Gazeta.pl

Gazeta.pl (Marta Kondrusik/Gazeta.pl)

XXI wiek zaczyna się teraz. Deklaracja redakcyjna Gazeta.pl 2021

Rok 2020 z historycznej perspektywy będzie zapewne rokiem przełomu. Dla wielu z nas rokiem osobistych tragedii, dla innych - dużych życiowych zmian.

Jeśli wcześniej myśleliśmy, że byliśmy świadkami rewolucji technologicznej czy światopoglądowej, to rok 2020 pokazał, że niewiele widzieliśmy. Polskie szkoły z dnia na dzień przeniosły się do domów. Podobnie jak wiele firm. Zmienił się handel, gastronomia, sposób podróżowania. Świat musiał znacząco przyspieszyć z medycyną i powinien przyspieszyć z prawodawstwem. Zaryzykujemy tezę, że na masową skalę w XXI wiek - wiek przyszłości - weszliśmy właśnie teraz. Gwałtownie i intensywnie. 

W Gazeta.pl obserwowaliśmy w 2020 r. cały wachlarz Waszych, ale i naszych emocji. W kontekście wirusa i choroby, która rozlała się po świecie, lockdownów i ponownych otwarć, politycznych i społecznych sporów. Polacy - przede wszystkim polska młodzież - wyszli w tym czasie na ulice i pokazała, że ma własną wizję społeczeństwa. A my wyciągnęliśmy wnioski.

Chcemy współdzielić z Wami emocje, ale też jako medium zachować zimną krew. Wzmacniać pozytywne emocje, nie oddawać pola negatywnym (o ile nie uzasadnia tego ważny społeczny interes). Tak jak podkreślaliśmy w deklaracji po pierwszej fali pandemii, także dziś składamy zobowiązanie: stawiamy na informowanie w sposób uczciwy, rzetelny, sprawdzony, niebudzący niepotrzebnego strachu.

Damy Wam też odpocząć, bo wiemy, jak potrzebny jest oddech od życiowych trudności. Za pośrednictwem serwisów sportowego, lifestyle'owych i poradnikowych dostarczymy nie tylko świeżych informacji, reportaży i wywiadów, lecz także rozrywki, i zapewnimy wsparcie w zmaganiach z codziennością.

2021 będzie też kolejnym rokiem ogromnego zaangażowania Gazeta.pl w sprawy klimatu i ekologii. My, ludzie Gazeta.pl, chcemy ocalić z Ziemi, jak najwięcej się da. Obiecujemy Wam więc, że nie stracimy z oczu problemu degradacji planety, a na serwisach Gazeta.pl - w tym na Zielona.gazeta.pl - znajdziecie zawsze nowe i ważne zielone treści. 

Angażujemy się w sprawy ważne społecznie i będziemy robić to nadal. W 2020 roku popularyzowaliśmy noszenie maseczek, pomogliśmy w zakupie respiratora, oddaliśmy łamy medykom, którzy nie mieli gdzie opowiedzieć o pracy w pandemii. Pomogliśmy też - razem z Wami - mieszkańcom poszkodowanego wybuchem Bejrutu. Strajkowaliśmy razem z polskimi kobietami po wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Edukujemy w sprawach społeczności LGBT+ i dbamy o nasz język. Gazeta.pl staje i będzie stawać w obronie mniejszości i tych, którzy nie mogą bronić się sami. Taki też będzie nasz rok 2021.

Jest jeden temat, który zamiast wejść z przytupem w wiek XXI, zdaje się cofać Polskę mocno do wieku XX. I już wiemy, że zajmie on dużo uwagi Gazeta.pl w 2021 roku. To prawa kobiet w naszym kraju - nie przestaniemy się angażować w ich obronę. Tak jak już to czyniliśmy - damy wsparcie i oddamy łamy obrończyniom i obrońcom praw człowieka. 

Chcemy przybliżać Wam świat w roku 2021 i każdym kolejnym. I tak jak dotąd zadawać w Waszym imieniu najważniejsze pytania. 

Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl,
Bartosz Wysocki, dyrektor handlowy
Krzysztof Stankiewicz, dyrektor rozwoju produktu
Magdalena Rudnik, wydawczyni strony głównej Gazeta.pl
Kuba Czernikiewicz, wydawca strony głównej Gazeta.pl
Aleksandra Trąbińska, e-commerce
Tomasz Korniejew, redaktor naczelny moto.pl
Sylwia Preiss, wydawczyni strony głównej Gazeta.pl
Karolina Deling, p.o. dyrektora programowego Gazeta.pl
Paweł Wichniewicz, programista aplikacji mobilnych
Agata Porażka, Weekend.gazeta.pl
Marzena Gawron, PHP developer w IPS
Marta Janiszewska, projekty specjalne
Mateusz Aleksandrowicz, dyrektor Sport.pl
Łukasz Kifer, Moto.pl
Małgorzata Boerner, projekty specjalne
Michal Mętel, dyrektor technologii
Ola Długołęcka, Weekend.gazeta.pl
Andrzej Kulasek, wydawca strony głównej Gazeta.pl
Karolina Kołodziejczyk, content studio
Joanna Mierzwa, wydawczyni strony głównej Gazeta.pl
Rafał Madajczak, szef działu rozwoju marki
Piotr Bury, analityk
Kacper Kolibabski, redaktor next.gazeta.pl
Justyna Starzycka, biuro reklamy
Monika Wesołowska, biuro reklamy
Monika Klocek, biuro reklamy
Maja Galanciak, biuro reklamy
Adam Bomersbach, technologia
Bartosz Raj, szef strony głównej i serwisów informacyjnych
Aneta Gajda, rozwój produktu reklamowego
Paulina Bukarewicz, Avanti24.pl
Beata Aduckiewicz Avanti24.pl
Joanna Biszewska, eDziecko.pl
Jakub Gołębski, Gazeta.pl
Paulina Dudek, Weekend.gazeta.pl
Katarzyna Żechowicz, Avanti24.pl
Monika Paczka, dział rozwoju marki
Magda Karpińska, dział rozwoju marki
Cezary Kawecki, dział SEO
Bartłomiej Pawlak, Next.gazeta.pl
Anna Budyńska, redaktor naczelna Weekend.gazeta.pl
Robert Kędzierski, Next.gazeta.pl
Wiktoria Jakubowska, redaktor naczelna Plotek.pl
Michał Niemczak, strona główna, reklama natywna
Piotr Mikołajczyk, Sport.pl
Agnieszka Tudek-Dudkowska, projekty specjalne
Eliza Dolecka, Zdrowie.gazeta.pl
Wojciech Kmita, design
Wiktoria Beczek, wydawczyni serwisów newsowych Gazeta.pl
Łukasz Kijek, redaktor naczelny serwisów informacyjnych Gazeta.pl
Justyna Michalska, Plotek.pl
Kinga Molenda, Plotek.pl
Jacek Gorczycki, wydawca Wiadomosci.gazeta.pl
Milena Bryła, szefowa newsroomu Gazeta.pl
Tomasz Różański, biuro reklamy                                                                  Magdalena Duda, projekty specjalne
Ewa Jankowska, Weekend.gazeta.pl                   

Komentarze (97)
Zaloguj się
  • atr8

    Oceniono 33 razy 25

    Czytam od lat i od zawsze śmieszą mnie te wasze deklaracje. Cenimy dobre dziennikarstwo, chcemy być źródłem informacji, a dziś kolejna lista obietnic. Wiarygodnych, jakby to premier pisał. Bo jedno się u was nie zmienia - olbrzymia ilość błędów w tekstach. Literówek, ortograficznych i tych najgorszych, rzeczowych. Pomylenie faktów, zdarzeń, nazw, teksty pisane lewą ręką przez sen. Nie przestanę was czytać, ale kosztuje mnie to sporo nerwów. Nie ważne, że na innych stronach też się to zdarza. Na "mojej" ma tego nie być.

  • food

    Oceniono 24 razy 22

    Jedna prośba; dodajcie do "składu" waszej redakcji stanowisko KOREKTOR - błędy które są w prawie każdym artykule mocno uderzają w wasz wizerunek!
    Ja i inni komentujący mamy prawo je popełniać - wy... dziennikarze utrzymujący się z pisania - nie!

