Ujawniamy wydatki KPRM. 100 tys. zł dla TVP za obchody smoleńskie, sesja Morawieckiego

Ponad 873 tys. zł wydała w latach 2016-2017 Kancelaria Prezesa Rady Ministrów na działania z zakresu public relations i marketingu - dowiaduje się Gazeta.pl. Pieniądze wydawano m.in. na spoty reklamowe i szkolenia.

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów ujawniła dokładne dane dotyczące pieniędzy, jakie wydała w latach 2016-2017 na usługi z zakresu PR i marketingu. Informacje te zostały udostępnione na wniosek posłanki PO Izabeli Leszczyny.

Jak wynika z danych KPRM, kancelaria przeznaczyła na działania promocyjne łącznie 873 480 zł. Środki wydawano głównie za czasów urzędowania premier Beaty Szydło. Premier Mateusz Morawiecki objął stanowisko w grudniu ub. r., a więc pod koniec okresu, którego dotyczą te informacje. Szefem KPRM do grudnia 2017 była Beata Kempa. 19 grudnia Kempę zastąpił na tym stanowisku Michał Dworczyk.

Największą kwotę ujawnioną na wykazie - 200 tys. zł - otrzymała spółka Level Sp. z o. o. za  "przygotowanie i produkcję materiałów programowych przeznaczonych do emisji w telewizji, radiu i internecie, w związku z realizacją rządowego programu Rodzina 500+".

103 320 zł kosztowała obsługa fotograficzna wydarzeń z udziałem premiera i ministrów w okresie od 1 lutego 2017 r. do 31 stycznia 2018 r. Usługi realizowała firma Media Info Piotr Tracz. Ten sam wykonawca otrzymał 63 960 zł za podobne zlecenia w okresie od 1 czerwca 2016 r. do 31 stycznia 2017 r. 

Produkcja spotów dot. rządu PiS

Niemal 150 tys. zł kosztowało wyprodukowanie kilku filmów i spotów dotyczących pracy premiera i ministrów rządu Prawa i Sprawiedliwości.

100 tys. zł trafiło do Robert Stern Consulting sp. z o.o. za "opracowanie scenariuszy i produkcji czterech filmów promocyjnych na temat działalności rządu - DOBRY ROK".

Na spot reklamowy na dwa lata rządu PiS wydano 49 200 zł. Film zrealizowała firma OPEN group Łukasz Pereszczak.

13 tys. zł kosztowało "zaprojektowanie identyfikacji graficznej do cyklu spotkań pod nazwą Podsumowanie pracy resortów". Kontrahentem była firma MANGUSTA FILM Mariusz Nowakowski, która za 18 450 zł przygotowała też materiał filmowy "specjalne wystąpienie Prezesa Rady Ministrów przed uroczystościami upamiętniającymi podpisanie Traktatów Rzymskich".

Sesje, szkolenia i media społecznościowe

7 380 zł kancelaria przeznaczyła na sesję fotograficzną premiera Mateusza Morawieckiego. Zdjęcia wykonał Jakub Szymczuk, osobisty fotograf prezydenta Andrzeja Dudy.

5 600 zł kosztowały łącznie dwa szkolenia z zakresu wystąpień przed kamerą i mikrofonem prowadzone przez Modern Corp. Zbigniew Lazar.

Dokładnie 23 985 zł trafiło do spółki "Apostołowie Opinii" za "wykonanie Raportu dotyczącego profili KPRM, Premier B. Szydło, ministerstw i ministrów w mediach społecznościowych: Facebook, Twitter, Instagram, YouTube" i " 
przygotowanie i zaprezentowanie prezentacji z zakresu kontroli wizerunku w mediach społecznościowych".

Pieniądze z KPRM otrzymała również Telewizja Polska. W raporcie kancelarii czytamy, że do TVP trafiło 100 tys. zł za ubiegłoroczną obsługę medialną uroczystości obchodów rocznicy katastrofy smoleńskiej.

Pozostałe wydatki kancelarii

96 550 zł zapłacono firmie Green Beam Design Jacek Chojczak za "organizację gali wręczenia Nagród Prezesa Rady Ministrów za wyróżnione rozprawy doktorskie, dokonania naukowe będące podstawą nadania stopnia doktora habilitowanego, dorobek naukowy lub artystyczny oraz dokonania naukowo-technicznego". Gala odbyła się 26 października ubiegłego roku.

68 880 zł wydano na "usługa wysyłania wiadomości tekstowych za pośrednictwem platformy do masowej komunikacji SMS". Usługę realizował Polkomtel.

Pozostałe wydatki to 17 tys. zł - MANGUSTA FILM Mariusz Nowakowski - "przygotowanie i realizacja materiału filmowego o Żołnierzach Wyklętych" i 6 150 zł - Filip Staszewski Design - "realizacja filmu poświęconemu "Ince" oraz Żołnierzom Wyklętym".

Konserwatywny przeciwnik aborcji i homoseksualizmu. Kim jest kandydat PO na prezydenta Wrocławia?

Więcej o:
Komentarze (188)
KPRM. Ujawniamy wydatki na PR i marketing
Zaloguj się
  • justas32

    Oceniono 45 razy 41

    Pani Beato - a nie wstyd Pani dofinansować szkołę męża kwotą 2,5 mln zł ? Nie wstyd - a jako Prezydent sama siebie ułaskawię ...

  • fakiba

    Oceniono 43 razy 41

    Szkolenia , a czego od nich można się nauczyć , chyba tylko kłamstwa , oszustwa i manipulacji

  • krynolinka

    Oceniono 44 razy 38

    Za wydanie kasy na promocję własnej partii pan minister Szefernaker przytulił nagrodę w wysokości 50 tysięcy.

  • budyn222

    Oceniono 36 razy 36

    68.880 pln na smsy? To chyba na przekazy dnia dla pisich oszołomów typu Jaki i Klempa, Suski i inne barachło

  • wujekdolf

    Oceniono 32 razy 32

    ZŁODZIEJE!

  • angus1000

    Oceniono 30 razy 30

    Za to Pis za kompletną darmochę przygotował spot dla opozycji. Wystarczy zbitka dwóch wypowiedzi Szydło obok siebie. "Praca, pokora, umiar" zestawione z krzykiem "nam się należało"!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX