Fałszowali sprzedaż w Tribune Co.

29.05.2006 00:00
Kolejne sześć osób pracujących w Tribune Co. przyznało się do zawyżania danych o sprzedaży dzienników "Newsday" oraz "Hoy".
Są to czterej menedżerowie pracujący w działach sprzedaży oraz kolportażu koncernu Tribune Co. oraz dwie osoby z firm kolportujących prasę. Grozi im od 4 do 20 lat więzienia. Poprzednio do winy przyznali się Louis Sito, szef hiszpańskojęzycznych mediów w Tribune Co., Robert Brennan, odpowiedzialny za sprzedaż "Newsdaya", oraz Ed Smith, niezależny doradca ds. sprzedaży. - Współpracowaliśmy z władzami na wszelkie możliwe sposoby i nadal będziemy to robić - napisała rzecznika dziennika "Newsday" w oświadczeniu.

Skandal, który wybuchł w 2004 r., odbił się nie tylko na wizerunku wydawcy, ale również na jego wynikach finansowych. Na rekompensatę dla reklamodawców, którzy płacili za dotarcie do konkretnej liczby czytelników, Tribune Co. przeznaczyła 90 mln dol. "Newsday" przyznał, że w latach 2000-04 zawyżył swoje dane o sprzedaży o prawie 100 tys. egzemplarzy, a "Hoy" zawyżył je dwukrotnie. "Newsday" jest nowojorskim dziennikiem anglojęzycznym, podczas gdy "Hoy" jest adresowany do hiszpańskojęzycznych Amerykanów.

Skomentuj:
Fałszowali sprzedaż w Tribune Co.
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX