stronie pochodzą z banków fotografii. Po czwarte wreszcie, jak zwrócił uwagę portal Western Australia Today, fundacja o podobnej nazwie nie figuruje na stanowej liście zarejestrowanych organizacji charytatywnych.

Okazuje się, że autorami filmu "Set Yourself Free" ("Uwolnij się") są Henry Inglis i Aaron McCann, dwaj komicy, znani z publikowanej w internecie serii komediowej "Henry i Aaron", produkcji zabawnych reklam i bardzo niestandardowego humoru. Sami o sobie piszą, że są "dwójką głupkowatych najlepszych przyjaciół w drodze po sławę i pieniądze". Tym razem najwyraźniej się im udało - w trzy dni ich film obejrzało ponad 8 milionów ludzi.

Australijski czarny humor

To nie pierwszy przykład społecznie zaangażowanego czarnego humoru, pochodzący z Australii. Dwa lata temu furorę w sieci zrobił film "Głupie sposoby umierania" (Dumb Ways to Die). Nakręcona dla metra w Melbourne pełna animowanej grozy kreskówka przestrzegała przed nierozważnym zachowaniem na ulicach miasta.





Niedawno "Dumb Ways to Die" przekroczyło 70 mln odtworzeń. Film Agencji Transportu Nowej Zelandii spodobał się wielu naszym Czytelnikom. "Set Yourself Free" wróżymy podobną karierę.

Chcesz na bieżąco śledzić sytuację za granicą? Ściągnij naszą aplikację Gazeta.pl LIVE!
Tutaj znajdziesz wersję na telefony z Androidem >>>
Jeżeli masz telefon Windows Phone, kliknij tutaj >>>

Jeżeli masz iPhone'a, aplikację znajdziesz pod tym linkiem >>>


Więcej o:
Komentarze (67)
Ten film w 3 dni zobaczyło 8 mln ludzi. Dzieci po nim nie pójdą już na wagary?
Zaloguj się
  • profesorekml

    0

    Można powiedzieć, że to ,, rozrywkowe towarzystwo, które lubi się rozerwać na plaży z przyjaciółmi " :D - Dwuznaczność słów :D

  • pierre_doleto

    0

    to chyba reklama wykrywaczy metali?

  • szlag_mnie_trafi

    0

    Ale co to ma wspólnego z wagarami? Jakby poszli na tę plażę normalnie, po lekcjach, to by do tego nie doszło? Te miny wybuchały tylko w godzinach nauki?

  • pawdz

    0

    Coca kola jest mądrzejsza od tych obrazków!

  • suchy_srom

    0

    "W lecie oczywiscie wiecej czasu spedzamy na dworzu"... Czyz moze byc cos bardziej przerazajacego?

  • mariusz2010

    Oceniono 1 raz 1

    Odechciało mi się chodzić na plażę. ;(

  • fields1

    Oceniono 1 raz 1

    Tylko nie rozumiem dlaczego dla pełnoletnich skoro materiały zawierające seks są na agorze od 16 lat ?

  • puuchatek

    Oceniono 12 razy 12

    Dla mnie bomba. O, pardon... :-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX