Strajk nauczycieli. Ile szkół bierze udział? ZNP podważa szacunki MEN. "Zbierano dane inaczej"

Strajk nauczycieli trwa, ale wciąż nie ma pełnych danych, ilu pracowników oświaty przyłączyło się do protestu. Wyliczenia MEN i ZNP różnią się, a związkowcy zarzucają ministerstwu inny sposób zliczenia protestujących placówek oświaty.

Ministerstwo Edukacji Narodowej przez cały poniedziałek podkreśla jedną informację: w strajku nauczycieli bierze udział 48,5 proc. placówek oświaty. Wiceminister edukacji Maciej Kopeć powiedział, że dane o liczbie strajkujących szkół dotyczą placówek samorządowych. Obejmują one też stan na godz. 12 - od tamtej pory MEN nie aktualizowało danych.

Strajk nauczycieli. ZNP wciąż zbiera dane

To najprawdopodobniej ta narracja resortu edukacji sprawiła, że Związek Nauczycielstwa Polskiego postanowił zabrać głos. ZNP zastrzega, że jeszcze zbiera dane z publicznych szkół, przedszkoli, zespołów szkół i placówek oświatowych ws. strajku nauczycieli.

Jednocześnie ZNP przypomina, że w referendum strajkowym opowiedziało się 79 proc. ogółu szkół i placówek w Polsce - czyli 15 576 szkół czy przedszkoli. Związek Nauczycielstwa Polskiego nie uwzględnia w swoich szacunkach niepublicznych szkół i przedszkoli, a także placówek znajdujących się w Systemie Informacji Oświatowej.

Strajk nauczycieli. ZNP o MEN: Kuratorzy zbierali dane inaczej

Na tym związkowcy nie poprzestają, ponieważ twierdzą, że MEN inaczej przedstawia statystykę strajku nauczycielskiego.

"Natomiast z informacji, jakie otrzymaliśmy od dyrektorów szkół, wynika, że kuratorzy oświaty na prośbę MEN, zbierali dane inaczej" - wskazuje ZNP i cytuje pismo, które miało wysłać Kuratorium Oświaty w Opolu do dyrektorów:

Wypełniamy odrębnie dla każdego typu szkoły, czyli np. dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w XYZ, w skład którego wchodzi przedszkole i szkoła podstawowa wpisujemy informacje osobno dla przedszkola i dla szkoły podstawowej.

Na podstawie pisma ZNP podnosi, że dla MEN zespół szkół nie jest jedną placówką, tylko trzema - z kolei ZNP traktuje to jako jedną jednostkę. Stąd różnica w statystykach.

Więcej o:
Komentarze (129)
Strajk nauczycieli. Ile szkół bierze udział w proteście? MEN podaje dane, ZNP liczy i mówi o innych metodach kalkulacji
Zaloguj się
  • lukasz_patrykus

    Oceniono 41 razy 33

    a widzieliście kiedyś choć jednego pisiego bolszewika, który by mówił prawdę?

  • lukasz_patrykus

    Oceniono 39 razy 31

    Szydło potrafi liczyć tylko do 65 tysięcy...
    bo tyle jaj się należało

  • lesnojeziorska

    Oceniono 32 razy 24

    Pisobolszewia nawet liczyć nie umie, chyba że nakradzioną kasę.

  • masofrev

    Oceniono 23 razy 19

    Wyliczenia MEN są więc błędne. Spór pracownicy toczą z pracodawcą, a tym jest zawsze ZESPÓŁ SZKÓŁ. Nauczyciele zespołu zwykle pracują we wszystkich szkołach wchodzących w jego skład, np. jednocześnie w technikum i liceum w zespole składającym się z tych dwóch szkół. Absurdalne jest uznanie, że nauczyciele liceum strajkują a technikum - już nie.
    No ale takie są uroki statystyki - traktując ją jak cep, można próbować wciskać mniej błyskotliwym wszystko...

  • chi-neng

    Oceniono 25 razy 17

    Nie wierzę za grosz niczemu co mówi i podają:

    • MEN
    • Władze państwa ; obojętnie kto z nich zabiera głos
    • Rządowym rzecznikom
    • Pro-rządowe media
    • TVP - Kurskiego

  • monoekann

    Oceniono 21 razy 15

    Nierząd i podległe mu 'niezależne' mendy, ups, media, już o 7 rano wiedziały że 'mniej niż połowa' szkół weźmie udział. O strajku taksówkarzy próżno szukać obszernych informacji. Generalnie sielanka w naszym Pięknym PiSim kraju.

  • abxcd

    Oceniono 15 razy 13

    Dobrze, ze pissuary nie podaly, ze wyskakuje tylko 7% nsuczycieli...

  • andrew1507

    Oceniono 18 razy 12

    Nie rozmawiajcie z pis, trzeba zbierać przez internet wsparcie finansowe dla strajkujących Nauczycieli.
    Precz z pis, już nie chcemy rządu pis i kaczyzmu....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX