"Seksistowska" - fala oskarżeń po akcji ministerstwa. Niemiecki resort broni się, że "ratuje życie"

Kampania niemieckiego ministerstwa namawiająca do noszenia kasku podczas jazdy rowerem podzieliła nawet członków rządu. Hasło "Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie" nie wzbudziło takich emocji, jak to, że w kasku występują modelki w bieliźnie lub kusych strojach. Padły oskarżenia o seksizm, a resort broni się, że poprzez zwracanie uwagi ratowane są życia.

Kampania niemieckiego ministerstwa transportu sprawiła, że w kierunku resortu zaczęto rzucać oskarżenia o seksizm.

Sama akcja ma uświadamiać jak ważne jest noszenie kasku podczas jazdy na rowerze. Zastrzeżenia nie dotyczą samego tematu, a tego, jak został przedstawiony. Powstała we współpracy z modelami z niemieckiego Top Model i DVR, czyli Niemiecką Radą Bezpieczeństwa Drogowego.

"Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie"

Hasłem kampanii jest: "Wygląda jak gówno, ale ratuje moje życie". Odnosi się do kasku, który mają na głowach modele i modelki występujący na grafikach, nagraniach i plakatach. O ile do tego nikt nie miał zastrzeżeń, tak już to, że np. modelki występują w bieliźnie lub w kusych strojach (modele też) - już tak.

- To zawstydzające, głupie i seksistowskie, jeżeli minister transportu w taki sposób sprzedaje swoją politykę poprzez goliznę - mówiła "Bild am Sonntag" Maria Noichl, eurposłanka z Socjaldemokratycznej Partii Niemiec (SPD).

Oskarżeń było na tyle dużo, że głos zabrał rzecznik ministerstwa transportu Niemiec Wolfgang Ainetter, który napisał:

Poprzez zwracanie uwagi, nasza "kaskowa" kampania ratuje życia. Nic nie zyskuje się z kampanii, która nie generuje zainteresowania, ona wtedy po prostu nie działa. Nadmierna polityczna poprawność nie powinna być ważniejsza od ratowania życia.

"Kwestia gustu" kontra "kask pasuje do ubrania"

W podobnym tonie kampanii bronił Christian Kellner, dyrektor generalny DVR. - Oczywiście taka kampania jest zawsze kwestią gustu, ale celowo pokazujemy zarówno kobiety i mężczyzn - wskazał w komunikacie wydanym przez radę.

Co ciekawe, wśród krytyków kampanii ministerstwa znalazła się Franziska Giffey, szefowa resortu rodziny. Na swoim Facebooku zamieściła zdjęcie w kasku rowerowym i zwróciła się bezpośrednio do ministra transportu Adnreasa Scheurera:

Drogi Andreasie: Kask pasuje też do ubrania!
Więcej o:
Komentarze (138)
Niemcy. Oskarżenia o seksizm po kampanii ministerstwa transportu o kaskach rowerowych
Zaloguj się
  • buwalker

    Oceniono 42 razy 34

    W reklamie występują modele obu płci, czyli chodzi o seksualizację treści, a nie seksizm.

  • xynat

    Oceniono 20 razy 16

    I co w tym dziwnego? Skoro ludzie zidiocieli już do takiego stopnia, że działa na nich jedynie reklama z gołą babą to niestety tak trzeba przygotować tego typu kampanie. Ludzie inteligentni i tak zakładają kaski. A głupcy rozwalają sobie głowy i rozglądają się za gołymi babami.

  • slav_

    Oceniono 24 razy 14

    Nie rozumiem.
    Te kaski wcale tak źle nie wyglądają, nawet w stylizacjach z bielizną.

  • 1627cd1410

    Oceniono 17 razy 13

    świetna kampania.. chyba się g.. przelało z Polski do Niemiec :O/

  • sprawazlewa

    Oceniono 15 razy 13

    Wygląda na to, że kampania osiągnęła swój cel! O kaskach mówią nawet ci, którzy nie byliby zainteresowani gdyby nie dziewczyny ( i chłopaki) w kaskach.

  • felicjan.dulski

    Oceniono 11 razy 11

    Pamiętam burzę u nas po ukazaniu się plakatu autorstwa Pągowskiego o treści:
    "Papierosy są do dupy".
    Na szczęście medialną sprawę zamknął minister zdrowia Ryszard Jacek Żochowski, który w telewizji powiedział: - Zakończmy tę dyskusję, bo papierosy naprawdę są do dupy.

  • kszs2

    Oceniono 21 razy 9

    Ale wam seksizm I przedmiotowe traktowanie ciala chyba nie przeszkadza. Duza czcionka zaznaczyliscie artykul o dupie Przetakiewicz. Brakuje tylko naglowka “Pilne”.

  • yosemitesam

    Oceniono 14 razy 8

    Ojciec Mateusz powinien to zobaczyć, bo gapa bez kasku pogina.

  • felicjan.dulski

    Oceniono 14 razy 8

    Burza w szklance wody.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX