PiS pyta, czy materiał o neonazistach w "Superwizjerze" był "ustawiony"? Stanowcze oświadczenie TVN

Redakcja "Superwizjera" w oświadczeniu odpowiedziała na doniesienia portalu wPolityce.pl, jakoby głośny materiał o polskich neonazistach był "ustawiony". Powołuje się przy tym na zeznania Mateusza S., któremu w postawiono zarzuty w związku z wydarzeniami ukazanymi w reportażu. "Rozważamy podjęcie kroków prawnych" - czytamy w oświadczeniu TVN.

Chodzi o głośny materiał "Superwizjera" ze stycznia tego roku, w którym reporterzy stacji pokazali od wewnątrz działania radykalnych organizacji narodowych. W czwartek portal wPolityce opublikował artykuł, z którego wynika, że Mateuszowi S., prezesowi stowarzyszenia Duma i Nowoczesność zaproponowano 20 tys. za zorganizowanie urodzin Hitlera. Co istotne, portal powołuje się na zeznania organizatora neonazistowskiej imprezy, który został zatrzymany i prokuratura postawiła mu zarzuty.

Pieniądze w torbie dostał przed przedszkolem

W wersji przedstawionej przez portal ciekawe jest to, że do wręczenia zapakowanych w reklamówkę pieniędzy miało dojść, gdy S. odbierał dziecko z przedszkola. "W pewnym momencie podchodzi do niego dwóch mężczyzn z reklamówką, w której znajduje się 20 tysięcy złotych" - czytamy w artykule. Według ustaleń portalu, niedługo po tym skontaktowała się z nim dziennikarka "Superwizjera" - Anna Sobolewska. Człowiekiem, który miał podnosić rękę w hitlerowskim pozdrowieniu miał być Piotr Wacowski - współautor reportażu. "Potem przy wspólnym ognisku zadaje mnóstwo pytań Adamowi B. (uczestnikowi imprezy, niedawno skazanemu za udział w neonazistowskich "urodzinach Hitlera"). Podpytuje o uchodźców i sugeruje Adamowi B., by ten aktywnie „walczył” z imigrantami. "Piotr Wacowski ochoczo częstuje też Adama B. alkoholem" - czytamy w portalu.

Beata Mazurek pyta o reportaż

Do sprawy odniósł się Zbigniew Ziobro, który poinformował, że "zeznania pozyskane przez prokuraturę i organy ścigania wskazują na możliwe sprokurowanie tego zdarzenia za określoną kwotę pieniędzy". Do sprawy odniosła się Beata Mazurek. - Chciałabym publicznie zapytać, czy TVN zapłacił za zorganizowanie materiału o obchodach "urodzin Hitlera", czy ludzie nagłośniający ten temat byli świadomi szkód, jakie wyrządzali Polsce i Polakom? - mówiła z kolei Beata Mazurek.

"Skandaliczne nadużycie"

Do ustaleń wPolityce oraz słów Beaty Mazurek i Zbigniewa Ziobry odniosła się redakcja "Superwizjera". "Stanowczo odrzucamy insynuacje B. Mazurek, że materiał o polskich nazistach był opłaconą inscenizacją. Posłanka PiS opiera je na zeznaniach neonazisty, który jak każdy oskarżony może w śledztwie kłamać w celu własnej obrony. Powielanie tych rewelacji jest skandalicznym nadużyciem" - czytamy na Twitterze TVN24.

Oświadczenie redakcji: "Rozważamy kroki prawne"

Odnosząc się do słów Ziobry, Mazurek i samych ustaleń portalu redakcja zaprzeczyła "aby jakikolwiek członek ekipy TVN biorącej udział w realizacji reportażu 'Polscy neonaziści' przekazał jakiekolwiek pieniądze Mateuszowi S. ps. Sitas lub komukolwiek, kto brał udział w organizacji urodzin Adolfa Hitlera w lesie w okolicy Wodzisława Śląskiego". Dalej czytamy: "Powielanie takich informacji narusza dobra osobiste autorów reportażu oraz stacji TVN. W związku z tym rozważamy podjęcie kroków prawnych".

Redakcja zwraca uwagę na fakt, że "Sitas" został zatrzymany po emisji reportażu i postawiono mu zarzuty, a zatem "nie mógł w tym postępowaniu złożyć 'zeznań', na które powołuje się portal wPolityce. Mógł składać wyjaśnienia w trakcie których mógł dowolnie formułować linię obrony, mówiąc wprost mógł kłamać w swojej obronie".

Redakcja przypomina jednocześnie, że jeden z uczestników urodzin Hitlera przyznał się do winy i dobrowolnie poddał się karze oraz został uznany winnym propagowania faszyzmu i nielegalnego posiadania broni. "Podczas przeszukań, których dokonała ABW w mieszkaniach uczestników urodzin znaleziono m.in. mundury, flagi odznaki i publikacje w tematyce nazistowskiej" - czytamy na końcu oświadczenia.

Więcej o:
Komentarze (355)
PiS pyta, czy materiał o neonazistach w "Superwizjerze" był "ustawiony"? Stanowcze oświadczenie TVN
Zaloguj się
  • markit44

    0

    Na drugim zdjęciu wyraźnie widać, że bohaterski redahtor TVNu wyciąga rękę, by zerwać nazistowską flagę.

  • dar61

    0

    O, zabolało pisociało!
    Mazurczyna plus Ziobrzątko tak zakręcą, tak wymącą, by hitlerątko uniknęło skazania?
    Sa jeszcze sądy unijne.

    ****
    Cóż, od- (już tradycyjnie) -debedujmy:
    '...Mateuszowi S., prezesowi stowarzyszenia Duma i Nowoczesność zaproponowano...' [BRAK DOKOŃCZENIA ZDANIA WTRĄCONEGO]
    >>> Nowoczesność, [PRZECINEK] zaproponowano...

    '...Według ustaleń portalu, niedługo...'
    >>> portalu niedługo... [BEZ PRZECINKA]

    [Ponoć] Redaktorem - który podnosi rękę w zamachu na słownik - jest „dbd”:
    '...Człowiekiem, który miał podnosić rękę w hitlerowskim pozdrowieniu miał być...' [BRAK DOKOŃCZENIA ZDANIA WTRĄCONEGO]
    >>> Człowiekiem, który miał podnosić rękę w hitlerowskim pozdrowieniu, [PRZECINEK] miał...

    Może by red. „dbd” składał wyjaśnienia o swych orto-przestępkach:
    '...składać wyjaśnienia w trakcie których mógł...'
    >>> trakcie, [PRZECINEK] których...

    '...Podczas przeszukań, których dokonała ABW w mieszkaniach uczestników urodzin znaleziono...' [BRAK DOKOŃCZENIA ZDANIA WTRĄCONEGO - pisownia oryginalna]
    >>> urodzin, [PRZECINEK] znaleziono... [no to co, że to cytat?]

  • moher.pospolity

    Oceniono 2 razy 0

    TVN pany, a wasz reporter Piotr Wacowski to brał udział w tej imprezie czy nie??? Jeśli Wacowski to ten co pozdrowienie nazistowskie prezentuje to źle wygląda sytuacja wasza - nakłanianie do przestępstwa to.

  • bazyli21

    Oceniono 5 razy -1

    Hmmm. Ciekawe, ze stacja TVN jedynemu konkretowi ktoremu zaprzecza, to zarzut, ktorego akurat nikt nie postawil - czyli ze to TVN byl sprawca ustawki. Z zeznan wynika, ze NIEZNANI mezczyzni dali pieniadze za urzadzenie urodzin. Ich jednym z warunkow bylo zaproszenie pani, ktora okazala sie byc reporterka TVNu.

    Czyli niby zaprzeczaja, ale jednak nie zaprzeczaja temu o czym mowi zarzut - czyli ze to BYLA ustawka, w ktorej wzial udzial TVN (a nie ze ja organizowal).

  • scarletscarab

    Oceniono 4 razy 2

    To az tyle czasu pisom zajelo zeby takie bzdury wymyslic?

  • romek_kargol

    Oceniono 8 razy -2

    "Stanowcze oświadczenie TVN" po różnych ustawkach tej stacji nie brzmi ani trochę przekonująco. Przypomnijmy sobie np. głęboko wierzące feministki, które opuszczały kościół św. Anny w Warszawie "oburzone" listem pasterskim Episkopatu Polski nt. przerywania ciąży i wpadające najzupełniej przypadkowo i absolutnie niechcący wprost pod kamery TVN.

  • janrobin2015

    Oceniono 4 razy 0

    Jak to mowia- poczekamy i zobaczymy. Jesli tak ja podaja wPolityce sa dowody na kontakty redaktor z TVN z gosciem organizujacym ta impreze to widze to slabo dla TVN. Jesli znajds goscia, ktory dal kase to TVN moze stracic licencje lub dostac ogromna kare. Ja wiem Ziobrowa prokuratura i zalezne sady. TVN musi isc w zaparte, nie ma wyjscia. Jak die przyznaja to sa skonczeni a tak beda grac nuta o wolnosci mediod i oskarzen z dupy.
    Osobiscie bym doe cieszyl zeby cos znalezli.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX