RPO: Czy TVP uczestniczyła w akcji zniesławiania sędziów przez pracowników resortu sprawiedliwości?

Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar wysłał listy do szefów Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Telewizji Polskiej, Witolda Kołodziejskiego i Jacka Kurskiego. Pyta w nich o działania jakie te instytucje podjęły w związku z aferą Piebiaka i pojawiającymi się w mediach doniesieniami na temat publikowania przez dziennikarzy TVP niezweryfikowanych informacji na temat sędziów przeciwnych rządowym reformom w wymiarze sprawiedliwości.

W liście do szefów obydwu instytucji Bodnar podaje przykłady konkretnych publikacji, których dotyczą jego wątpliwości. I tak RPO zwraca np. uwagę, że już 25 maja 2018 w programie "Alarm!" w TVP1 pokazano reportaż oparty na niezweryfikowanych informacjach z życia osobistego sędziego Piotra Gąciarka ze stowarzyszenia Iustitia.

Rzecznik powołuje się również na sierpniową publikację magazynu "Press", "Jak dziennikarze pomagali hejterce Emilii". Artykuł opisuje kontakty prowadzącego "Minęła dwudziesta" w TVP Info Michała Rachonia z Emilią Szmydt (Emi), która regularnie miała podsyłać mu materiały do wykorzystania w programie.

Z Emilią korespondował również Michał Adamczyk (prowadzący "Wiadomości" oraz "Bez retuszu" ("Strefa starcia"). Z kolei Jacek Łęski, prowadzący "Alarm!" i "Studio Polska" miał zaprosić do tego ostatniego programu rekomendowanego przez Emilię sędziego KRS Jarosława Dudzicza. Według Press 20 lipca Emi miała powiedzieć sędziemu Arkadiuszowi Cichockiemu, że z teczek personalnych sędziów krytycznych wobec PiS wyciąga "drobiazgi dla dziennikarzy. A warto niektórym podziękować".

RPO, Misja publiczna i TVP

- Jeżeli informacje te potwierdzą się, trudno będzie uznać, że TVP S.A. realizuje misję publiczną w kształcie wymaganym przez ustawę o radiofonii i telewizji. Stąd wezwanie RPO do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o podjęcie działań. RPO prosi KRRiT o informację, co zostało zrobione w celu wyjaśnienia zarzutów wobec TVP i jakie są tego rezultaty - podsumowuje RPO. 

Więcej o:
Komentarze (48)
RPO: Czy TVP uczestniczyła w akcji zniesławiania sędziów przez pracowników resortu sprawiedliwości?
Zaloguj się
  • fakiba

    Oceniono 31 razy 25

    Co za pytanie , TVPis to tuba partii rządzącej i nie mogło być inaczej , bez nich by się obeszło , pan raczy żartować

  • munaciello

    Oceniono 30 razy 18

    Panie rzeczniku, po co robić z tego aferę, skoro to nie są dziennikarze, a partyjni funkcjonariusze i politrucy.

  • pwpafcio

    Oceniono 16 razy 12

    Emi, kiedy odtajnisz swoją wiedzę na temat innych niepisanych umów z farmami trolli internetowych? Albo jakim nickiem posługiwał sie np. Donek Tarczyński

  • earthboundmisfit

    Oceniono 10 razy 10

    Wszystko fajnie, ale Rachonia dziennikarzem nazywać?

  • 55kris

    Oceniono 9 razy 9

    płatne pislamskie ch...e - won z tego forum!

  • tercjusch

    Oceniono 10 razy 8

    Jak TVP taka wyrywna, to niech opublikuje listę sędziów popierających kandydatów do KRS.
    Swoją drogą, co tam jest takiego, że bronią listy jak niepodległości 😀

  • almagus

    Oceniono 14 razy 8

    To jest Wielka Emi i paskami zaślepieni!

    Telewizja publiczna od moczu alkaliczna.
    Oszustwo wieścimy, a zapachem szczyny!
    Błogosławiona kroczy za osiołkiem.
    Osiołek jest wierzchowcem pana.
    almagus

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX