Polska Fundacja Narodowa chwali się kampanią: 180 mln odbiorców. "Skąd macie te wyniki?"

Zasięg kampanii PFN

Zasięg kampanii PFN (twitter.com/Fundacja_PFN)

Fundacja twierdzi, że w sumie kampania PFN i Kancelarii Premiera dotarła do niemal 180 mln odbiorców na całym świecie . W Izraelu wynik ten dotyczy niemal 8 mln ludzi, czyli ponad 90 proc. populacji tego kraju. W sieci pytają: "Skąd macie te wyniki?"

Niemal 180 mln odbiorców - taki zasięg według Polskiej Fundacji Narodowej miała kampania "Today, we are still on the side of truth" i "Testimony of truth". Za jej pośrednictwem chciano walczyć z kłamstwem nt. polskich obozów śmierci. "Kampania była prowadzona w mediach zagranicznych oraz w internecie" - informuje fundacja

Wpis na Twitterze dotyczący zasięgu kampanii wywołał sporo krytycznych komentarzy. Użytkownicy Twittera zarzucają PFN m.in. to, że nie podają źródła tych danych.

"Kampania w Wielkiej Brytanii miała zasięg na poziomie 40% mieszkańców kraju. W Izraelu - ok. 93% mieszkańców kraju. Czy można prosić @fundacja_PFN o informację jakich działań dotyczą dane i z jakiego narzędzia są pozyskane? Bo to sukces na skalę chyba nieznaną" - napisała Beta Biel z TVN24

PFN nie podaje we wpisie, na czym dokładnie kampania polegała. Część spośród komentujących post fundacji zakłada, że chodzi o dwa filmiki, które pojawiły się w ostatnich dniach w internecie. 

Czytaj też: Polska Fundacja Narodowa weszła do gry. Na pomoc rządowi... przemontowała stary film

Jeden z nich to 30-sekundowy spot pod tytułem "Today, we are still on the side of truth", który w zeszłym tygodniu opublikowany został na Twitterze Kancelarii Premiera. Wideo składa się w całości ze scen wyciętych z animacji "Niezwyciężeni", która rok temu powstała na zlecenie IPN.

"Testimony of truth" z kolei to tytuł dwóch krótkich filmów. W wideo występują 91-letnia Lucyna Adamkiewicz oraz 95-letnia Alina Dąbrowska. Obie kobiety były więzione w obozach koncentracyjnych, m.in. w Auschwitz-Birkenau. Oba wideo mają ponad 2 mln wyświetleń na Youtube. Z kolei "Today, we are still on the side of truth" obejrzało już 12 mln osób.

 

Według PFN kampania dotarła m.in. do 75,2 mln odbiorców w USA, 19,7 mln w Niemczech czy 27,3 mln w Wielkiej Brytanii. W Izraelu zasięg wyniósł 7,9 mln osób, co oznacza, że film obejrzało ponad 90 proc. populacji tego kraju (Izrael ma 8,5 mln mieszkańców - dane na 2016 r.).

W kolejnym wpisie na Twitterze fundacja przedstawia nieco bardziej szczegółowe statystyki. W zestawieniu PFN dzieli zasięgi kampanii na poszczególne media. I tak filmy "Testimony of Truth" w Google, na Facebooku i Twitterze miały łącznie 64,5 mln , natomiast animacja ponad 115 mln. Z kolei jeśli chodzi o statystyki odsłon, filmy prawie 18 mln wyświetleń, z kolei animacja 44 mln. Ponadto PFN informuje, że filmy były promowane w światowych mediach: New York Times, Deutsche Welle, Der Spiegel, Haaretz, The Jerusalem Post.

Zwróciliśmy się do PFN z pytaniami, na czym dokładnie polega kampania, którą fundacja się chwali oraz kto odpowiada za publikowane przez nich pomiary zasięgu. Czekamy na odpowiedź.

Pożar na linii Polska-Izrael. Kryzys wywołała nowelizacja ustawy o IPN

Słońce. Quiz wiedzy ogólnej
1/15W kolejności od Słońca Ziemia jest planetą:
Zobacz także
Komentarze (62)
Kampania Polskiej Fundacji Narodowej. PFN chwali się zasięgami
Zaloguj się
  • turkucio

    Oceniono 32 razy 30

    - Kampania dotarła do ... a dla kogo ten wywiad.
    - Dla Kancelarii Premiera.
    - To bez kozery powiem - pińcet milionów.

  • dziadekjam

    Oceniono 30 razy 26

    75,2 min Amerykanów obejrzało to coś?! Chyba kogoś pogięło! Takiej oglądalności nawet nie ma zaprzysiężenie prezydenta.

  • ab1-950

    Oceniono 20 razy 18

    to sa takie same wyniki jak sondaze o poparciu pis-dzielcow

  • puuchatek

    Oceniono 21 razy 17

    Państwo z PFN zapewne podają ILOŚĆ WYŚWIETLEŃ swojego filmiku na YouTube w danym kraju. Bo że 93% mieszkańców Izraela to obejrzało - albo 40% mieszkańców UK - to w życiu nie uwierzę.

    93% mieszkańców Izraela nawet nie wie, że istnieje coś takiego, jak PFN…

  • MACIEKR76

    Oceniono 17 razy 15

    I to jaki sukces bez znajomości języków obcych! Zadzwońcie do fundacji i spróbujcie porozmawiać po angielsku!

  • fakiba

    Oceniono 19 razy 13

    Nawet Morawicki jest niezadowolony z ich pracy , stąd ten wynik żeby się wybielić

  • stachud

    Oceniono 17 razy 13

    To jest złodziejstwo pod pisowskim parasolem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane

Najnowsze informacje