  • avus

    Oceniono 17 razy 15

    A kto jest dyrektorem cyklu niedziele handlowe ?

  • andrzej.duxa

    Oceniono 17 razy 13

    to juz drugi raz (pierwszy raz bylo kilka miesiecy temu) i komentarze skasowane... a w portalu? sciek... teksty stazystow i "dziennikarzy" - na poziomie gimanzjalistów, pelne błedów jezykowych i merytorycznych, nieustanna promocja pudelkowo-plotkowego szamba na głownej stronie portalu, materiały sponsorwane nie oznaczone jak "reklama" badz "test sponsorwany" itd. poziom najtandetniejszych tabloidów - gratulacje za to co zrobiliscie z tym porrtalem!

  • wesslingharald

    Oceniono 12 razy 12

    Czytam listę i co widzę? Dyrektor, programista, developer, reklama, design, technologia, rozwój marki, e-commerce, projekty specjalne ... A jakbyście tak zatrudnili jakichś prawdziwych dziennikarzy, albo chociaż kogoś kto ma maturę z jęz. polskiego? Piękna mowa polska to podstawowe narzędzie waszej pracy, a wy co z nia robicie, niechluje? Efekty waszej pracy to ... taniocha. Ta wasza deklaracja to taniocha. :(

  • kwiatpatologii

    Oceniono 14 razy 12

    Dzięki "gazeto" że jesteś.
    Dzięki za brak korekty, za stażystów męczących teksty, za równanie do poziomu "plotka".
    Dzięki za forum, gdzie mój shitposting kwitnie.
    Nie zmieniaj się "gazeto", stay woke.
    ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  • etykieta.zastepcza

    Oceniono 20 razy 12

    Będzie więcej pierdół o rozenkowej? Świetnie.

  • mari614

    Oceniono 11 razy 11

    Taka cenzura w komentarzach, że z 32 ostało się 11.

  • mdzj

    Oceniono 10 razy 10

    Deklaracje rzecz piękna, trzeba jednak dbać, by znalazły pokrycie w rzeczywistości. Gdy rzeczywistość skrzeczy, żadne manifesty nie będą warte więcej niż peerelowskie deklaracje czynu partyjnego z okazji 22 lipca.

    O braku korekty i kompetencjach językowych Waszych dziennikarzy wypowiedziało się wcześniej już kilka osób. Z jakością merytoryczną bywa różnie. Zdarzają się artykuły wartościowe, bywa też niestety, że dopiero komentarze czytelników uzupełniają podstawowe braki i prostują popełnione błędy.

    > Damy Wam też odpocząć, bo wiemy, jak potrzebny jest oddech od życiowych trudności.
    > Za pośrednictwem serwisów sportowego, lifestyle'owych i poradnikowych...

    Czyli kolejne gnioty w kategoriach "Co Ewa, (Gosia, etc..) sądzi o...", "Nowa kochanka pana X", "Nieeesamowity salon pani Y", "Zgroza!. Drugi raz założyła tę samą sukienkę", "Musisz to mieć!", "Kup nowy samochód (dom, telefon, sukienkę, toster...). Taniej nie będzie!", "To handlowa niedziela(?)". ...

    Cóż... Mnie marzy się w gazecie porządny dział edukacyjny. Nie tylko w zakresie nauk ścisłych (przyznam, ze dział "nauka" zaliczył niedawno parę interesujących pozycji) co w zakresie szeroko pojętych kompetencji obywatelskich. Tyle się mówi o powszechnych brakach elementarnej wiedzy z prawa i ekonomii. O mizernych umiejętnościach samoorganizacji i współdziałania. obywateli. O podatności odbiorców na fake newsy i medialne manipulacje.
    Czy artykuły sięgające do takich własnie tematów nie byłyby znacznie wartościowsze i bliższe złożonej deklaracji niż "opinie" celebrytek?

    BTW: Wciąż nie potrafię Wam zapomnieć żenującego serialu hagiograficznego "Bohaterskie życie i śmierć Piotra W-S". A także wyłączenia komentarzy pod tym serialem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX