Zabójczy wiraż i słup na środku ścieżki. W Elblągu naprawdę nie jest łatwo być rowerzystą

Elbląskie ścieżki rowerowe, to prawdziwy poligon. Jadący nimi rowerzyści muszą uważać na wyrastające pośrodku słupy, kręte wiraże między latarniami i przedzierać się przed kępy traw wyrastające z kostki, którą jest wyłożona trasa.

Nagranie z przejażdżki po Elblągu zamiesił na youtubie właściciel profilu "Ja i mój rower". Spore wrażenie robią fantazyjnie wygięte linie wyznaczające ścieżkę. Chociaż widać, że na wyrysowanie wszystkich zabrakło farby. Tym, który ją wytyczali nie przeszkadzało za to, że na środku trasy stoją słupy i latarnie. Czujny rowerzysta może przecież je zwinnie ominąć. 

 

To, że miejsca pokazane na filmie naprawdę istnieją, potwierdzają lokalne media. Szybko zidentyfikowały przeszkody: "kręte zawijasy pomiędzy słupami sygnalizacji świetlnej na ul. Tysiąclecia, studzienki kanalizacji teletechnicznej na al. Wyszyńskiego, zaniedbane, wybudowane przed kilkoma laty ścieżki rowerowe na Modrzewinie, rowerowy kontrapas zakończony stojącym na środku znakiem i wysepką na ul. Kościuszki, czy słup oświetleniowy stojący na ścieżce przy ul. Warszawskiej. To tylko część przykładów rowerowych bubli, jakie spotkać można w Elblągu " - czytamy na portalu info.elblag.pl.

Więcej o:
Komentarze (94)
Zabójczy wiraż i słup na środku ścieżki. W Elblągu naprawdę nie jest łatwo być rowerzystą
Zaloguj się
  • bacowa

    Oceniono 24 razy 16

    Od zawsze zastanawia mnie jedno

    urzędasy szastają nie swymi pieniędzmi na lewo i prawo realizując różne paranoidalne pomysły nie ponosząc za to żadnych konsekwencji

    za takie decyzje własciciel prywatnej firmy po pierwsze wywalił by takiego bezmózgowca na zbity pysk a następnie zażądał zwrotu poniesionych wydatków

  • krynolinka

    Oceniono 21 razy 13

    W mieście działa 7 centrów handlowych, 4 markety elektroniczne, 3 hipermarkety, market budowlany oraz 24 dyskonty spożywcze. Na co jeszcze ścieżki rowerowe..Winę za zaistniałą sytuację ponoszą okupanci. Najpierw przez wieki Krzyżacy następnie sowieci. Od lipca stacjonuje w Elblągu (chyba) Dowództwo Wielonarodowej Dywizji NATO. Dzięki temu problemem ścieżek rowerowych zajmą się odpowiednie służby MON. Skutecznie i natychmiast. Może nawet z pomocą przyjdzie sztandarowa formacja pana ministra Żandarmeria Wojskowa.

  • calmy

    Oceniono 11 razy 9

    Malował stolarz czy piekarz?
    Ale z drugiej strony, czy w kraju gdzie gospodarką kieruje historyk, a wiceministrem niesprawiedliwości jest politolog z praktyką w powiatowej firmie marketingowej można oczekiwać czegoś innego?

  • tomeqn1

    Oceniono 11 razy 9

    Ale o co chodzi? Wszędzie tak jest. Im mniejsze miasto tym gorzej. Byle jak, ale co tam ścieżka musi być, bo teraz taka moda. Nawet na wsi mają ścieżki. Nieważne że np przebiega pod samymi wyjazdami z posesji, gdzie rowerzysta może zostać potrącony. Ważne że samorząd może się pochwalić że wyrzucił rowerzystów z jezdni.

  • cezaryk

    Oceniono 11 razy 9

    W ramach oszczędności do malowania zatrudniono grupę 4. latków?
    Bardzo niewprawnych, dodajmy.

  • xymeon

    Oceniono 5 razy 5

    Brawo dla urzędników i wykonawców! Plan, wykonawstwo i nadzór jak zwykle na poziomie Jasia Fasoli! Gratuluję "dobrej zmianie", która miała uzdrowić system przetargów, wykonawstwa i kontroli inwestycji!

  • zigzaur

    Oceniono 4 razy 4

    Dobrze, że te ścieżki rowerowe są kręte, bo uspokajają ruch. Przecież prędkość zabija. Ale skoro tak, to brakuje też progów i rowów zwalniających. Przecież prędkość zabija.
    Te ścieżki rowerowe można też obsadzić barszczem Sosnowskiego. Będzie ekologiczniej.
    Z drugiej jednakże strony, taki przebieg ścieżki rowerowej utrudnia przeprowadzenie ekologicznej masy krytycznej samochodem.

  • gorzki_pl

    Oceniono 4 razy 4

    samo pojęcie ścieżki rowerowej w mieście (wydzielonej z chodnika z istniejącą infrastrukturą) jest już bublem

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX