Janina Drzewiecka wygrała z "Faktem". 100 tys. zł i przeprosiny na pierwszej stronie przez 7 dni

Janina Drzewiecka wygrała proces z "Faktem". Wydawca gazety musi jej zapłacić 100 tys. zł, a także przez siedem dni publikować przeprosiny na pierwszej stronie. To efekt nieprawdziwych publikacji, w których sugerowano, że Drzewiecka kradła futra w USA.

O wyroku sądu drugiej instancji poinformował Roman Giertych, który reprezentuje Janinę Drzewiecką i Monikę Janowską, która także była fałszywie oskarżana przez media w tej sprawie.

Sąd Apelacyjny w Warszawie orzekł, że Ringier Axel Springer, który jest wydawcą „Faktu”, musi zapłacić powódce 100 tys. zł, a także przez siedem dni publikować przeprosiny na pierwszej stronie, a także w serwisie Fakt.pl. W wyroku podano wymiar ramki z przeprosinami: mają mieć 26 cm szerokości i 14 cm wysokości.

 - napisał roman Giertych na Twitterze. Wyrok jest prawomocny.

Janina Drzewiecka i Monika Janowska były fałszywie oskarżane o kradzież futer

W 2013 roku Janina Drzewiecka i Monika Janowska (wtedy Głodek) zostały zatrzymane w sklepie z ubraniami w USA z powodu podejrzeń o kradzież. Obie zostały uniewinnione przez amerykański sąd pod koniec 2013 roku.

Mimo to tabloidy i serwisy plotkarskie przez kilka kolejnych miesięcy pisały o tej sprawie. W niektórych materiałach sugerowano, że kobiety kradły futra, a następnie sprzedawały je polskim celebrytom, za co mogą pójść do więzienia.

Przyczyną już 5 prawomocnych wyroków sądów w tej sprawie jest stwierdzony przez sąd w Miami fakt, że rzeczy zakwestionowane przez detektyw sklepową nigdy nie były sprzedawane w tym sklepie

- napisał w kolejnym wpisie Roman Giertych.

We wrześniu Janina Drzewiecka wygrała proces w tej sprawie z wydawcą Pudelka. Decyzją Sądu Apelacyjnego w Warszawie firma musi przez siedem dni publikować przeprosiny, a także zapłacić jej 150 tys. zł zadośćuczynienia.

Podobny wyrok zapadł w procesie wytoczonym portalowi Pudelek.pl przez Monikę Janowską w marcu ub.r. Wydawca serwisu zapłacił jej 150 tys. zł zadośćuczynienia, a także publikował na stronie głównej przeprosiny pod jej adresem przez 30 dni za „naruszenie jej dóbr osobistych i podanie nieprawdziwych informacji w 43 publikacjach”.

Z kolei w czerwcu Sąd Apelacyjny w Warszawie podtrzymał wyrok ws. „Super Expressu”. Wydawca gazety przez 30 dni musi publikować przeprosiny pod adresem Moniki Janowskiej, a także zapłacić jej 150 tys. zł. Janowska wygrała też z „Faktem” - wydawca gazety musi jej zapłacić 150 tys. zł, a także publikować przeprosiny przez pięć dni.

Więcej o:
Komentarze (99)
Janina Drzewiecka wygrała z "Faktem". 100 tys. zł i przeprosiny na pierwszej stronie przez 7 dni
Zaloguj się
  • kemor234

    Oceniono 45 razy 35

    Każdy kłamca, a w szczególności "publiczny" powinien zostać surowo ukarany.
    A są tacy, co kłamią jak najęci ...

  • fakiba

    Oceniono 34 razy 22

    A jednak nie warto gonić za sensacją za wszelką cenę bo cena jest wysoka

  • 12345a65

    Oceniono 15 razy 9

    150 tys. za 43 publikacje. Może to i jakiś pieniądz, ale czy to rzeczywiści uratuje reputację?

  • 2tiredd

    Oceniono 13 razy 9

    No i będzie na futra ...

  • stachkaz47

    Oceniono 25 razy 7

    Bardzo dobrze - trzeba trzymać się FAKTÓW.
    Trochę im przytemperowali pazurki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX