Maj nie najlepszy dla dzienników

05.07.2006 00:00
Średnia sprzedaż dzienników ogólnopolskich w maju była gorsza niż przed rokiem - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy
Sprzedaż najważniejszych tytułów ogólnopolskich spadła w maju ogółem o 6 proc. Jednak cały rynek gazet ogólnopolskich zwiększył się o 12,1 proc. - to efekt wejścia nowego tytułu, "Dziennika" wydawanego przez Axel Springer Polska (ukazuje się od 18 kwietnia br.). W sumie Polacy kupowali codziennie ponad 1,61 mln egzemplarzy gazet ogólnopolskich. Przed rokiem - o blisko 200 tys. mniej.

Liderem jest "Fakt" - w maju sprzedaż bulwarówki wydawanej przez Axel Springer była niższa o 2,9 proc. niż rok wcześniej i wyniosła 513,3 tys. egzemplarzy. Na drugiej pozycji jest "Gazeta Wyborcza" - przeciętnie rozchodziła się w 447,6 tys. egz. (o 9,4 proc. mniej niż w maju 2005 r.). Porównywanie danych z maja tego roku do zeszłorocznych wyników sprzedaży jest jednak nieco utrudnione. Przed rokiem "Gazeta" miała bardzo wysoką sprzedaż bazową: wystartował wówczas popularny cykl papieski ("Nasz Papież. Kronika Pontyfikatu") oraz nowa kolekcja książkowa "Klasyka XIX wieku" (pierwszy tom był dodawany bezpłatnie w kioskach do "Gazety").

"Gazeta" wyhamowała jednak dynamikę spadku sprzedaży egzemplarzowej z pierwszych miesięcy tego roku - w maju spadek był nieco mniejszy niż w kwietniu.

Trzecie miejsce zajął debiutujący "Dziennik" - w maju sprzedawał średnio 259 tys. egz.

Po raz kolejny ucierpiały "Super Express" i "Rzeczpospolita". W maju "SE" miał średnią sprzedaż na poziomie 196,4 tys. egz. - o 7,1 proc. gorzej niż przed rokiem, "Rz" zaś rozchodziła się w 175,6 tys. egz. (spadek o 5 proc.).

Skomentuj:
Maj nie najlepszy dla dzienników
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane