Amerykański niszczyciel poważnie uszkodzony. Wszyscy zaginieni marynarze nie żyją

18.06.2017 09:19
Wypadek USS Fitzgerald

Wypadek USS Fitzgerald (Hitoshi Takano / AP)

Nie żyje siedmiu amerykańskich marynarzy, którzy zaginęli po wypadku niszczyciela USS Fitzgerald. W nocy z piątku na sobotę w jednostkę uderzył filipiński kontenerowiec.

Amerykańska marynarka wojenna poinformowała, że odnaleziono ciała wszystkich siedmiu zaginionych. Znajdowały się one wewnątrz okrętu, w kajutach, które zostały zalane podczas wypadku, do jakiego doszło w nocy z piątku na sobotę.

Filipiński kontenerowiec uderzył wtedy w bok amerykańskiego niszczyciela, powodując poważne zniszczenia w strefie, w której spali marynarze. Ekipy poszukiwawcze odnalazły ciała, gdy USS Fitzgerald powrócił do macierzystego portu w bazie Yokosuka. Dowództwo amerykańskiej Siódmej Floty poinformowało, że zwłoki zostały przewiezione do szpitala wojskowego, gdzie zostaną poddane identyfikacji. Nazwiska marynarzy zostaną podane do publicznej wiadomości dopiero po powiadomieniu rodzin.

Niszczyciele, okręt atomowy. USA demonstrują swoją potęgę >>>

Pływający pod filipińską banderą statek Crystal, który jest czterokrotnie większy od USS Fitzgerald, uderzył w amerykański niszczyciel w strefie żeglugowej na południe od Tokio. Panuje w niej zwykle bardzo duży ruch. Prowadzący śledztwo nie wiedzą, co było przyczyną zderzenia jednostek, które dysponują bardzo zaawansowanymi systemami nawigacyjnymi.

Stany Zjednoczone ostrzegają Koreę Północną: "Na następną próbę nuklearną odpowiemy zbrojnie."

Znasz język polski? Te pytania to zweryfikują. Jedno zadał wam prof. Jerzy Bralczyk
1/12Czy możesz zamówić 'piwo ze sokiem'?
Zobacz także
Komentarze (109)
Amerykański niszczyciel poważnie uszkodzony. Wszyscy zaginieni marynarze nie żyją
Zaloguj się
  • true_lysander

    Oceniono 34 razy 8

    Czyżby powtórka z "historii"?...
    ROZMOWA NAGRANA NA MORSKIEJ CZĘSTOTLIWOŚCI ALARMOWEJ
    CANAL 106, NA WYBRZEŻU FINISTERRA (GALICJA) POMIĘDZY HISZPANAMI A AMERYKANAMI
    16 PAŹDZIERNIKA 1997 ROKU*

    Hiszpanie (w tle słychać** trzaski) Tu mówi A-853, prosimy, zmieńcie kurs
    o 15 stopni na południe, by uniknąć kolizji... Płyniecie wprost na
    nas,
    odległość 25 mil morskich.*

    Amerykanie (trzaski w tle) Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na
    północ, by uniknąć kolizji.*

    Hiszpanie:* Odmowa. Powtarzamy: zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe,
    by uniknąć kolizji...*

    Amerykanie (inny głos)*: Tu mówi kapitan jednostki pływającej Stanów
    Zjednoczonych Ameryki. Nalegamy, byście zmienili swój kurs o 15
    stopni na
    północ, by uniknąć kolizji.*

    Hiszpanie:* Nie uważamy tego ani za słuszne, ani za możliwe do wykonania.
    Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na południe, by uniknąć
    zderzenia z
    nami.*

    Amerykanie (ton głosu** świadczący o wsciekłości)*: Tu mówi kapitan Richard
    James Howard, dowodzący lotniskowcem USS Lincoln marynarki wojennej
    Stanów Zjednoczonych; drugim co do wielkości okrętem floty amerykańskiej.
    Eskortują nas dwa okręty pancerne, sześć niszczycieli, pięć
    krążowników, cztery okręty podwodne oraz liczne jednostki
    wspomagające. Udajemy sie w kierunku Zatoki Perskiej w celu
    przeprowadzenia manewrów wojennych w obliczu możliwej ofensywy ze
    strony wojsk irackich. Nie sugeruje... ROZKAZUJE WAM ZMIENIĆ KURS O
    15 STOPNI NA PÓŁNOC! W przeciwnym razie będziemy zmuszeni podjąć
    działania konieczne by zapewnić bezpieczeństwo temu okrętowi, jak
    również siłom koalicji. Należycie do państwa sprzymierzonego,
    jesteście członkiem NATO i rzeczonej koalicji. Żądam
    natychmiastowego posłuszeństwa i usunięcia sie z drogi! *

    Hiszpanie:* Tu mówi Juan Manuel Salas Alcantara. Jest nas dwóch. Eskortuje
    nas nasz pies, jest też z nami nasze jedzenie, dwa piwa i kanarek,
    który
    teraz śpi. Mamy poparcie lokalnego radia La Coruna i morskiego
    kanału
    alarmowego 106. Nie udajemy się w żadnym kierunku i mówimy do was
    ze stałego lądu, z latarni morskiej A-853 Finisterra , z wybrzeża Galicji. Nie mamy
    gó...anego pojęcia, które miejsce zajmujemy w rankingu hiszpańskich latarni
    morskich. Możecie podjąć wszelkie słuszne działania, na jakie tylko
    przyjdzie wam ochota, by zapewnić bezpieczeństwo waszemu zasranemu okrętowi, który za chwile rozbije się o skały; dlatego ponownie
    nalegamy, sugerujemy wam, iż działaniem najlepszym, najbardziej
    słusznym i najbardziej godnym polecenia będzie zmiana kursu o 15
    stopni na południe by uniknąć zderzenia z nami.*

    Amerykanie*: OK. Przyjąłem, dziękuję.

  • upierdek07

    Oceniono 24 razy 8

    Katastrofa! Kapitana amerykańskiego statku pod sąd polowy! Żenada!

  • leops

    Oceniono 9 razy 7

    W kwietniu tego roku podobny wypadek miał rosyjski patrolowiec w rejonie Bosforu.Okręt rozpoznawczy Liman wziął udział w kolizji z cywilną jednostką przewożącą żywe bydło, po czym zatonął. I wszystko...

  • 45rtg

    Oceniono 15 razy 5

    Może to usańców nauczy nie pływać po pijaku.

  • gesipipek65

    Oceniono 19 razy 5

    I taki z niego był niszczyciel

  • 31.februarius

    Oceniono 31 razy 5

    "Pływający pod filipińską banderą statek Crystal, który jest czterokrotnie większy od USS Fitzgerald ..."

    Radary Fitzgeralda nie są przystosowane do wykrywania takich olbrzymów, które na dodatek prują fale z prędkością światła ...

  • adin_null_adin

    Oceniono 14 razy 4

    Może kontenerowiec przewoził coś co warto było przejąć "abordażem".
    Bo awaria wszystkich systemów to bajka.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje