Egzamin gimnazjalny z części humanistycznej. Z tym pytaniem uczniowie mieli problem

Egzamin gimnazjalny z historii, wiedzy o społeczeństwie i języka polskiego odbył się w środę. Momentami część humanistyczna stanowiła dla gimnazjalistów nie lada wyzwanie. Narzekali zwłaszcza na pytania związane z historią.

W częściej historycznej pojawiły się pytania związane m.in. z historią starożytnego Rzymu, przywilejami szlacheckimi w Polsce, stylami w architekturze, aktem supremacji i wojną secesyjną.

Zadania z historii i WOS-u

Dużym problemem okazało się zadaniem, w którym uczniowie mieli wskazać fragment tekstu dotyczącego koncepcji umowy społecznej Jeana Jacques’a Rousseau. W mediach społecznościowych wielu gimnazjalistów przyznaje się, że w ogóle nie wiedziało, kim był francuski filozof. Uczniowie analizowali również dane związane z mobilizacją Polaków do państw zaborczych w trakcie I wojny światowej Zadania z wiedzy o społeczeństwie dotyczyły budowy drogi przez samorząd gminny, Kodeksu wyborczego, a także struktur UE. Gimnazjaliści musieli przeanalizować wykres dotyczący podatków w budżecie RP.

Egzamin gimnazjalny – łatwy polski

Egzamin gimnazjalny z języka polskiego był dla uczniów dość łatwy. Arkusz składał się z 22 zadań, z czego 2 miały formę otwartą. Gimnazjaliści odpowiadali na pytania odnośnie tekstu "Godność w godzinie rozpaczy" autorstwa Barbary Skargi, fragmentu powieści Małgorzaty Musierowicz "Tygrys i Róża" i wiersza "Wyspa" Jonasza Kofty. Uczniowie rozwiązywali zadania związane z tekstem "Rowerować, teatrować czy kawkować" autorstwa Jana Burzyńskiego i na jego podstawie mieli napisać wypowiedź: "Czy dążenie do skrótowości w codziennym komunikowaniu się jest zjawiskiem pozytywnym czy negatywnym?".

Egzamin gimnazjalny z języka polskiego. Arkusze i rozwiązania >>>

Charakterystyka bohatera

Na końcu trzeba było scharakteryzować bohatera literackiego, który kierował się najważniejszą dla siebie wartością, dokonując życiowego wyboru. Wielu uczniów zdecydowało się opisać jednego z bohaterów "Kamieni na szaniec", niektórzy wybrali postać Santiago ze "Stary człowiek i morze", Geralta z "Wiedźmina", a nawet Harry’ego Pottera. Dużo uczniów zawiodło się tym, że nie było rozprawki.

Więcej o:
Komentarze (11)
Egzamin gimnazjalny. Co sprawiło trudność gimnazjalistom?
Zaloguj się
  • l1ber

    Oceniono 10 razy 10

    Fundowanie dzieciakom egzaminu rozłożonego na 3 dni, a w każdym dniu dwóch części przedzielonych przerwą. Bravo, powinni jeszcze pisać te egzaminy w maskach gazowych w salach z podniesiona temperaturą i ciśnieniem atmosferycznym....a ! I powinni być jeszcze polewani oliwą.

  • lilo150

    Oceniono 9 razy 7

    A bohatera z sypiącym się łupieżem wyzwoliciela narodu nie było? egzamin do poprawki!

  • kociba

    Oceniono 4 razy 0

    Rowerować, kawkować ?!? - dobra zmiana wkracza również do polszczyzny. Zamiast kłaść nacisk na poprawność - egzaminatorzy propagują jakiś uliczny slang ...

  • blaz26

    Oceniono 2 razy 0

    Bohaterowie z "Kamienie na szaniec" to postacie rzeczywiste nie literackie. Oj nie wiem czy tu można było się podeprzeć tego typu przykładami? A Harpagon ze Skąpca dobra postać???hahaha...mój syn opisywał...jajcarz :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX