Ratusz jednak podał dane o frekwencji marszów 11 listopada. Znów diametralnie inne niż policja

• Gronkiewicz-Waltz podała dane o frekwencji na marszach 11 listopada
• To inne liczby od policyjnych danych, które przedstawił M. Błaszczak
• Wcześniej stołeczny ratusz twierdził, że nie poda danych o frekwencji

"KOD 27 tys. uczestników, Marsz Niepodległości  60 tys.” - napisała na Twitterze Hanna Gronkiewicz-Waltz. To zupełnie inne dane od tych, które wcześniej podał szef MSWiA Mariusz Błaszczak. Mówił on o 75 tys. osób na Marszu Niepodległości i 10 tys. na marszu KOD. Gronkiewicz-Waltz dodała też, że "niestety znowu na Marszu Niepodległości złamano prawo używając rac. Dziękuję policji za skuteczne działanie”.

Dowiedz się więcej:

Jak Błaszczak komentował liczbę osób na marszu KOD?

Minister nie omieszkał przypomnieć, że marsz KOD "zarejestrowany został z liczbą uczestników 100 tysięcy, a w kulminacyjnym momencie policja szacowała,  że było 10 tysięcy”. - W końcowym epizodzie na Polach Mokotowskich, kiedy muzyk Krzysztof Skiba intonował piosenkę o "Kiepskich”, możemy powiedzieć że wtedy sytuacja rzeczywiście była kiepska - mniej niż tysiąc osób uczestniczyło w tym zgromadzeniu - mówił Błaszczak.

Co minister powiedział o władzach Warszawy?

- Chciałem podkreślić, że w dużej mierze polska policja, Komenda Stołeczna Policja wypełniła zadania, które spoczywają na urzędzie stołecznym miasta Warszawy. Ale to nie jest najważniejsze. Ważne że w Warszawie było bezpieczne - podkreślił Błaszczak.

Jak wcześniej frekwencję na marszach komentował ratusz?

Szefowa stołecznego biura bezpieczeństwa Ewa Gawor pytana kilka godzin przed publikacją wpisu prezydent stolicy, czy są już szacunki frekwencji zgromadzeń, odpowiedziała, że biuro nie liczyło, ilu jest uczestników zgromadzeń, ponieważ ani uczestnicy Marszu Niepodległości, ani marszu KOD nie szli zwartą grupą.

Jak w przeszłości różniły się szacunki dot. manifestacji?

Liczebność czerwcowego marszu KOD ratusz ocenił na 50 tys., policja na 10 tys. Obie instytucje różnie oceniały także m.in. frekwencję podczas Czarnego Protestu.

Więcej o:
Komentarze (214)
Ratusz jednak podał dane o frekwencji marszów 11 listopada. Znów diametralnie inne niż policja
Zaloguj się
  • sunim

    Oceniono 126 razy 30

    Smutny dzień kodzarzy. Miało być 100 tysięcy GW szacuje na 10. Marsz Niepodległości zgłaszał 50, sama bufeciara widziała więcej. Do tego niestety GW nie było w stanie żadnych zamieszek i rozrób stwierdzić, mimo prowokacji grup anty. I jakby tych nieszczęść było mało, Polska wysoko wygrała w Bukareszcie. No dramat na całej linii.

  • aniag-1978

    Oceniono 146 razy 24

    KOD - 27 tysięcy? Chyba 2,7 tysiąca miało być - znowu się Haneczce "pomyliło" :)

  • dryl1

    Oceniono 89 razy 23

    Już kiedyś nawet GW zweryfikowała durne liczenie Bufetowej. O ile pamiętam to z 250 tys po liczeniu sztuka po sztuce wyszło red Kurskiemu razem z siostrą Pawłowicz coś ok. 45 tys. Pomijam litosciwie wyliczenia policji, chociaż były zbliżone do red. Kurskiego.

  • intransigent

    Oceniono 65 razy 21

    Ratusz stosuje tzw. mnożnik Jóźwiaka, czyli x4. I wszystko się zgadza.

  • foreks

    Oceniono 78 razy 20

    HGW jest tak wiarygodna jak jej zeznania z Noakowskiego. Miesiac temu uwazala, ze kamienice kupila od szmalcownikow legalnie, po miesiacu poprosila o sprawdzenie, czy dostala 20mln zlotych legalnie hahahaha.

  • aniag-1978

    Oceniono 76 razy 20

    Haneczce znowu się popieprzyło. Miało być 2,17 tysiąca, bo może z tyle osób było - jest nagranie z drona TVN, więc można łatwo zobaczyć, jaką klęską był ten spęd KOD. O frekwencji marszu anty-faszystów z litości nie wspomnę :)

  • maurorossi

    Oceniono 98 razy 20

    Warszawski Ratusz zawyża liczebność bojówek KOD i zaniża środki jakie straciło państwo na złodziejskich prywatyzacjach w stolicy.

  • ateistaoddziecka

    Oceniono 130 razy 20

    W normalnym kraju ta pani siedziała by już w więzieniu, ewentualnie musiałaby wpłacić parę milionów kaucji i szykowała się do bardzo trudnego procesu...
    No ale u nas można 100 razy pod rząd "rozbić bank" w kasynie, a sąd w to uwierzy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX