Nowe odkrycie NASA: wodę na Księżycu uwalniają spadające meteoroidy

Woda, którą uwalniają spadające na Księżyc meteoroidy, może pochodzić z początków istnienia Księżyca lub nawet sprzed jego uformowania. Odkrycie naukowców NASA daje możliwość poznania geologicznej przeszłości ziemskiego satelity, a także jest pretekstem do prowadzenia dalszych badań w tym zakresie.

Odkrycia dokonali naukowcy z NASA i Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory z Laurel w stanie Maryland. Dane zebrała sonda LADEE (Lunar Atmosphere and Dust Environment Explorer - red.), wysłana w Kosmos w 2013 roku, aby zbierała informacje o szczątkowej atmosferze Księżyca. Jej misja zakończyła się w 2014 roku.

Dane przez nią zebrane pozwoliły dokonać naukowcom niezwykłego odkrycia - na Księżycu znajdują się zasoby wody, które uwalniane są w momencie, kiedy meteoroidy i mikrometeoroidy uderzają w jego powierzchnię.

Powierzchnia Księżyca chroniona jest przez kilkucentymetrową warstwę bardzo suchej materii. Kiedy jednak meteoroidy w nią uderzają, materia ta ulega rozproszeniu. Jednocześnie pozwala to na uwalnianie się cząsteczek wody. Część z nich opada na powierzchnię satelity, większość jednak przedostaje się w przestrzeń kosmiczną. Zjawisko to występuje w trakcie deszczu meteoroidów.

To odkrycie może pomóc wyjaśnić m.in. pochodzenie zasobów wody, która w postaci lodu znajduje się po ciemnej stronie satelity.

Nowe odkrycie NASA: wodę na Księżycu uwalniają spadające meteoroidy
  • ochujek

Nie ma ciemnej strony Księżyca. Czytajcie teksty przed opublikowaniem.

• fagusp

Nie wiem co walnęło w latach 90-tych w budynek na Nowogrodzkiej 84 - ale musiało to być coś zaje.... bo nie dość, że woda się stamtąd leje do dziś, to jeszcze w środku zainstalowała się czarna dziura która bezpowrotnie zasysa każdą ilość gotówki jaka pojawi się w pobliżu.

• ajg62

Nie ma ciemnej strony księżyca jest tylko płyta "Ciemna strona księżyca" .Jest tylko niewidoczna strona .

• dawnyprezes

Oceniono 12 razy -4

Jeszcze nie było księżyca,a już na nim była woda !. Chyba zapiszę się do NASA.

• makary_firsztukk

Oceniono 9 razy -5

(...) Woda, którą uwalniają spadające na Księżyc meteoroidy, może pochodzić z początków istnienia Księżyca (…) - naukowcy z NASA odkryli kolejne przypuszczenie

• jozbieszczad

Oceniono 12 razy -8

Ostatni lądownik uderzając w Księżyc też uwolnił duże zasoby wody .