TVN24 zrobił wywiad z sobowtórem pilota ze Smoleńska? Prawica się burzy, stacja reaguje

TVN24 zrobił wywiad z widzem filmu "Smoleńsk" i źle go podpisał. Twierdzili, że to pilot Jaka-40, który lądował w Smoleńsku. Na prawicy burza: "Wpadka czy manipulacja?". TVN24 odpowiedziało oświadczeniem.

Następnego dnia po premierze filmu "Smoleńsk" w TVN24 ukazał się krótki wywiad z pilotem Jaka-40 ze Smoleńska, Arturem Wosztylem. W każdym razie rozmówca tak został podpisany i przedstawiony przez dziennikarkę Martę Kuligowską. Jak się okazało, był to ktoś inny. Były pilot zamieścił na Facebooku film z pytaniem: "Czy ktoś wie, kim jest ten pan? Bo na pewno nie Arturem Wosztylem. Poddaję w wątpliwość profesjonalizm stacji TVN!" [pisownia oryginalna]. 

Jak się okazało, rozmówcą stacji TVN24 był Witold Rosowski, działacz stowarzyszenia Solidarni 2010 z Nowego Jorku. Był na premierze "Smoleńska" i do złudzenia przypomina Artura Wosztyla.

W mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja, czy była to pomyłka, czy też zaplanowana manipulacja. Konrad Piasecki, dziennikarz TVN24, bronił stacji. Jego zdaniem to była wpadka. Ale pojawiły się nawet głosy nawołujące do odebrania licencji. Głos zabrał nawet fotograf prezydenta Dudy.

TVN24 przeprasza

Na portalu TVN24 pojawiło się dzisiaj rano oświadczenie, w którym stacja wyjaśniła całą sprawę.

TVN24 przeprasza pana Artura Wosztyla za mylne przypisanie mu autorstwa wypowiedzi widza premiery filmu 'Smoleńsk', który na naszej antenie podkreślał naukowe podstawy filmu. Błąd powstał przez nieuwagę dziennikarza, który zasugerował się podobieństwem wypowiadającej się osoby do pana Wosztyla. Za błąd serdecznie raz jeszcze przepraszamy zainteresowanego oraz widzów. 

Kim jest Artur Wosztyl?

Porucznik rezerwy Artur Wosztyl był pilotem 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. W sobotę 10 kwietnia 2010 r., na kilkadziesiąt minut przed katastrofą polskiego Tu-154M, wylądował on na lotnisku Siewiernyj samolotem Jak-40 z dziennikarzami na pokładzie.

Więcej o:
Komentarze (217)
TVN24 zrobił wywiad z sobowtórem pilota ze Smoleńska? Prawica się burzy, stacja reaguje
Zaloguj się
  • krzysio333

    Oceniono 111 razy 61

    A pamiętacie ekipę TVNu w policyjnym śmietniku podkładającą butelki z piwa w czasieŚ?. Więc co tu się dziwić?.

  • goralca

    Oceniono 96 razy 60

    Co się dzieje z tymi mediami pseudo salonowymi? BYLE DOWALIĆ rządowi PiS, POSUWAJĄ SIĘ DO ZUPEŁNIE ABSURDALNYCH ZACHOWAŃ! GW robi wywiad ze zmarłym księdzem o Smoleńsku. TVN szuka "niusów" na śmietniku a teraz w swojej zapiekłości nawet nie sprawdzili z kim rozmawiają na premierze filmu "Smoleńsk". I pewnie nic by nie prostowali, gdyby nie nie szum w mediach społecznościowych. Po prostu DNO DNA!!!!! Ciekawe, kiedy sobowtór Jarosława Kaczyńskiego ogłosi wycofanie się z polityki :)

  • eco82

    Oceniono 89 razy 53

    widzę, że gazeta nie przestaje manipulować. pomimo szczerych wysiłków nie uda wam się wrzucić wszystkich wam niesprzyjających do jednego worka i sprawić, by określenie "prawica" stało się pejoratywne. wszystko co wam obce i czego nie tolerujecie to "populizm prawicowy". W tok fm prześcigacie się w tym. czyżby tak bardzo zaimponował wam Kaczyński, któremu udało się zaszufladkować "lewactwo" ? chcecie być obiektywni, to nie tędy droga.

  • gr_ub_y

    Oceniono 69 razy 51

    Gazeta robi wywiady z trupami.

    TVN podstawia sobowtórów.

    PO wciąga na listy wyborcze nieboszczyków.

    Kompletnie już was pogrzało Kodomici.

  • proteusz33

    Oceniono 90 razy 46

    Noe oglądam tego goowna,wszystkie programy są tam manipulowane.Nie obchodzi mnie czy nadal będą nadawać swoje fale kosmiczne wprost do mózgów nawiedzonych

  • janusz_bezlitosny

    Oceniono 51 razy 37

    Nooo... brawo tefałen! Myslalem, ze poziom dna bezwzględnego wyznacza czerski syf, ale widzę, że wy pukacie od spodu.
    Jarek masz dwa miesiace na likwidację wiertniczej, czerskiej i lisiej nory razem z calym ringer springerem. W przeciwnym razie tracisz moj głos. Czas start.

  • goralca

    Oceniono 49 razy 35

    Oto oświadczenie Witolda Rosowskiego, który został podpisany przez TVN24 nazwiskiem Artura Wosztyla. Od kiedy TVN przedstawia się jako "Associated Press"? --> wpolityce.pl/media/307869-blad-nieuwaga-dziennikarza-tvn24-tlumaczy-sie-z-sobowtora-artura-wosztyla
    --------------
    Niniejszym wyrażam moje najwyższe oburzenie niesłychaną manipulacją dokonaną przez TVN w związku z premierą filmu Smoleńsk. Jako działacz społeczny ruchu Stowarzyszenia Solidarni2010, które jako pierwsze rozpoczęło walkę o prawdę smoleńską byłem zaproszony na premierę do Teatru Wielkiego. Po projekcji, przy wyjściu, dziennikarz, który przedstawił się jako Associated Press- na pewno nie TVN, z którym nigdy bym nie rozmawiał, obawiając się właśnie takiej manipulacji- zadał mi pytanie, czy wierzę że to był zamach, na co mu odpowiedziałem, że to nie jest sprawa wiary a nauki, ponieważ nauka wykluczyła możliwość rozbicia się samolotu o brzozę. Dziennikarz pytał się o moje nazwisko i WYRAŹNIE się mu przedstawiłem, bardzo wyrażanie i głośno. Nie mogło być mowy o żadnej pomyłce. Jest w najwyższym stopniu oburzające, że ogólnokrajowa stacja telewizyjna posługuje się zwykłym kłamstwem, podmieniając wypowiedzi i osoby do własnych celów nie biorąc nawet pod uwagę czegoś takiego jak rzetelność dziennikarska. Ku ironii, właśnie o kreowaniu kłamstw i manipulacji opowiada film „Smoleńsk”.

  • szczur_z_kanalu

    Oceniono 76 razy 34

    Pomyłka? Pomyłka to było promowanie Bula na prezydęta. To to było tylko zwyczajne zlecenie z Tel Avivu.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX