płatne autostrady

Więcej o:

płatne autostrady

  • Będzie więcej płatnych autostrad

    ponad połowę gruntów pod A2 i "mniej niż połowę" gruntów, na których powstanie droga spod Łodzi do Katowic. Szef GDDKiA zapewniał, że Dyrekcja zdąży przygotować ziemie pod nowe płatne autostrady. A co z budową A2 z Nowego Tomyśla do granicy z Niemcami? Firma Autostrada Wielkopolska (AWSA), która ma koncesję

  • NIK krytykuje umowy o płatnych autostradach

    , że są przesłanki do wypowiedzenia spółce Stalexportu koncesji na budowę i eksploatację płatnej autostrady A4 z Krakowa do Katowic. Jednak na przedstawienie wyników tej kontroli, którą zakończono już w październiku 2005 r., trzeba było czekać aż rok. Zdaniem NIK do października zeszłego roku Stalexport, a potem

  • Państwo buduje nową płatną autostradę

    przez GDDKiA, która od razu będzie dostosowana do poboru opłat. Droga łącząca się w Sośnicy z autostradą A4 z Krakowa do Zgorzelca będzie od razu po oddaniu do użytku wyposażona w plac i trzy punkty do poboru opłat, a także w dwa miejsca obsługi podróżnych - co jest niezbędnym wyposażeniem płatnych autostrad

  • Bezpłatne autostrady dla ciężarówek

    - Być może od kwietnia samochody ciężarowe nie będą płacić za przejazdy płatnymi autostradami - zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Do tej pory kierowcy ciężarówek muszą nie tylko płacić za przejazd autostradą, ale także wykupywać winiety za korzystanie z całej sieci

  • Autostrady bezpłatne, odszkodowań nie ustalono

    W aurze skandalu od 1 września wchodzi w życie znowelizowana ustawa o płatnych autostradach. Przewiduje, że ciężarówki, które wykupiły winiety za korzystanie z dróg krajowych, na płatnych autostradach będą zwolnione z opłat. W ten sposób nie będziemy łamać przepisów Unii Europejskiej

  • Zwolnienie ciężarówek z opłat autostradowych w rękach Brukseli

    "Wkrótce kierowcy ciężarówek będą zwolnieni z opłat na płatnych autostradach". Taką zapowiedź od wielu miesięcy słyszeli przewoźnicy z Ministerstwa Infrastruktury i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Teraz jest tak, że kierowcy ciężarówek wykupują winiety za użytkowanie dróg

  • Autostradowa megafuzja zawieszona

    Fuzję zablokował rząd Włoch Romano Prodiego, który nie chciał, by Autostrade przejęła zagraniczna firma. Nie przejmując się krytyką UE, rząd Prodiego wprowadził przepisy, które nie pozwalały firmom budowlanym zarabiać na eksploatacji płatnych autostrad we Włoszech. A wtedy fuzja przestała

  • Autostrady Stalexportu pod włoską kontrolą

    autostrad we Włoszech. W Polsce Stalexport ma koncesję na płatną autostradę A4 z Krakowa do Katowic i startuje w przetargu na budowę oraz pobór opłat na autostradzie A1 spod Łodzi do Katowic.

  • Stalexport - rewidenci do zbadania autostradowego sojuszu

    W kwietniu hiszpański koncern Abertis i włoski Autostrade ogłosiły, że połączą się w największą na świecie firmę zajmującą się budową i eksploatacją płatnych autostrad. Bank Merill Lynch ocenia, że fuzja zostanie sfinalizowana najpóźniej na początku przyszłego roku. Powstający koncern zainteresował

  • Ciężarówki nie zapłacą za przejazdy autostradami?

    na inwestycje drogowe. Jednak Komisja Europejska zarzuciła nam, że stosujemy dwa systemy opłat za wykorzystywanie dróg przez ciężarówki: winiety oraz opłaty na płatnych autostradach. Bruksela domagała się więc likwidacji jednej z opłat. Decyzję o zniesieniu winiet Ministerstwo Infrastruktury miało podjąć w