
To, co działo się w kwestii praw kobiet – aż po tragiczną śmierć pani Izabeli z Pszczyny – nasze dziennikarki i dziennikarze relacjonowali cały rok. Zgodnie z tym, co zawsze obiecujemy, nie tracimy i nie stracimy nigdy z oczu tematu praw człowieka.
Niemal od początku roku 2021 w posadach drżała też – dość stabilna wcześniej – wolność niepublicznych mediów. Trudno zliczyć listy protestacyjne, które podpisaliśmy w minionym roku jako dziennikarze. I nikt rozsądny nie może mieć wątpliwości, że obecna władza będzie walczyć z mediami. Nie ma powodu, byśmy o tym nie mówili głośno. Będziemy, tak jak dotychczas, wspierać koleżanki i kolegów z innych redakcji wobec każdego ataku na wolność, niezależność i różnorodność mediów. Gazeta.pl nigdy nie odmówi w tej sprawie solidarności.
Będziemy też nie tylko relacjonować rzeczywistość, lecz także ją tłumaczyć – wskazywać fałszywe zdania, kłamliwe teorie. Przedstawimy tyle punktów widzenia, ile poznamy, ale przeczytacie też nasze komentarze do bieżących wydarzeń. Chcemy się dzielić nie tylko wiedzą, lecz także opinią naszych dziennikarek i dziennikarzy. W imię źle pojętego obiektywizmu nie chcemy stać pomiędzy złem a dobrem, negacjonizmem a ekologią, niezweryfikowanymi teoriami a faktami.
Edukacja to temat, którego nie odpuścimy. Zwłaszcza w obliczu ostatnich wytycznych i "reform" dotykających dzieci i młodzież. Idźcie na "Dziady" albo nie idźcie, sami oceńcie, czy warto. My dostarczymy Wam informacji, postaramy się dać pole do interpretacji. Wierzymy, że bez umiejętności krytycznego myślenia i wysnuwania wniosków nie będzie obywatelskiego społeczeństwa. Społeczeństwa, w którym ludzie dbają o siebie nawzajem i są na siebie uważni. Tego przecież potrzebujemy w trzecim, kolejnym już roku pandemii.
Mieszkamy w kraju, na którego granicach utknęli i umierają ludzie. Migranci, którzy potrzebują pomocy humanitarnej. Będziemy opisywać sytuację na granicy, walczyć – wraz z innymi redakcjami – o dostęp do informacji i kontynuować współpracę z organizacjami pomocowymi, pracującymi dla uchodźców. To dla nas bardzo ważny punkt tej deklaracji.
Nie chcemy bowiem wstydzić się przed najmłodszym pokoleniem Polaków. Osobami, które jeszcze długo będą żyć w Polsce, jeśli zdecydują się tu pozostać. I obawiają się świata, jaki czeka na nich za kilkanaście lat – wyeksploatowanego ekologicznie i gospodarczo, politycznie i społecznie spolaryzowanego.
Nastolatkowie, dwudziestokilkulatkowie – wiemy, że używacie internetu inaczej niż poprzez czytanie portali. Nie wiemy, czy dotrzecie do deklaracji Gazeta.pl, ale i tak to napiszemy: angażujemy się w te wszystkie ważne sprawy także dla Was. Kryzys klimatyczny jest w centrum naszej uwagi, dbamy o język, wskazujemy na przypadki łamania praw kobiet czy społeczności LGBT+, słuchamy i pomagamy znaleźć pomoc w kwestii zdrowia psychicznego. I serio: mamy w swoich szeregach wiele osób, które też nie wiedziały, czym jest śpiulkolot.
Sprawy, o których tu piszemy, mają duży ciężar, często przytłaczający. Mamy tego świadomość, dlatego nie zapomnimy też o tym, co daje oddech lub przyspiesza bicie serca. A czasem jedno i drugie. Gazeta.pl będzie przy najważniejszych wydarzeniach rozrywkowych, lifestyle’owych i sportowych roku, w tym zimowych igrzyskach olimpijskich i mundialu. Damy wam dziennikarstwo pełne mądrych bohaterów, inspiracji i rozwiązań. Ale także czystą rozrywkę: koncerty, recenzje, quizy, nowe trendy i co śmieszniejsze burze ze społecznościówek.
Obiecujemy też nie zawieść Doroty Masłowskiej i dalej bawić się słowem w tytułach, żeby wciąż mogła pisać o Gazeta.pl, że to "prawdziwa FERMA POEZJI".
Małgorzata Blada, dyrektorka operacyjna
Karolina Bodura, Plotek.pl
Katarzyna Żechowicz, Avanti24.pl
Paweł Wichniewicz, technologia
Wiktoria Beczek, Wiadomosci.gazeta.pl
Karolina Deling-Jóźwik, dyrektorka programowa
Rafał Madajczak, dyrektor rozwoju marki
Kuba Czernikiewicz, strona główna Gazeta.pl
Justyna Bryczkowska, Kultura.gazeta.pl
Tomasz Różański, sprzedaż
Klaudia Kolasa, Edziecko.pl
Kacper Kolibabski, Next.gazeta.pl
Karolina Gawot, redakcja SEO
Iga Montwiłł, projekty specjalne
Sylwia Preiss, strona główna Gazeta.pl
Justyna Michalska, redaktorka naczelna Plotek.pl
Dominik Szczepański, Next.gazeta.pl
Piotr Mikołajczyk, Sport.pl
Julia Sześciłło, redakcja e-commerce
Wojciech Kmita, projekty UI/UX
Michał Niemczak, reklama natywna
Magdalena Rudnik, strona główna Gazeta.pl
Joanna Mierzwa, strona główna Gazeta.pl
Marta Janiszewska, product manager
Joanna Zajchowska, Wiadomosci.gazeta.pl
Kamila Cieślik, redakcja SEO
Magdalena Gryc, Edziecko.pl/Sport.pl
Bartłomiej Pawlak, Next.gazeta.pl
Dagmara Radomirska-Gala, rozwój biznesów i licencji
Marta Korycka, Kultura.gazeta.pl
Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy
Aleksandra Chłapińska, redakcja SEO
Dominik Moliński, Next.gazeta.pl
Sylwia Olczak, dział wzrostu
Marzena Gawron, PHP developer
Paulina Żmudzińska, redakcja e-commerce
Michał Sikorski, strona główna Gazeta.pl
Natalia Kurczak, Kobieta.gazeta.pl
Aneta Kmiecik, Plotek.pl
Damian Świercz, dyrektor ds.produktu i wzrostu
Paweł Dubiel, dyrektor ds. addtech i programmatic
Marcin Gadziński, dyrektor ds. nowych przedsięwzięć
Eliza Dolecka, Zdrowie.gazeta.pl
Wiktoria Nestoruk, redakcja e-commerce
Magdalena Krysztofczyk, produkt reklamowy
Joanna Pawlikowska, sprzedaż
Ewa Jankowska, Weekend.gazeta.pl
Paulina Żurkowska, wideo
Paula Rosa, projekty kreatywne
Maja Galanciak, sprzedaż
Bartosz Raj, dyrektor serwisów Gazeta.pl
Łukasz Kifer, Moto.pl
Jacek Gorczycki, Wiadomosci.gazeta.pl
Łukasz Kijek, redaktor naczelny serwisów informacyjnych
Joanna Bednarek, HR business partner
Tomasz Korniejew, redaktor naczelny Moto.pl
Magda Karpińska, dział rozwoju marki
Paula Konieczny, Kobieta.gazeta.pl
Łukasz Zawiślak, technologia
Anna Kalita, Weekend.gazeta.pl
Aleksandra Szarpak, Edziecko.pl
Jan Wąsiński, dział rozwoju marki
Małgorzata Korecka, architektka kultury rozwoju organizacji
Karolina Kołodziejczyk, sprzedaż
Jacek Gądek, Wiadomosci.gazeta.pl
Maciek Kucharczyk, Wiadomosci.gazeta.pl