"System kolejowy wciąż pozostaje pod zaborami". Wicemin. zapowiada: Białystok - Warszawa w 75 min

Wybory samorządowe 2018. Mikołaj Wild, wiceminister infrastruktury, zapowiedział, że Centralny Port Komunikacyjny obejmuje plany znacznej rozbudowy oraz modernizacji sieci kolejowej. Jacek Żalek nazwał plany modernizacji kolei na trasie Warszawa-Białystok "zmianą epokową".

Mikołaj Wild i Jacek Żalek, kandydat w wyborach na prezydenta stolicy Podlasia, wystąpili we wtorek na konferencji prasowej w Białymstoku.

Wypróbuj nasz newsletter z sekcją o wyborach samorządowych. Kliknij, aby się zapisać.

Centralny Punkt Komunikacyjny a Białystok -  plany modernizacji

Wiceminister infrastruktury Mikołaj Wild wypowiedział się na temat Centralnego Punktu Komunikacyjnego. Stwierdził, że projekt nie dotyczy jedynie Mazowsza. – Głównym celem jest integracja całej Rzeczpospolitej, która sto lat po odzyskaniu niepodległości, jeśli chodzi o system kolejowy, wciąż pozostaje pod zaborami – takie słowa wiceministra przytacza portal wspolczesna.pl.

Mikołaj Wild powiedział, że dzięki tej inwestycji, pokonanie trasy z Białegostoku do Warszawy zajmie godzinę i kwadrans. Potem przyznał jednak, że dla takiego rezultatu konieczna byłaby wymiana taboru.

Wybory samorządowe 2018. Mikołaj Wild o połączeniu Białegostoku z Lublinem

Według wiceministra Centralny Port Komunikacyjny zostanie zasilony w pociągi, które będą osiągały prędkość 250 km/h. Poza tym Mikołaj Wild chce zainwestować w dobre połączenie komunikacyjne Białegostoku z Lublinem – tak, aby pokonanie odległości między dwiema wojewódzkimi miastami zajęła jedyne dwie godziny.

Jacek Żalek: Białystok oknem na Zachód dla naszych braci z Białorusi

Jacek Żalek wypowiedział się natomiast o stworzeniu nowych zagranicznych połączeń kolejowych, szczególnie z Białorusią. – Tak jak udało nam się zyskać sympatię do realizacji modernizacji przejść kolejowych, tak również w projekcie Centralnego Portu Komunikacyjnego, Białystok będzie ogniwem, które jest oknem na Zachód dla naszych braci z Białorusi – powiedział kandydat Zjednoczonej Prawicy na prezydenta Białegostoku.

Jacek Żalek nazwał modernizację kolei na trasie do Warszawy „zmianą epokową”. Lepsza infrastruktura w Białymstoku ma doprowadzić do poprawy stanu miejscowej gospodarki.

Już 21 października wybierzemy władze samorządowe

Więcej o:
Komentarze (36)
Wiceminister zapowiada: Białystok - Warszawa w 75 minut [Wybory samorządowe 2018]
Zaloguj się
  • a.k.traper

    0

    Polityków i partie należy oceniać inaczej niż poprzez chwalenie się i przecinanie wstęg, należy się przypatrzec czy pomógł decyzyjnie pozyskac fundusze na inwestycje oraz czy jego parti czasem nie spowodowała paraliżu decyzyjnego w instytucjjach zajmujacych się nadzorem i odbiorami takich robót i tu z tymi sukcesami to PiS raczej jest z tyłu, fajnie jak nie przeszkadza z czym gorzej.
    Priorytetm są różne porty i przekopy oraz droga wzdłuż ściany wschodniej, bo długa:)))

  • markowski222

    Oceniono 3 razy -1

    Oczywiście dla niejakiego Żalka Białystok jest pępkiem świata, a jego szybkie połączenie ze stolicą priorytetem.
    Ale dlaczego ma być to ważne dla nas, całej reszty Polski?

  • cleryka

    0

    Marzyciele obiecujący gruszki na wierzbie i tyle durnot naopowiadają,że udżwignąć już obywatele nie potrafią.

  • 2krzychok

    0

    Żalek obiecuje szybkie pociągi.
    A jak za 5 lat przegra to zwinie te swoje tory i zabierze?

  • a.k.traper

    Oceniono 3 razy -1

    Pomijając kiedy i za kogo to zrobiono to przy oddaniu całości S8 do użytku jest możliwe teoretycznie przejechanie trasy w 75 minut, tak jak i w Warszawy do Lublina po skończeniu S17.Gdyby były siły i środki na S19 to z Podlasia w Bieszczady i odwrotnie byłoby dużo szybciej a po drodze wiele ciekawych mijsc i zróżnicowanych krajobrazów. Co do tras kolejowych we wschodniej części to już w chwili obecnej firma Astaldi schodzi z trasy Warszawa - Lublin i nie wiadomo jak to się skończy a sama modernizacja jest spóźniona co najmniej kilka lat z różnych powodów, nie tylko brak funduszy ale i ludzi do pracy, firma się tym zajmująca działa głównie w Norwegii. Jak to się dzieje, że polskim firmom się nie opłaca a zagranicznym tak, bo nie wierzę, że nie zarabiają.

  • qawsedrftg

    Oceniono 2 razy 2

    Nie panikujcie! Wyraźnie już widać że CPL nie ma być budowany. Służy tylko finansowaniu Polityków i Ekspertów, i ich Znajomych. Tak samo jak elektrownie atomowe p. Grada - czysty POPiS.

    Póki co lokalna komunikacja autobusowa praktycznie przestaje istnieć. Na kolei nie bardzo wiadomo dlaczego niektóre pociągi są wściekle drogie (prawie 200 złotych z Kraka do Warszawy) a inne przyzwoicie tanie (30 złotych z Białegostoku do Warszawy). W większości normalnych krajów (na przykład Czechy) nie ma żadnych "luksusowych" ekspresów, bilet na zwykły pospieszny kosztuje tyle samo co na pendolino.

    Podobnie z autostradami - bardzo drogie. A drogi ekspresowe za darmo, mimo że to praktycznie to samo. Może by najpierw rozwiązać takie problemy?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX