Resort zdrowia po wielu miesiącach ujawnił wydatki w mediach. Setki tysięcy złotych trafiły do seriali

Leczenie stopy cukrzycowej, przeciwdziałanie nowotworom i rejestracja dawców szpiku - między innymi takie tematy promowało w mediach w 2016 i 2017 r. Ministerstwo Zdrowia. Resort po kilkunastu miesiącach ujawnił dane dotyczące wydatków na wniosek jednego z posłów. Jak się okazuje, inwestowano nie tylko w spoty radiowe i telewizyjne, ale również w popularne seriale.

O informację na temat wydatków w mediach zwrócił się w maju ubiegłego roku do Ministerstwa Zdrowia ówczesny poseł Nowoczesnej Piotr Misiło. Resort milczał przez kilkanaście miesięcy. Odpowiedź wpłynęła 14 listopada, dwa dni po ślubowaniu posłów nowej kadencji.

Dane przedstawione przez resort dotyczą lat 2016 i 2017 r., bo właśnie o ten okres pytał parlamentarzysta. Poseł nie przewidział, że na odpowiedź będzie musiał czekać 1,5 roku.

Z informacji Ministerstwa Zdrowia wynika m.in., że w 2016 r. wydano ponad 700 tys. zł na kampanię telewizyjną dotyczącą transplantacji narządów oraz rejestracji dawców szpiku. Ok. 180 tys. zł kosztowała kampania radiowa.

Okazuje się, że resort postanowił dotrzeć do Polaków również za pośrednictwem popularnych wśród widzów telewizyjnych seriali. Ponad 166 tys. zł wydano na promocję transplantologii w serialach "O mnie się nie martw", "Pierwsza miłość" i "Przyjaciółki".

Przeciwdziałanie nowotworom i "zdrowie prokreacyjne"

W 2017 r. niemal 155 tys. zł przeznaczono na radiową kampanię edukacyjną dotyczącą leczenia zespołu stopy cukrzycowej. Prawie 2,1 mln zł kosztowały reklamy radiowe i telewizyjne dotyczące m.in. "poprawy zdrowia prokreacyjnego" i "promocji karmienia piersią". Materiały obejmujące zdrowie prokreacyjne publikowane w prasie dla kobiet i mężczyzn kosztowały w 2017 r. ok. 380 tys. zł.

Zobacz także: Czy jazda na rowerze powoduje męską niepłodność?

Ministerstwo Zdrowia inwestowało też w promocję profilaktyki nowotworów. Przykładowo, w 2017 r. za "Wielki Test o Zdrowiu" w TVP zapłacono 630 tys. zł, za poruszenie tej tematyki w "Pytaniu na śniadanie" - 150 tys. zł, w serialu "Na dobre i na złe" - 64 tys. zł, w "Barwach szczęścia" - 120 tys. zł, a w "Pierwszej miłości" - 135,3 tys. zł.

Niemal 2,4 mln zł przeznaczono na ponad 4 tys. emisji telewizyjnych spotów dotyczących badań mammograficznych i cytologicznych.

Więcej o:
Komentarze (65)
Resort zdrowia po wielu miesiącach ujawnił wydatki w mediach. Setki tysięcy złotych trafiły do seriali
Zaloguj się
  • jackanapes

    Oceniono 57 razy 51

    Wyrzucanie pieniędzy na seriale to przesada.
    Jeden dobry film fabularny o skutkach ustawicznego klęczenia przed Ojcem Tadeuszem, to i ortopedia (ta od remontu kolan) stanęłaby na nogi.

  • hamsterx

    Oceniono 49 razy 43

    Polacy się cieszą że pieniądze na ich leczenie
    zasilają zaprzyjaźnione media
    Przecież minister zawierzył służbę zdrowia matce boskie
    czyniąc w ten sposób Polaków odpornymi na choroby

  • precz_z_komunia

    Oceniono 41 razy 35

    A na czary kapelanów ile zdefraudowali :-)

  • jurek4491

    Oceniono 27 razy 23

    PiS OLEWA służbę zdrowia , to najgorsze rządy pod tym względem - najważniejsza jest kasa na kiełbasę wyborczą dla SUWEREN ( czytaj dla beretów ) .

  • iremus

    Oceniono 27 razy 23

    Od leczenia ważniejszy lans czyli pijar.
    Motłochowi nie trzeba niczego reklamować - motłoch sam sobie ustali, gdzie świadczą najlepiej usługi , nawet jeśli to kosztuje pełną kopertę. Dobry towar (usługa) reklamy nie potrzebuje.

  • june-of-44

    Oceniono 30 razy 22

    A może warto zbadać koneksje rodzinne/partyjne tych z MZ zlecających z tymi biorącymi zlecenia. Ile jest tam braci, szwagrów pociotków, kumpli partyjnych?
    Polska to bardzo bogaty kraj - W. Putin, prezydent Rosji

  • albrecht_kalba

    Oceniono 23 razy 19

    Jak tam moherki? Cieszycie się, że wasi wybrańcy leczą was telewizją? :D

  • fakiba

    Oceniono 19 razy 15

    Wyrzucone pieniądze na te reklamy a tym bardziej na seriale

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX