Wiadomości >  Zdjecia >  Wszystkie galerie

Niezwykłe piękno przestrzeni kosmicznej. Mgławice, galaktyki i planety na zdjęciach NASA

mig
19.03.2014 12:22 , aktualizacja 19.03.2014 13:58
Z okazji premiery nowej edycji popularnonaukowego serialu

Fot. NASA, ESA, J. Hester and A. Loll (Arizona State University)

Z okazji premiery nowej edycji popularnonaukowego serialu "Cosmos", NASA opublikowała serię niezwykle pięknych zdjęć kosmosu, pochodzących z sondy Cassini i kosmicznego teleskopu Hubble'a. Część z nich była znana wcześniej, ale część to niepublikowane wcześniej, wspaniałe obrazy piękna kosmicznej przestrzeni. Niektóre ze zdjęć pokazują to, o czym będzie mowa w 13-odcinkowym serialu, będącym nową wersją kultowego programu astronoma Carla Sagana z 1980 r. Nowy prowadzący, znany astrofizyk i popularyzator nauki Neil deGrasse Tyson, znany jest ze swojego wsparcia dla Amerykańskiej Agencji Kosmicznej, nic dziwnego, że NASA odwdzięczyła mu się tak pięknym prezentem. NA ZDJĘCIU: niezwykle efektowna pozostałość wybuchu supernowej - Mgławica Kraba
  • Z okazji premiery nowej edycji popularnonaukowego serialu 'Cosmos', NASA opublikowała serię niezwykle pięknych zdjęć kosmosu, pochodzących z sondy Cassini i kosmicznego teleskopu Hubble'a. Część z nich była znana wcześniej, ale część to niepublikowane wcześniej, wspaniałe obrazy piękna kosmicznej przestrzeni. Niektóre ze zdjęć pokazują to, o czym będzie mowa w 13-odcinkowym serialu, będącym nową wersją kultowego programu astronoma Carla Sagana z 1980 r. Nowy prowadzący, znany  astrofizyk i popularyzator nauki Neil deGrasse Tyson, znany jest ze swojego wsparcia dla Amerykańskiej Agencji Kosmicznej, nic dziwnego, że NASA odwdzięczyła mu się tak pięknym prezentem.
NA ZDJĘCIU: niezwykle efektowna pozostałość wybuchu supernowej - Mgławica Kraba - miniatura
  • Mgławica Carina w obiektywie teleskopu Hubble'a. To jedno z najsłynniejszych zdjęć wykonanych przez ten teleskop. Carina znajduje się w gwiazdozbiorze Kila, ok. 7500 lat świetlnych od Ziemi w ramieniu Strzelca. To jedna z największych i najjaśniejszych znanych mgławic - miniatura
  • Pozostałości supernowej SN 1006. Zdjęcie zostało stworzone z wykorzystaniem światła widzialnego, fal radiowych i promieniowania rentgenowskiego - miniatura
  • Spiralna galaktyka NGC 2841 w obiektywie teleskopu Hubble'a - miniatura
  • Mgławica Kocie Oko w obiektywie teleskopu Hubble'a - miniatura
  • Galaktyka Andromedy - miniatura
  • Z okazji premiery nowej edycji popularnonaukowego serialu 'Cosmos', NASA opublikowała serię niezwykle pięknych zdjęć kosmosu, pochodzących z sondy Cassini i kosmicznego teleskopu Hubble'a. Na zdjęciu: tzw. koronalny wyrzut masy - wyrzucenie słonecznej materii w przestrzeń kosmiczną - miniatura
  • Olbrzymi huragan na północnym biegunie Saturna, w obiektywie sondy Cassini. Kolory obrazu są fałszywe. Barwy zależą od długości fali podczerwonego światła zarejestrowanego przez sondę. Kolory obrazują różnice w położeniu poszczególnych wałów chmur w saturniańskiej atmosferze - czerwień oznacza chmury położone najniżej, zieleń - najwyżej - miniatura
  • Tzw. 'Black Marble' - 'Czarny Marmurek', czyli wariacja na temat słynnego zdjęcia Ziemi z 1972 r. 'Blue Marble'. Na oryginalnym zdjęciu widać było naszą planetę w całej okazałości w świetle dziennym, tu zaś widocznej powierzchni Ziemi nie oświetla Słońce. Nazwę 'Blue Marble' wymyślili astronauci, którzy wykonali zdjęcie - kojarzyła im się z 'marmurkami', czyli tzw. kulami duńskimi - popularnymi w niektórych krajach kolorowymi kulkami do gry - miniatura
  • Zorze polarne na biegunie Saturna - miniatura
  • Mgławica Pierścień w gwiazdozbiorze Lutni. Znajduje się w naszej Galaktyce - miniatura
  • Potężny księżyc Saturna, Tytan, przesłonięty przez pierścienie planety. Tuż nad nimi inny księżyc Saturna, maleńki Epimeteusz - miniatura
  • Artystyczna wizja śmierci gwiazdy, schwytanej w grawitacyjną pułapkę czarnej dziury - miniatura
  • Mgławica Motyla - miniatura
  • Urodziło się ponad miliard ludzi - miniatura
  • Największy księżyc Jowisza, Ganimedes, zachodzący za ciemną stronę największej planety Układu Słonecznego - miniatura
  • Kombinacja obrazów z teleskopu Hubble'a pokazuje przewidywane zderzenie galaktyk - Drogi Mlecznej i Andromedy. Tak może wyglądać niebo nad Ziemią za 3,75 mld lat - miniatura
  • Mgławica Koński Łeb w konstelacji Oriona - miniatura
  • Planeta Merkury i charakterystyczny krater przypominający podobiznę Myszki Mickey - w obiektywie sondy Messenger - miniatura
  • 9
  • 1
  • tajlerdarden

Patrzę na zdjęcia galaktyk i nie mogę zrozumieć dlaczego robimy taki syf na tej planecie, wyrzynamy się za świecidełka, a tam cały wszechświat czeka żeby go poznać!

• Oceniono 33 razy 13

Co za bzdura... NASA publikuje takie fotografie regularnie (polecam APOD) i wie o tym każdy, kto choć trochę interesuje się astronomią. Autorzy gazety znów odkryli Amerykę...

• Oceniono 12 razy 12

Tęsknie szukamy ludzi daleko w Kosmosie, ale tych co mamy obok siebie najchętniej byśmy wyrżnęli. Ot, taka nasza ludzka natura...
    Ps: Linku bezpośredniego nie mogę podać, bo "zawiera treści niedozwolone" ?!!!
    newtimes (pl) tytan-metanowe-jeziora-na-olbrzymim-ksiezycu-saturna/

• krzysztofkuznowicz

Myślałem, że to jakaś nowość, a to stare archiwalne zdjęcia (niektóre maja już ok 10 lat, o czym swiadczą daty artykulów przypisanych do tych obrazków) wyszukane być może w google. :D

• Oceniono 7 razy 5

Wystarczy odrobina wyobraźni i trochę podstawowej wiedzy, by zdać sobie sprawę z tego, że człowiek nigdy nie wydostanie się poza Układ Słoneczny. Jedynym sposobem na to byłoby pozbycie się naszego CIAŁA które stoi na przeszkodzie podróżom międzygwiezdnym.

Jeśli więc wierzycie, że kiedyś uda się przenieść ludzką świadomość do maszyny, to będzie to nasza jedyna szansa na to by ruszyć w kosmos. Jeżeli okaże się to niemożliwe, rodzaj ludzki (a może i życie w ogóle) jest skazany na zagładę, a do tego czasu będziemy oglądać na internetowych portalach ARTYSTYCZNE WYOBRAŻENIA o wyglądzie odległych miejsc we wszechświecie. :P