MON nie chce ujawnić wydatków w mediach związanych z ojcem Tadeuszem Rydzykiem

MON nie chce odpowiedzieć, ile pieniędzy wydało na reklamy w mediach związanych z o. Tadeuszem Rydzykiem. Resort podkreśla, że dają one możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Sprawdziliśmy: przykładowo TV Trwam ma udziały w rynku na poziomie 0,52 proc.

Poseł PO Marcin Kierwiński zwrócił się do Ministerstwa Obrony Narodowej z pytaniami dotyczącymi publikacji płatnych materiałów w mediach powiązanych z o. Tadeuszem Rydzykiem. Chodzi o gazetę "Nasz Dziennik", stację TV Trwam i Radio Maryja.

Poseł chciał uzyskać informacje na temat tego, ile m.in. reklam i ogłoszeń MON wykupiło w latach 2016-2018 w "toruńskich" mediach i ile na ten cel wydało, oraz dlaczego wybór padł właśnie na te media. Padło też pytanie o przyszłe umowy z Fundacją Lux Veritatis (nadawca TV Trwam) lub spółką Spes (wydawca "Naszego Dziennika") i czy spółki skarbu państwa podległe MON też kupowały reklamy.

MON odpowiada 

Z odpowiedzią posłowi przyszedł wiceminister obrony narodowej Wojciech Skurkiewicz, który wskazał, że w 2016 roku MON podpisało umowę z Lux Veritatis na wykupienie czasu antenowego w TV Trwam. Szczegółów umowy jednak nie ujawnił, powołując się na przepisy dot. tajemnicy przedsiębiorstwa. Jak stwierdził Skurkiewicz, kryteriami wyboru była "cena i liczba bezpłatnych emisji spotu".

Jednocześnie informuję, że Ministerstwo Obrony Narodowej nie zawarło umów z Fundacją Lux Veritatis oraz Spółką Spes na publikację płatnych materiałów w przyszłości. Omawiane spółki, publikując płatne materiały w mediach, kierowały się przede wszystkim względami wizerunkowymi. Renoma i zasięg wybranych tytułów umożliwiały dotarcie do szerokiego grona odbiorców

- wskazał Skurkiewicz.

Zasięgi i sprzedaż mediów związanych z o. Tadeuszem Rydzykiem

Sprawdziliśmy, jak wskazane przez wiceministra renoma i zasięg mediów powiązanych z o. Tadeuszem Rydzykiem mają się do dostępnych wyliczeń. Z danych Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że zasięg Radia Maryja obejmuje 81 proc. terytorium Polski (dane z kwietnia tego roku), ale już jego udział w rynku radiowym wynosił w 2017 roku 2,1 proc.

Także z raportu KRRiT, przytaczanego przez wirtualnemedia.pl, wynika, że Telewizja Trwam w 2017 roku odnotowała udział w rynku w Polsce na poziomie 0,52 proc. (rekordzista, Polsat, miał 10,91 proc.). 

A jak wypada "Nasz Dziennik"? Ten tytuł nie został zgłoszony do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, dlatego nie wiadomo, ile wynosi sprzedaż gazety. 

Sprawa reklam w mediach z Torunia na tej interpelacji się jednak nie zakończy. Poseł Kierwiński uznał, że taka odpowiedź ze strony MON jest niewystarczająca i ponownie zgłosił się z pytaniami do resortu.

Więcej o:
Komentarze (103)
Reklamy MON w mediach o. Tadeusza Rydzyka. Resort nie podaje kwot
Zaloguj się
  • Andrzej Szulc

    Oceniono 1 raz 1

    Skurkiewicz zapomniałeś ze pieniądze są podatnika nie PiS czy Mon MILIONY nie zgadza się na dawanie MILIONÓW temu ZLODZIEJOWI rydzykowi pisowcy chcą proszę bardzo ale ze swojego prywatnego konta wara od podatników .Skurkiewicz żadnej łaski nie robisz informując ile Mon daje rydzykowi ZLODZIEJOWI

  • anders76

    0

    Odkrylem bardzo pozyteczna funkcje tego radia. Jak musze prowadzic samochod w nocy i kawa juz nie dziala to po wlaczeniu radia z brzydka buzia sennosc mnie opuszcza jak reka odjal. Polecam !

  • Mieszka Niec

    Oceniono 2 razy 0

    Jak za czasów rządu PO-PSL zlecano takie reklamy i spoty dla Gazety Wyborczej i TVN-u to jakoś takiego krzyku nie było, co oznacza, że obecna nagonka to typowa mentalność Kalego !!!

  • Waldek Kęcki

    0

    Wszelkie spoty reklamowe i informacyjne są publikowane w różnych telewizjach i na tym to polega, by jak największa liczba osób mogła je obejrzeć - więc nie widzę w tym nic dziwnego !!!

  • Andrzej Szulc

    Oceniono 2 razy 2

    Rydzyk NAJWIĘKSZY TORUNSKI ZŁODZIEJ UKRADL PIENIĄDZE ZE ZBIÓREK DLA STOCZNIOWCÓW podły przestępca to pod przykryciem RELIGI KATOLICKIEJ WSTYD

  • Waldek Kęcki

    Oceniono 2 razy 0

    A to według tu krytykujących to tylko PO ma monopol na reklamy i spoty promocyjno-informacyjne w mediach ? I tylko w przychylnych mediach dla PO można dawać reklamy i spoty ?

  • oyayebye

    Oceniono 2 razy 2

    Zwąchali się, świr z patologią.

  • zwyczajnyszaryobywatel

    Oceniono 2 razy 2

    miotacze wody święconej ,różańce taktyczne to wszystko musi kosztować. W końcu czymś Europę trzeba zrechrystianizować.

  • Oceniono 2 razy 2

    hehe, nie zdradzą, bo gdyby się okazalo ile kasy na tadka idzie to PiS mialby poparcie na poziomie błedu statystycznego.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX