Wielka maszyna uwięziona na przejeździe kolejowym. PKP oburzone reakcją ludzi: "Zanim napiszesz, pomyśl!"

PKP pokazało to nagranie ku przestrodze, jednak wiele osób uznało, że winny był nie kierowca, lecz obsługa przejazdu. Kolejarze tłumaczą, jak wygląda to z ich perspektywy.

Szlaban przejazdu kolejowego we wsi Jesionka pod Skierniewicami zaczyna opadać. Pomimo tego kierowca pojazdu rolniczego z impetem wjeżdża na tory.

Być może liczy, ze zdąży, lub zmieści się, zanim opadnie drugi szlaban. Jednak ta przestrzeń ma pozwolić zjechać z przejazdu samochodom, a nie szerokiej maszynie. Gwałtowne hamowanie, po chwili pojazd cofa, ale jest już za późno. Szlabany są zamknięte i kierowca nie ma jak wyjechać.

Cofa, naciskając na jeden ze szlabanów, aż ten łamie się. Po chwili przejeżdża pociąg. Jedzie przeciwnym torem, jednak mija maszynę zaledwie o metr. Po otwarciu przejazdu kierowca odjeżdża. To pochodzące z zeszłego roku nagranie udostępniono jako przykład nierozważnego zachowania na przejeździe kolejowym.

Choć nagranie pokazała na Facebooku inna strona, udostępnił je także profil PKP Polskich Linii Kolejowych. "Kolejny przykład kreatywności polskich kierowców na przejazdach kolejowo-drogowych. Tym razem w roli głównej maszyna rolnicza... Stawiamy 'Szlaban Na Ryzyko'" - napisano pod filmem. W komentarzach PLK ujawniło więcej szczegółów sytuacji. 

Nagranie ma być przestrogą, ale w komentarzach na stronie PLK wiele osób uznawało, że winny jest nie kierowca, ale dróżnik, który nie otworzył barierki. 

PLK w odpowiedziach tłumaczyły, że przejazd był automatyczny. Ponadto, choć takie przejazdy są monitorowane, to dróżnik zgodnie z przepisami nie powinien podnosić szlabanów w takiej sytuacji. 

To przejazd automatyczny. Po drugie obowiązkiem kierowcy jest zatrzymanie się przed przejazdem. Monitoring nie służy temu, by w takich przypadkach dróżnik otwierał rogatki, bo nie może tego zrobić! Wiesz czemu? Bo złamał by przepisy i miałby sprawę karną, jeśli temu człowiekowi by coś się stało. Zanim napiszesz coś takiego pomyśl!

- napisano w odpowiedzi na jeden z komentarzy.

Kolejarze podkreślali, że to kierowca złamał przepisy - powinien był zachować szczególną ostrożność i nie wjeżdżać na przejazd w pośpiechu. Za to zachowanie dostał zresztą mandat - poinformowały na Facebooku PLK. 

 

Więcej o:
Komentarze (151)
Wielka maszyna uwięziona na przejeździe kolejowym. PKP oburzone reakcją ludzi: "Zanim napiszesz, pomyśl!"
Zaloguj się
  • dziadekjam

    Oceniono 14 razy -10

    Na tym nagraniu nie widać półszlabanu na zjeździe po prawej stronie wg kierunku jazdy maszyny (lewy dolny róg zdjęcia) i nie wiadomo czy był zamknięty, czy otwarty. Reakcja kierowcy każe sądzić, że był zamknięty, a to by wskazywało na niemożność opuszczenia przejazdu, co koliduje z zasadą iż najpierw zamykany jest półszlaban wjazdowy, a później zjazdowy, tak jak to jest w przypadku półszlabanów widocznych na nagraniu po drugiej stronie przejazdu.
    Z nagrania wynika, że kierowca znał ten przejazd i rozkład jazdy, bo widać iż wiedział którym torem pojedzie pociąg, bo cofnął się tylko z jednego toru.
    PS. A tak w ogóle, to powinny być tylko półszlabany wjazdowe, co by umożliwiało beproblemowe opuszczenie przejazdu.

  • anamatopeja

    Oceniono 14 razy -10

    Oczywiście że winna głównie obsługa przejazdu. Kierowca mógł jechać wolniej ale to dróżnicy sprowadzili problem dziwną kolejnością opuszczania szlabanów. Ewidentnie widać, że szlabany się zamykają nierówno, kierowca podjeżdża na przejazd to oba szlabany są podniesione, gdy już maszyna nie ma szans wyhamować to go dróżnik blokuje na torach spuszczając wcześniej jeden szlaban a ten pierwszy mijany ciągle jest podniesiony. Kierowca widząc podniesiony pierwszy szlaban miał prawo prawo przypuszczać że przejazd jest wolny, to już na torach go jeden szlaban zablokował nie miał szansy się z tego wykaraskać, gratulacje że miał tyle zdrowego rozsądku, że wycofał się z toru jazdy pociągu. Ale na jego miejscu to poszłabym naklepać dróżnikowi czy innemu odpowiedzialnemu mocno po pysku, bo naraża ludzi na śmierć pod kołami pociągu.

  • archieil

    Oceniono 14 razy -10

    Kiedy widać, że winne jest pkp.

    Droga z górki, zakręt... Pewnikiem światła migające czyli zobaczył, że migają gdy już nie był w stanie wyhamować.

    Najpierw zamyka się szlaban umożliwiający zjazd z przejazdu, a potem pozwalający na wjazd.

    A tłumaczenie to tylko jeszcze większa porażka pkp, które nie zrobiło szlabanu, który pozwoliłby awaryjnie podnieść przy 4 szlabanach tego umożliwiającego zjazd z przejzdu.

    Jedna wielka porażka tego kto robił ten przejazd.

  • jozbieszczad

    Oceniono 20 razy -10

    **Wielka maszyna rolnicza...
    To przecież jest kombajn do szczawiu i mirabelek

  • ratatooyas

    Oceniono 7 razy -7

    najpierw powinien się zamknąć szlaban na wjazd, potem na wyjazd. W tym wypadku obydwa ramiona zamykają się w tym samym momencie, przy czym patrząc od strony tego nieszczęśnika najpierw zamknął się wyjazd. I to jest automatyczna pułapka, a nie automatycznie zamykany przejazd. Jeśli jest automatyczny to w takiej sytuacji powinien natychmiast się otworzyć, i to niezależnie czy wina jest po stronie "buraka" czy nie.

  • uzdek98

    Oceniono 11 razy -5

    automaty kolejarzy pluskwiarzy w dzialaniu niewiele roznia sie od pijanego droznika...

  • Andrzej Dudkiewicz

    Oceniono 14 razy -4

    Jeżeli na tym przejeździe był dróżnik i miał możliwość podniesienia zapór to wina leży po obu stronach. Kierowcy za lekceważenie przepisów i dróżnika za bezmyślne stosowanie instrukcji. Nawet jeżeli dróżnikowi groziłaby kara za podniesienie zapory to powinien to zrobić. Zycie ludzkie jest ważniejsze niż jakieś kretyńskie instrukcje. Są ludzie, którzy stosują przepisy bezmyślnie. W każdej sytuacji należy kierować się rozsądkiem, a nie tylko przepisami. Prawo przewiduje takie sytuacje. Należy tylko myśleć i mieć odrobinę wyobraźni nawet jeżeli winny (mam na myśli kierowcę) jej nie posiada.

  • gnago

    Oceniono 6 razy -4

    Zwyczajnie zagraniczny kombajn to i słabe hamulce

  • k0pytko

    Oceniono 12 razy -4

    To co widzę na tym filmie to jedynie nieszczęsliwy zbieg okoliczności.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX