Tvp.info uderza w Sikorskiego za decyzję z 2006 r. Piszą o służbie, która... wtedy nie istniała

Jacek Kotas jest jedną z centralnych postaci ostatnich kontrowersji dot. Antoniego Macierewicza. Teraz portal Tvp.info chciał udowodnić, że nazywany "rosyjskim łącznikiem" Kotas był w rzeczywistości człowiekiem Radosława Sikorskiego. Jednak w artykule znalazł się błąd.

Od książki Tomasza Piątka po publikacje niemieckich dzienników, nazwisko Kotasa powraca wraz z kontrowersjami dotyczącymi Antoniego Macierewicza. Chodziło m.in. o ujawnione przez "Fakt" informacje o tym, że w 2007 r. Służba Kontrwywiadu Wojskowego, kierowana wówczas przez Antoniego Macierewicza, udzieliła Kotasowi zgody na dostęp do tajemnic państwowych

Tymczasem, jak twierdzili dziennikarze "Faktu", Kotas jako prezes w grupie "Radius Projekt" miał mieć powiązania biznesowe z osobą, która robiła interesy w Rosji z oficerami KGB i mafią.On sam zapewniał, że nie wiedział o rosyjskich powiązaniach wspominanych przez dziennikarza osób.

Teraz Samuel Pereira i Mariusz Kowalewski w artykule na Tvp.info twierdzą, że ujawnione przez nich dokumenty dowodzą, że związki z Kotasem miał nie Macierewicz, a Radosław Sikorski. Opublikowane na portalu dokumenty z 2006 roku pokazują, że Sikorski - wtedy minister obrony - zaakceptował kandydaturę Kotasa na prezesa Wojskowej Agencji Mieszkaniowej.

Tvp.info o nieistniejącej jeszcze służbie

Pereira i Kowalewski piszą, że Kotas zaczął pracę 1 czerwca, wypełnił ankietę konieczną do uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa. "Wypełniony dokument powinien zostać niezwłocznie przekazany do Służby Kontrwywiadu Wojskowego, tam zweryfikowany i dopiero na tej podstawie Kotas powinien dostać poświadczenie bezpieczeństwa. Tutaj było jednak inaczej" - podaje Tvp.info. Jak czytamy w artykule, "SKW nie zrobiła tego, bo nie wiedziała, że Jacek Kotas wypełnił ankietę".

Jednak powód zdaje się być zupełnie inny, na co zwrócił uwagę Mikołaj Wójcik z "Faktu". SKW na pewno nie mogła sprawdzać żadnych dokumentów 1 czerwca 2006 r., ponieważ... jeszcze wtedy nie istniała. Służbę powołano dopiero 9 czerwca, zaś zaczęła ona funkcjonować w październiku 2006 r. "Zastanawialiście się, gdzie są granice kompromitacji portalu Tvp.info?" - skomentował Wójcik.

Na podstawie przedstawionych dokumentów Tvp.info wyciąga wniosek, że "wbrew temu, co twierdzą politycy PO, to nie Antoni Macierewicz, ale Radosław Sikorski forsował zatrudnienie Jacka Kotasa w strukturach MON". Ponadto portal podkreśla, że szef nowo powstałej SKW Antoni Macierewicz "był przeciwny" udzieleniu Kotasowi dostępu do informacji tajnych. 

"Jarosław Kaczyński mianował Kotasa na stanowisko podsekretarza stanu"

Ten ostatni wniosek to efekt pisma Macierewicza z 4 grudnia. Stwierdził on w nim, że "wniosek o przeprowadzenie poszerzonego postępowania sprawdzającego wobec Pana Jacka Kotasa nie wpłynął do SKW". W związku z tym nie wyrażono zgody na dostęp do tajnych dokumentów. Portal Tvp.info nie wspomina już jednak, że - jak pisze Wójcik - w lutym Kotas dostał zgodę SKW na dostęp do informacji tajnych. Ponadto po odejściu Sikorskiego ze stanowiska szefa MON Kotas awansował na wiceministra.

"Na wniosek ministra obrony narodowej Aleksandra Szczygło prezes Rady Ministrów Jarosław Kaczyński mianował Jacka Kotasa na stanowisko podsekretarza stanu w resorcie Obrony Narodowej" - czytamy na stronie MON.

Publikację Tvp.info skomentował sam Sikorski oraz szef SKW w latach 2014-2015 Piotr Pytel. "Minister Sikorski zgodnie z Ustawą wydał zgodę na dostęp do informacji niejawnych Kotasowi po wszczęciu postępowania sprawdzającego przez SKW" - napisał ten ostatni.

Z kolei były minister nie przebierał w słowach. "Co za durne manipulacje reżimowych mediów. P. Kotas został wiceministrem obrony na wniosek mojego następcy, ministra Aleksandra Szczygło" - napisał na Twitterze. "O ile pamiętam, też z rekomendacji Olka Szczygło. Zajmował się tam bardzo ważnymi sprawami przydziału mieszkań służbowych" - dodał Sikorski. Na ten ostatni wpis odpowiedziało konto Tvp.info, pokazując fragment jednego z dokumentów.

"Za ile się sprzedaliście i czy było warto?". Wszystko, czego nie chcecie wiedzieć o Make Life Harder [MAKE POLAND GREAT AGAIN]

Więcej o:
Komentarze (85)
Tvp.info uderza w Sikorskiego za decyzję z 2006 r. Piszą o służbie, która... wtedy nie istniała
Zaloguj się
  • frajtak

    Oceniono 42 razy 34

    Skoro tvp mówi, to BYŁO. Nawet jeśli nie było. "Ciemny lud to kupi" - to dewiza prezesa tvp (i tego dużego prezesa, tzn niskiego, też) od lat. Sprawdza się.

  • byrcyn11

    Oceniono 33 razy 29

    Prawda, nie prawda - to nieistotne ! Ważne, że gó... zostało rzucone, zawsze coś się przylepi ;-)

  • kotprezesa

    Oceniono 19 razy 17

    Nie wymagajmy zbyt wiele od tego kundla Pereiry.

  • japka_putina

    Oceniono 27 razy 17

    W tej sprawie przewijają się same pisowskie kotasy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX