Ostatni "Twój Weekend" wraca z Cannes z Grand Prix!

Nasze ostatnie wydanie magazynu "Twój Weekend" otrzymało Grand Prix w kategorii Glass na festiwalu Cannes Lions 2019, który nazywa się "Oscarami branży mediowej i reklamowej". Łącznie nasza reprezentacja przywozi z Cannes aż 5 statuetek!

Na najbardziej prestiżowej imprezie świata reklamy i komunikacji walczyliśmy wśród największych graczy - Nike, "New York Timesa", Adidasa czy "Gry o Tron".

Festiwal Cannes Lions, który trwał przez cały tydzień rozpoczęliśmy brązowym Lwem w kategorii Press & Publishing. W kolejnych dniach w ręce Gazety.pl, agencji VMLY&R i partnerów (bank BNP Paribas, Mastercard i Wavemaker) trafiły jeszcze dwa brązowe Lwy w kategoriach Brand Experience & Activation oraz PR. 

Ostatniego dnia Cannes Lions otrzymaliśmy natomiast absolutnie najcenniejsze nagrody.

W kategorii Glass Lion (Szklanego Lwa), gdzie nagradzane są projekty zaangażowane w walkę z nierównością płci i uprzedzeniami, Ostatni "Twój Weekend" zgarnął Grand Prix! Nominowany był wśród 22 projektów z całego świata!

Projekt agencji VMLY&R, Gazeta.pl i partnerów zdobył też Tytanowego Lwa w kategorii Titanium. Tu z kolei nagradzane są najwybitniejsze projekty marketingowe roku – prowokujące, inspirujące, "game changery".

Statuetki dla "Niezniszczalnej tęczy"

"Twój Weekend" to nie jedyny polski triumfator. Trzy brązowe i dwie srebrne statuetki zdobyła "Niezniszczalna tęcza" - projekt agencji 180heartbeats+Jung von Matt przy współpracy ze stowarzyszeniami Miłość Nie Wyklucza i Wolontariat Równości dla marki Ben & Jerry's. Dla "Tęczy" to również dopiero pierwsza statuetka na łącznie kilkanaście szans na statuetkę, w tym w kategoriach społecznych. 

 

Droga "Twojego Weekendu" do Cannes

Dla redakcji Gazeta.pl i partnerów wydanie magazynu 8 marca było tylko ukoronowaniem ponad miesięcznego biegu do celu, który na początku wydawał się dość nierealny. Odkupić na Allegro kultowy magazyn erotyczny po to, żeby go zamknąć. Zaprojektować magazyn od nowa, wypełnić nową treścią, pokazać, że choć czujemy do niego specyficzną nutę nostalgii za młodością i latami 90., to nikt nie powinien czerpać wiedzy o kobietach i kobiecości tylko z tego rodzaju czasopism. Że chcemy rozmawiać o wciąż pokutujących stereotypach, o potrzebie edukacji w szkole i w domu.

Z lektury listów i komentarzy zrodził się pomysł na nowy cykl redakcyjny. Aby nasza akcja nie była tylko jednorazowym "zagraniem marketingowym", ale początkiem dyskusji na tematy, które naprawdę nurtują czytelników, opisują ich problemy i codzienność, co miesiąc od Dnia Kobiet, na Gazeta.pl, publikujemy artykuły pod szyldem "Ósmy dzień miesiąca". Opisujemy w nich różne przejawy nierówności płci w życiu codziennym, walczymy ze stereotypami, próbujemy stworzyć miejsce do rozmowy na trudne tematy. W kwietniu pisaliśmy o pokonywaniu trudności w (seks)komunikacji, a w maju Karolina Korwin Piotrowska piętnowała przejawy seksizmu w rodzimym show-biznesie

Więcej o: