Ostatni lot Thomas Cook Airlines. Zbiórka wśród pasażerów na wynagrodzenia dla załogi

Brytyjskie biuro podróży Thomas Cook ogłosiło bankructwo, pozostawiając na zagranicznych wakacjach około 600 tysięcy swoich klientów. Problemy dotykają jednak nie tylko turystów, którzy skorzystali z usług biura, ale też tych, którzy dopiero zaplanowali wakacje z tym przewoźnikiem. Do mediów dotarły też relacje pasażerów z ostatniego lotu samolotu Thomas Cook Airlines.

Informacje na temat relacji poszkodowanych klientów biura Thomas Cook zbiera między innymi portal news.sky.pl. Wśród relacji znalazł się opis ostatniego lotu Thomas Cook Airlines czy opowieści pasażerów, którzy muszą odwoływać zaplanowane wakacje, a nawet śluby.

Ostatni lot Thomas Cook Airlines - płacząca załoga i zbiórka wśród pasażerów na wynagrodzenia dla pilotów i stewardes

Ostatni samolot Thomas Cook Airlines podróżował na trasie z Orlando do Manchesteru. Jedna z pasażerek lotu Thomasa Cooka opisywała, że załoga była "bardzo cicha, wiele osób płakało", ale wszyscy zachowywali się bardzo profesjonalnie. - Bardzo dobrze wykonywali swoją pracę, chociaż było widać, że byli bardzo zdenerwowani. To musiała być dla nich bardzo ciężka informacja - powiedziała portalowi. Inny pasażer dodał, że załoga lotu dowiedziała się o bankructwie firmy dopiero po zakończeniu lotu. - Personel nie wiedział, co się dzieje, dopóki nie wylądowali. Kilku z nich płakało. Chylę przed nimi czoła za to, w jaki sposób zajmowali się pasażerami, byli bardzo profesjonalni. Na koniec otrzymali oklaski, wszyscy życzymy im powodzenia - mówił.

Telewizja Sky poinformowała również, że pasażerowie ostatniego lotu, którzy dowiedzieli się, że załoga najprawdopodobniej nie otrzyma wynagrodzenia za ostatnią pracę, przeprowadzili zbiórkę pieniędzy dla pilotów oraz stewardes. Na portalach społecznościowych wielu pracowników firmy Thomas Cook udostępnia zdjęcia oraz podziękowania za współpracę.

Informacja na temat bankructwa biura podróży wpłynęła też na życie tych klientów, którzy jeszcze nie zrealizowali swoich wycieczek. Wśród nich jest mieszkaniec Bolton w Anglii, który na Twitterze napisał, że przez upadłość Thomasa Cooka przepadnie rezerwacja dla nich oraz dla gości na wesele, które miało odbyć się za granicą. W podobnej sytuacji jest Sally Goodway, która miała w tym tygodniu wziąć ślub na Cyprze. Wycieczki tracą także nowożeńcy Amy i Lewis Bromiley z Manchesteru, którzy mieli wybrać się na swój miesiąc miodowy na Malediwy. Małżeństwo złożyło już dokumenty o zwrot pieniędzy, jednak zostali poinformowani, że wypłacenie odszkodowania może zająć kilka miesięcy.

Więcej o:
Komentarze (73)
Ostatni lot Thomas Cook Airlines. Zbiórka wśród pasażerów na wynagrodzenia dla załogi
Zaloguj się
  • zalogujsie00

    Oceniono 31 razy 21

    Farage i Johnson zapewne są dumni z zamieszania w Europie. Zatem Brytole zaczynajcie się przyzwyczajać i ustawiać w kolejkach NON-EU Citizen.

