MON nie chce ujawnić wydatków w mediach związanych z ojcem Tadeuszem Rydzykiem

MON nie chce odpowiedzieć, ile pieniędzy wydało na reklamy w mediach związanych z o. Tadeuszem Rydzykiem. Resort podkreśla, że dają one możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Sprawdziliśmy: przykładowo TV Trwam ma udziały w rynku na poziomie 0,52 proc.

Poseł PO Marcin Kierwiński zwrócił się do Ministerstwa Obrony Narodowej z pytaniami dotyczącymi publikacji płatnych materiałów w mediach powiązanych z o. Tadeuszem Rydzykiem. Chodzi o gazetę "Nasz Dziennik", stację TV Trwam i Radio Maryja.

Poseł chciał uzyskać informacje na temat tego, ile m.in. reklam i ogłoszeń MON wykupiło w latach 2016-2018 w "toruńskich" mediach i ile na ten cel wydało, oraz dlaczego wybór padł właśnie na te media. Padło też pytanie o przyszłe umowy z Fundacją Lux Veritatis (nadawca TV Trwam) lub spółką Spes (wydawca "Naszego Dziennika") i czy spółki skarbu państwa podległe MON też kupowały reklamy.

MON odpowiada 

Z odpowiedzią posłowi przyszedł wiceminister obrony narodowej Wojciech Skurkiewicz, który wskazał, że w 2016 roku MON podpisało umowę z Lux Veritatis na wykupienie czasu antenowego w TV Trwam. Szczegółów umowy jednak nie ujawnił, powołując się na przepisy dot. tajemnicy przedsiębiorstwa. Jak stwierdził Skurkiewicz, kryteriami wyboru była "cena i liczba bezpłatnych emisji spotu".

Jednocześnie informuję, że Ministerstwo Obrony Narodowej nie zawarło umów z Fundacją Lux Veritatis oraz Spółką Spes na publikację płatnych materiałów w przyszłości. Omawiane spółki, publikując płatne materiały w mediach, kierowały się przede wszystkim względami wizerunkowymi. Renoma i zasięg wybranych tytułów umożliwiały dotarcie do szerokiego grona odbiorców

- wskazał Skurkiewicz.

Zasięgi i sprzedaż mediów związanych z o. Tadeuszem Rydzykiem

Sprawdziliśmy, jak wskazane przez wiceministra renoma i zasięg mediów powiązanych z o. Tadeuszem Rydzykiem mają się do dostępnych wyliczeń. Z danych Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wynika, że zasięg Radia Maryja obejmuje 81 proc. terytorium Polski (dane z kwietnia tego roku), ale już jego udział w rynku radiowym wynosił w 2017 roku 2,1 proc.

Także z raportu KRRiT, przytaczanego przez wirtualnemedia.pl, wynika, że Telewizja Trwam w 2017 roku odnotowała udział w rynku w Polsce na poziomie 0,52 proc. (rekordzista, Polsat, miał 10,91 proc.). 

A jak wypada "Nasz Dziennik"? Ten tytuł nie został zgłoszony do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, dlatego nie wiadomo, ile wynosi sprzedaż gazety. 

Sprawa reklam w mediach z Torunia na tej interpelacji się jednak nie zakończy. Poseł Kierwiński uznał, że taka odpowiedź ze strony MON jest niewystarczająca i ponownie zgłosił się z pytaniami do resortu.

Więcej o:
Komentarze (103)
Reklamy MON w mediach o. Tadeusza Rydzyka. Resort nie podaje kwot
Zaloguj się
  • Waldek Kęcki

    Oceniono 10 razy -6

    Wszelkie spoty reklamowe i informacyjne są publikowane w różnych telewizjach i na tym to polega, by jak największa liczba osób mogła je obejrzeć - więc nie widzę w tym nic dziwnego !!!

  • Zbigniew Klinek

    Oceniono 6 razy -4

    Każdy może reklamować się gdzie chce. Więc MON, mogło reklamować się u Rydzyka, który posiada stację radiową i telewizyjną. I nie ma w tym nic nadzwyczajnego

  • Waldek Kęcki

    Oceniono 5 razy -3

    No i co w tym złego ? To chyba dobrze, że takie programy promujące i informujące będą ? A jak PO robili podobne rzeczy to oni mogą a Rydzyk nie ? Wszyscy mogą - taka jest prawda i politycy PO, i PSL i SLD i PiS i Rydzyk i Urban - wszyscy - bo mamy wolny i demokratyczny kraj !!!

  • Ryszard Bell

    Oceniono 3 razy -1

    Prawda jest taka, że każda instytucja może gdzie chce wykupić dostęp do reklam. Jakby MON miał wykupione reklamy w TVN-ie czy Polsacie to nikt nie wnosiłby żadnych obiekcji prawda? Komuś znowu się nie podoba, że koncern: Ringier Axel Springer nie otrzyma kolejnych funduszy?

  • anders76

    0

    Odkrylem bardzo pozyteczna funkcje tego radia. Jak musze prowadzic samochod w nocy i kawa juz nie dziala to po wlaczeniu radia z brzydka buzia sennosc mnie opuszcza jak reka odjal. Polecam !

  • Mieszka Niec

    Oceniono 2 razy 0

    Jak za czasów rządu PO-PSL zlecano takie reklamy i spoty dla Gazety Wyborczej i TVN-u to jakoś takiego krzyku nie było, co oznacza, że obecna nagonka to typowa mentalność Kalego !!!

  • Waldek Kęcki

    0

    Wszelkie spoty reklamowe i informacyjne są publikowane w różnych telewizjach i na tym to polega, by jak największa liczba osób mogła je obejrzeć - więc nie widzę w tym nic dziwnego !!!

  • Waldek Kęcki

    Oceniono 2 razy 0

    A to według tu krytykujących to tylko PO ma monopol na reklamy i spoty promocyjno-informacyjne w mediach ? I tylko w przychylnych mediach dla PO można dawać reklamy i spoty ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX