Ambasada polska kpi z jednego z największych wydawców. I za chwilę się dystansuje...

Ambasada RP w Szwajcarii w dość osobliwy sposób skomentowała problemy międzynarodowej grupy Ringier Axel Springer na polskim rynku. Po tym, jak kontrowersyjny wpis zaczął żyć własnym życiem w internecie, placówka dyplomatyczna wytłumaczyła, że nie jest to oficjalne stanowisko polskiego MSZ.

Marc Walder z rady nadzorczej Ringier Axel Springer Media AG udzielił wywiadu „Neue Zuricher Zeitung”. Zapewnił m.in., że wydawca ”Faktu” i „Newsweeka”, mimo milionowych strat, nie wycofa się z polskiego rynku.

Walder sporo mówił o problemach szwajcarsko-niemieckiego koncernu w Polsce, np. wrogim nastawieniu prorządowych mediów i wstrzymaniu przez rząd Beaty Szydło publikowania reklam państwowych spółek w mediach należących do RAS.

Właśnie ten wątek zainteresował ambasadę RP w Szwajcarii. Na jej oficjalnym twitterowym koncie pojawił się komentarz: "Ringier Axel Springer skarży się, że stracił w PL państwowe dotacje w postaci reklam skarbu państwa. :) :) :)".

 

Ambasador dawniej związany z wydawnictwem

Co ciekawe, ambasadorem w Szwajcarii jest od 2016 roku Jakub Kumoch, dawniej pełniący stanowisko zastępcy szefa działu zagranicznego i szefem działu krajowego gazety „Dziennik” wydawanej przez... Ringier Axel Springer Polska.

Wpis nie przeszedł bez echa. Absurdalność sytuacji, gdy polska placówka dyplomatyczna w Zurychu cieszy się z kłopotów szwajcarskiego biznesu w Polsce, wytknął m.in. Bartosz Węglarczyk.

Ambasada nie przeprasza, ale...

Wkrótce ambasada opublikowała kolejny wpis, w którym zapewniła, że komentarz "nie miał w żadnej mierze na celu obrażenia Ringier Axel Springer; nie odzwierciedla on też stanowiska MSZ".

Więcej o:
Komentarze (89)
Ambasada polska kpi z jednego z największych wydawców. I za chwilę się dystansuje...
Zaloguj się
  • r1234_76

    Oceniono 10 razy 10

    Tak na marginesie: po kiego grzyba reklamy państwowych firm? Jeszcze np. Orlen ma stacje benzynowe, które trzeba reklamować. Ale taki KGHM? Albo zakłady zbrojeniowe? Ich klienci nie podejmują decyzji pod wpływem reklamy w Wyborczej czy Newsweeku. Reklamy takich firm to czysta dotacja państwowej kasy, a nie reklama.

  • karburator_1

    Oceniono 18 razy 6

    Oj tam, oj tam, kolejna wpadka naszych gigantów dyplomacji. Ważne, że kwiczy ten "obrońca demokracji".

  • zlosliwyskrzat

    Oceniono 33 razy 5

    Biedny Pan Walder prześladowany przez władze w Polsce a przecież "tęczowe" zasady mówią, że redaktorzy naczelni twoich gazet mogą jawnie działać jako wsparcie organizacji politycznych, partii politycznych przeciwnych danemu rządowi w ramach znanej wszem i wobec apolityczności dziennikarskiej a przynajmniej obiektywizmu {co oczywiście w żadnych mediach już dawno nie występuje co nie jest tylko polskim fenomenem} a ten rząd ma cię kochać i płacić ci pieniądze co byś mógł przebić te 22 miliardy franków zysku, bo jesteś bardzo biednym przedsiębiorstwom, które jest stale prześladowane również przez Orbana, Fico i tych pro-ruskich sukinkotów z Serbii. ;)

  • 31.februarius

    Oceniono 36 razy 4

    "Zapewnił m.in., że wydawca ”Faktu” i „Newsweeka”, mimo milionowych strat, nie wycofa się z polskiego rynku."

    Na biednych nie trafiło,
    A tak swoją drogą, to te miliony w PLN czy CHF?
    No, tak się tylko pytam ...

  • ksiadz.sowa

    Oceniono 11 razy 3

    MSZ powinien wyjaśnić szwajcarsko-niemieckim propagandzistom, że art. 107 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej zakazuje wspierania przedsiębiorstw środkami publicznymi.

  • gnago

    Oceniono 19 razy 3

    cieszenie się jest domysłem wynikającym z kontekstu i myśli czytającego. Jako wydawnictwo propagujące liberalizm powinni się cieszyć z siły wolnego rynku bez dotacji państwa

  • bonifacy_40

    Oceniono 23 razy 3

    ale to też skandal ze obcy biznes miał zarabiać na Polskich ogłoszeniach , jakby nie było Polskiej prasy , jakoś Francuzi czy Niemcy nie mają skrupułów w usuwaniu obcej konkurencji i faworyzowaniu swoich firm , najbliższy przykład to podnoszenie stawek dla polskich firm przewozowych

  • kibolbandyta

    Oceniono 20 razy 2

    Znów na czerskiej walczą z wolnością słowa? Ja rozumiem, że nie możecie się pogodzić z oczywistą prawdą ale kasując komentarze nie zmienicie rzeczywistości. Wy tak jak RAS płaczecie po utraconym dofinansowaniu od rządu co jasno pokazują raporty finansowe. Wielomilionowa dziura.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX