LOT z nowymi samolotami Boeinga. Umowy podpisane, maszyny w 2019 r. przylecą do Warszawy

Jakub Panek
Boeing 737 MAX 8 LOT-u

Boeing 737 MAX 8 LOT-u (Fot. LOT)

LOT powiększa flotę o sześć kolejnych samolotów Boeing 737 MAX. Maszyny używane na trasach średniego zasięgu przylecą do Warszawy do końca przyszłego roku. To nie wszystkie nowości we flocie narodowego przewoźnika.

Na razie LOT posiada dwa samoloty Boeing 737 MAX 8, które zostały dostarczone w grudniu 2017 r. Samoloty obsługują trasy z Lotniska Chopina m.in.: do Londynu, Madrytu i Larnaki. Umowa z leasingodawcą Air Lease Corporation (ALC) zakłada, że trzeci i czwarty przylecą w tym miesiącu. Dostawa kolejnego zaplanowana jest w grudniu, a ostatniego w maju 2019 r.

Boeing 737 MAX 8 LOT-uBoeing 737 MAX 8 LOT-u Fot. LOT

LOT jednak nie czekając na realizację zapisów umowy podpisał właśnie umowę z leasingodawcą Aviation Lease and Finance Company (ALAFCO) na pozyskanie kolejnych sześciu B737 MAX 8 w formule 9-letniego leasingu operacyjnego. Maszyny mają przylecieć do Warszawy do końca przyszłego roku. Skąd decyzja o wyborze akurat tego modelu samolotu Boeinga?

- Jesteśmy jednym z pierwszych w Europie odbiorcą MAX-ów. Te maszyny dobrze sprawdzają się na naszych najpopularniejszych trasach średniego zasięgu. Mają szereg atutów - zasięg to 5750 km, o 2250 km więcej od używanych przez nas maszyn Boeing 737-400. Ponadto średnie zużycie paliwa jest niższe o ponad 20 proc. od wspomnianych wcześniej maszyn. Silniki umożliwiają redukcję hałasu nawet o 40 proc. i znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do innych maszyn tej klasy. To bardzo ważne dla nas, ale też dla mieszkańców okolic lotnisk - mówi w rozmowie z Gazeta.pl Adrian Kubicki, rzecznik LOT-u. 

Boeing 737 MAX 8 we flocie LOT-u

Samolot Boeing 737 MAX 8 w konfiguracji dla LOT-u posiada 186 foteli produkowanych w Polsce. Z tyłu foteli znajdują się gniazdka elektryczne i wejścia USB. Wnętrze kabiny pasażerskiej zostało zbudowane w formule opartej o rozwiązaniach znanych z największych maszyn we flocie, czyli dreamlinerów. Specjalne oświetlenie pozwala dopasować oświetlenie wnętrza kabiny do pory dnia.
Przewoźnik zakłada, że podpisane umowy zapewnią mu utrzymanie i rozwój floty LOT w segmencie samolotów wąskokadłubowych po wygaśnięciu dotychczasowych porozumień. Przypomnijmy, że na początku 2020 r. wygasną umowy wynajmu samolotów Boeing 737-400, B737-800 od linii Blue Air, a w 2023 r. także B737-800 Next Generation.

Zobacz także:  LOT z większymi dreamlinerami we flocie. Prezes pogrzebał nadzieje Modlina, zabrał głos ws. Radomia

Strategia  przewoźnika do roku 2020 zakłada, że LOT będzie posiadał co najmniej 15 samolotów tego typu w segmencie 180-200 miejsc do obsługi połączeń średniego zasięgu. 
LOT ma dziś we flocie 54 samoloty (ponadto dysponuje maszynami linii Nordica oraz Blue Air). W połowie czerwca zaplanowana jest dostawa trzeciego z sześciu  zamówionych Embraerów 195. W czerwcu do floty dołączy też trzeci z zamówionych siedmiu nowych Boeingów 787-9 Dreamliner (prawdopodobnie własnie ta maszyna będzie w biało-czerwonym malowaniu z okazji 100-lecia polskiej Niepodległości), dwa kolejne fabrycznie nowe Boeingi 737 MAX 8 oraz dwa Bombardiery Q400 (pozyskane w ramach leasingu krótkoterminowego - na sześć miesięcy).  
W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów. W 2019 r. planuje przewieźć ponad 10 mln pasażerów.

To nagranie mrozi krew w żyłach. Samolot celowo wleciał w sam środek potężnego huraganu

Ekstremalny quiz z geografii. Sprawdź, czy rozpoznasz państwo po konturze
1/20Grafika przedstawia czwarte największe państwo świata, czyli?
Zobacz także
Komentarze (135)
LOT z nowymi samolotami Boeinga. Linia podpisała umowy, maszyny w 2019 r. przylecą do Warszawy
Zaloguj się
  • ja.szela

    Oceniono 5 razy 1

    Lot niczego nie kupuje! Po zakończeniu leasingu samoloty będą własnością leasingodawcy, Jeżeli Lot będzie chciał je dalej użytkować to będzie musiał je kupić za cenę rynkową albo podpisać nową umowę leasingu.

  • plastikpiokio

    Oceniono 4 razy 2

    a jeżeli kupuje to po ile sztuka ??? i jaka jest forma płatnosci ????---czy są rabaty promocje lub opusty?

  • zraluk7

    Oceniono 6 razy 4

    Nie kupuje tylko wynajmuje.

  • robkita

    Oceniono 17 razy 5

    Szkoda ze nie wspieraja Europy i nie kupili od Airbus. Trump nalozyl na nas cla a my dalej przed nim na kolanach.

  • lukascgn

    Oceniono 17 razy 3

    Jako kraj europejski powinnismy (rowniez) wspierac naszego Airbusa. Wszystkie znaczace linie lotnicze na Swiecie staraja sie utrzymac balans miedzy liczba Boeingow i Airbusow. Tak jest i w Air China, i np. United Airlines, nie wspominajac o Lufthansie czy British Airlines.

  • radek_sziwa

    Oceniono 13 razy -3

    LOT-ok 60 samolotów w tym 8 długodystansowych
    Lufthansa-345 samolotów w tym 54 długodystansowe.

    Lufthansa-dwa huby Farankfurt i Monachium, Fra 64mln pasazerow, Monachium 44mln pasazerow.

    Plany pisiorów o CPL i 100-200 milionach pasażerów....

  • dinowar

    Oceniono 24 razy 6

    To nie jest narodowy przewoźnik. To państwowe przedsiębiorstwo. Tymczasowo w rękach PiS. Europa kupuje Airbusy, Wolska jaknkeskie wyroby.

  • towarzysz.dyrektor

    Oceniono 11 razy -3

    A jeszcze niedawno << Tusk zniszczy LOT ? >>
    h ttps://m.bankier.pl/wiadomosc/Tusk-zniszczy-LOT-2828130.html

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje