Gazeta.pl

Gazeta.pl (Marta Kondrusik/Gazeta.pl)

XXI wiek zaczyna si teraz. Deklaracja redakcyjna Gazeta.pl 2021

Rok 2020 z historycznej perspektywy bdzie zapewne rokiem przeomu. Dla wielu z nas rokiem osobistych tragedii, dla innych - duych yciowych zmian.

Jeśli wcześniej myśleliśmy, że byliśmy świadkami rewolucji technologicznej czy światopoglądowej, to rok 2020 pokazał, że niewiele widzieliśmy. Polskie szkoły z dnia na dzień przeniosły się do domów. Podobnie jak wiele firm. Zmienił się handel, gastronomia, sposób podróżowania. Świat musiał znacząco przyspieszyć z medycyną i powinien przyspieszyć z prawodawstwem. Zaryzykujemy tezę, że na masową skalę w XXI wiek - wiek przyszłości - weszliśmy właśnie teraz. Gwałtownie i intensywnie. 

W Gazeta.pl obserwowaliśmy w 2020 r. cały wachlarz Waszych, ale i naszych emocji. W kontekście wirusa i choroby, która rozlała się po świecie, lockdownów i ponownych otwarć, politycznych i społecznych sporów. Polacy - przede wszystkim polska młodzież - wyszli w tym czasie na ulice i pokazała, że ma własną wizję społeczeństwa. A my wyciągnęliśmy wnioski.

Chcemy współdzielić z Wami emocje, ale też jako medium zachować zimną krew. Wzmacniać pozytywne emocje, nie oddawać pola negatywnym (o ile nie uzasadnia tego ważny społeczny interes). Tak jak podkreślaliśmy w deklaracji po pierwszej fali pandemii, także dziś składamy zobowiązanie: stawiamy na informowanie w sposób uczciwy, rzetelny, sprawdzony, niebudzący niepotrzebnego strachu.

Damy Wam też odpocząć, bo wiemy, jak potrzebny jest oddech od życiowych trudności. Za pośrednictwem serwisów sportowego, lifestyle'owych i poradnikowych dostarczymy nie tylko świeżych informacji, reportaży i wywiadów, lecz także rozrywki, i zapewnimy wsparcie w zmaganiach z codziennością.

2021 będzie też kolejnym rokiem ogromnego zaangażowania Gazeta.pl w sprawy klimatu i ekologii. My, ludzie Gazeta.pl, chcemy ocalić z Ziemi, jak najwięcej się da. Obiecujemy Wam więc, że nie stracimy z oczu problemu degradacji planety, a na serwisach Gazeta.pl - w tym na Zielona.gazeta.pl - znajdziecie zawsze nowe i ważne zielone treści. 

Angażujemy się w sprawy ważne społecznie i będziemy robić to nadal. W 2020 roku popularyzowaliśmy noszenie maseczek, pomogliśmy w zakupie respiratora, oddaliśmy łamy medykom, którzy nie mieli gdzie opowiedzieć o pracy w pandemii. Pomogliśmy też - razem z Wami - mieszkańcom poszkodowanego wybuchem Bejrutu. Strajkowaliśmy razem z polskimi kobietami po wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Edukujemy w sprawach społeczności LGBT+ i dbamy o nasz język. Gazeta.pl staje i będzie stawać w obronie mniejszości i tych, którzy nie mogą bronić się sami. Taki też będzie nasz rok 2021.

Jest jeden temat, który zamiast wejść z przytupem w wiek XXI, zdaje się cofać Polskę mocno do wieku XX. I już wiemy, że zajmie on dużo uwagi Gazeta.pl w 2021 roku. To prawa kobiet w naszym kraju - nie przestaniemy się angażować w ich obronę. Tak jak już to czyniliśmy - damy wsparcie i oddamy łamy obrończyniom i obrońcom praw człowieka. 

Chcemy przybliżać Wam świat w roku 2021 i każdym kolejnym. I tak jak dotąd zadawać w Waszym imieniu najważniejsze pytania. 

Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl,
Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy
Krzysztof Stankiewicz, dyrektor rozwoju produktu
Magdalena Rudnik, wydawczyni strony głównej Gazeta.pl
Kuba Czernikiewicz, wydawca strony głównej Gazeta.pl
Aleksandra Trąbińska, e-commerce
Tomasz Korniejew, redaktor naczelny moto.pl
Sylwia Preiss, wydawczyni strony głównej Gazeta.pl
Karolina Deling, p.o. dyrektora programowego Gazeta.pl
Paweł Wichniewicz, programista aplikacji mobilnych
Agata Porażka, Weekend.gazeta.pl
Marzena Gawron, PHP developer w IPS
Marta Janiszewska, projekty specjalne
Mateusz Aleksandrowicz, dyrektor Sport.pl
Łukasz Kifer, Moto.pl
Małgorzata Boerner, projekty specjalne
Michal Mętel, dyrektor technologii
Ola Długołęcka, Weekend.gazeta.pl
Andrzej Kulasek, wydawca strony głównej Gazeta.pl
Karolina Kołodziejczyk, content studio
Joanna Mierzwa, wydawczyni strony głównej Gazeta.pl
Rafał Madajczak, szef działu rozwoju marki
Piotr Bury, analityk
Kacper Kolibabski, redaktor next.gazeta.pl
Justyna Starzycka, biuro reklamy
Monika Wesołowska, biuro reklamy
Monika Klocek, biuro reklamy
Maja Galanciak, biuro reklamy
Adam Bomersbach, technologia
Bartosz Raj, szef strony głównej i serwisów informacyjnych
Aneta Gajda, rozwój produktu reklamowego
Paulina Bukarewicz, Avanti24.pl
Beata Aduckiewicz Avanti24.pl
Joanna Biszewska, eDziecko.pl
Jakub Gołębski, Gazeta.pl
Paulina Dudek, Weekend.gazeta.pl
Katarzyna Żechowicz, Avanti24.pl
Monika Paczka, dział rozwoju marki
Magda Karpińska, dział rozwoju marki
Cezary Kawecki, dział SEO
Bartłomiej Pawlak, Next.gazeta.pl
Anna Budyńska, redaktor naczelna Weekend.gazeta.pl
Robert Kędzierski, Next.gazeta.pl
Wiktoria Jakubowska, redaktor naczelna Plotek.pl
Michał Niemczak, strona główna, reklama natywna
Piotr Mikołajczyk, Sport.pl
Agnieszka Tudek-Dudkowska, projekty specjalne
Eliza Dolecka, Zdrowie.gazeta.pl
Wojciech Kmita, design
Wiktoria Beczek, wydawczyni serwisów newsowych Gazeta.pl
Łukasz Kijek, redaktor naczelny serwisów informacyjnych Gazeta.pl
Justyna Michalska, Plotek.pl
Kinga Molenda, Plotek.pl
Jacek Gorczycki, wydawca Wiadomosci.gazeta.pl
Milena Bryła, szefowa newsroomu Gazeta.pl
Tomasz Różański, biuro reklamy                                                                  Magdalena Duda, projekty specjalne
Ewa Jankowska, Weekend.gazeta.pl                   

Skomentuj:

Musisz się zalogować, by dodać komentarz. Jeśli nie posiadasz konta zarejestruj się.

Komentarze (97)

  • atr8

    Oceniono 33 razy 25

    Czytam od lat i od zawsze miesz mnie te wasze deklaracje. Cenimy dobre dziennikarstwo, chcemy by rdem informacji, a dzi kolejna lista obietnic. Wiarygodnych, jakby to premier pisa. Bo jedno si u was nie zmienia - olbrzymia ilo bdw w tekstach. Literwek, ortograficznych i tych najgorszych, rzeczowych. Pomylenie faktw, zdarze, nazw, teksty pisane lew rk przez sen. Nie przestan was czyta, ale kosztuje mnie to sporo nerww. Nie wane, e na innych stronach te si to zdarza. Na "mojej" ma tego nie by.

    Poka starsze odpowiedzi (2)

  • food

    Oceniono 24 razy 22

    Jedna proba; dodajcie do "skadu" waszej redakcji stanowisko KOREKTOR - bdy ktre s w prawie kadym artykule mocno uderzaj w wasz wizerunek!
    Ja i inni komentujcy mamy prawo je popenia - wy... dziennikarze utrzymujcy si z pisania - nie!

    Poka starsze odpowiedzi (1)

  • avus

    Oceniono 17 razy 15

    A kto jest dyrektorem cyklu niedziele handlowe ?

  • andrzej.duxa

    Oceniono 17 razy 13

    to juz drugi raz (pierwszy raz bylo kilka miesiecy temu) i komentarze skasowane... a w portalu? sciek... teksty stazystow i "dziennikarzy" - na poziomie gimanzjalistw, pelne bedw jezykowych i merytorycznych, nieustanna promocja pudelkowo-plotkowego szamba na gownej stronie portalu, materiay sponsorwane nie oznaczone jak "reklama" badz "test sponsorwany" itd. poziom najtandetniejszych tabloidw - gratulacje za to co zrobiliscie z tym porrtalem!

    Poka starsze odpowiedzi (1)

  • wesslingharald

    Oceniono 12 razy 12

    Czytam list i co widz? Dyrektor, programista, developer, reklama, design, technologia, rozwj marki, e-commerce, projekty specjalne ... A jakbycie tak zatrudnili jakich prawdziwych dziennikarzy, albo chocia kogo kto ma matur z jz. polskiego? Pikna mowa polska to podstawowe narzdzie waszej pracy, a wy co z nia robicie, niechluje? Efekty waszej pracy to ... taniocha. Ta wasza deklaracja to taniocha. :(

    Poka starsze odpowiedzi (1)

  • kwiatpatologii

    Oceniono 14 razy 12

    Dziki "gazeto" e jeste.
    Dziki za brak korekty, za staystw mczcych teksty, za rwnanie do poziomu "plotka".
    Dziki za forum, gdzie mj shitposting kwitnie.
    Nie zmieniaj si "gazeto", stay woke.
    ( ͡ ͜ʖ ͡)

    Poka starsze odpowiedzi (2)

  • etykieta.zastepcza

    Oceniono 20 razy 12

    Bdzie wicej pierd o rozenkowej? wietnie.

  • mari614

    Oceniono 11 razy 11

    Taka cenzura w komentarzach, e z 32 ostao si 11.

  • mdzj

    Oceniono 10 razy 10

    Deklaracje rzecz pikna, trzeba jednak dba, by znalazy pokrycie w rzeczywistoci. Gdy rzeczywisto skrzeczy, adne manifesty nie bd warte wicej ni peerelowskie deklaracje czynu partyjnego z okazji 22 lipca.

    O braku korekty i kompetencjach jzykowych Waszych dziennikarzy wypowiedziao si wczeniej ju kilka osb. Z jakoci merytoryczn bywa rnie. Zdarzaj si artykuy wartociowe, bywa te niestety, e dopiero komentarze czytelnikw uzupeniaj podstawowe braki i prostuj popenione bdy.

    > Damy Wam te odpocz,bo wiemy, jak potrzebny jest oddech od yciowych trudnoci.
    > Za porednictwem serwisw sportowego, lifestyle'owych i poradnikowych...

    Czyli kolejne gnioty w kategoriach "Co Ewa, (Gosia, etc..) sdzi o...", "Nowa kochanka pana X", "Nieeesamowity salon pani Y", "Zgroza!. Drugi raz zaoya t sam sukienk", "Musisz to mie!", "Kup nowy samochd (dom, telefon, sukienk, toster...). Taniej nie bdzie!", "To handlowa niedziela(?)". ...

    C... Mnie marzy si w gazecie porzdny dzia edukacyjny. Nie tylko w zakresie nauk cisych (przyznam, ze dzia "nauka" zaliczy niedawno par interesujcych pozycji) co w zakresie szeroko pojtych kompetencji obywatelskich. Tyle si mwi o powszechnych brakach elementarnej wiedzy z prawa i ekonomii. O mizernych umiejtnociach samoorganizacji i wspdziaania. obywateli. O podatnoci odbiorcw na fake newsy i medialne manipulacje.
    Czy artykuy sigajce do takich wasnie tematw nie byyby znacznie wartociowsze i blisze zoonej deklaracji ni "opinie" celebrytek?

    BTW: Wci nie potrafi Wam zapomnie enujcego serialu hagiograficznego "Bohaterskie ycie i mier Piotra W-S". A take wyczenia komentarzy pod tym serialem.

  • Aby oceni zaloguj si lub zarejestrujX