  • sim.salabim

    Oceniono 19 razy 17

    "Ostatni samolot Thomas Cook Airlines podróżował na trasie z Orlando do Manchesteru. Jedna z pasażerek lotu Thomasa Cooka opisywała, że załoga była "bardzo cicha, wiele osób płakało", ale wszyscy zachowywali się bardzo profesjonalnie. - Bardzo dobrze wykonywali swoją pracę, chociaż było widać, że byli bardzo zdenerwowani. To musiała być dla nich bardzo ciężka informacja - powiedziała portalowi. Inny pasażer dodał, że załoga lotu dowiedziała się o bankructwie firmy dopiero po zakończeniu lotu. - Personel nie wiedział, co się dzieje, dopóki nie wylądowali. Kilku z nich płakało. Chylę przed nimi czoła za to, w jaki sposób zajmowali się pasażerami, byli bardzo profesjonalni. Na koniec otrzymali oklaski, wszyscy życzymy im powodzenia - mówił.

    Telewizja Sky poinformowała również, że pasażerowie ostatniego lotu, którzy dowiedzieli się, że załoga najprawdopodobniej nie otrzyma wynagrodzenia za ostatnią pracę, przeprowadzili zbiórkę pieniędzy dla pilotów oraz stewardes. Na portalach społecznościowych wielu pracowników firmy Thomas Cook udostępnia zdjęcia oraz podziękowania za współpracę."

    Czyli klienci wiedzieli ale zaloga nie, ale plakala, mimo ze o bankructwie jeszcze nie wiedziala, ale byli zdenerwowani, choc nie wiedzieli dlaczego. A klienci juz zebrali dla nich pieniadze na ostatnie wyplaty, mimo ze dowiedzieli sie ze to ostatni lot juz po wyladowaniu.

    Ile tych ostatnich lotow bylo? Bo jesli ten opis nawiazuje do jednego - ostatniego - lotu, to jest pelen sprzecznosci.

  • junk92508

    Oceniono 16 razy 16

    Osłabienie funta przez Brexit + niepewność ludzi co będzie jak wrócą z wakacji + skok cen ropy dobiło firmę która przetrwała 2 wojny światowe...

  • bjuras

    Oceniono 17 razy 15

    Kuchcinsky Airlines może przejąć Thomas Cook Airlines.

  • pogromca_mrowek

    Oceniono 11 razy 9

    Brak elastycznego dostosowania się do zmieniających się warunków rynkowych to podstawowa przyczyna. Brexit o którym tu piszą coponiektórzy dopiero kopnie Brytyjczyków w tyłek jak do niego dojdzie - bariery gospodarcze z jakimi zderzą się firmy brytyjskie, upadek City i szereg innych problemów sprawi że nawet słaby funt nie pomoże, raczej sprawi że Brytyjczycy wyjeżdzając na wycieczkę za granicę jeszcze bardziej odczują jak osłabła ich gospodarka. I to ci, których będzie jeszcze na to stać i będą mieli pracę. (inna sprawa że tam i tak będzie 10x lepiej się żyło niż w polskim katolicko-komunistycznym raju PRL2.0 by PiS)

  • qawsedrftg

    Oceniono 13 razy 7

    Czy w PRL były takie akcje na wczasach FWP? Nie! Wszystko działało bardzo sprawnie.

    Długi można rolować tylko do czasu :)

  • peterjk

    Oceniono 14 razy 6

    Boris Johnson nie Chciał pomóc, chodziło o 150 milionów £, aby biuro mogło dalej funkcjonować. Teraz sprowadzenie przez rzad wszystkich wczasowiczów może kosztować ok 700 milionów. Również 22tys ludzi straci pracę. Ale co tam, rzad pomaga tylko bankom, gdyż jak wiadomo sa zbyt wielkie aby upaść.

  • kasia763

    Oceniono 6 razy 6

    Smutne, ze upadla firma, ktora byla na rynku od 1841 roku i smutne, ze 9 tys osob stracilo prace. Na szczescie wiekszosc pasazerow i hoteli dostanie zwrot pieniedzy, a Urzad Lotnictwa Cywilnego zamierza przywiezc wszystkich z powrotem do UK w ciagu 2 tygodni.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX