Reklama Heyah zdobyła Złotego Lwa w Cannes

Dwie polskie firmy reklamowe zostały uhonorowane na międzynarodowym festiwalu reklamowym w Cannes. To najbardziej prestiżowe nagrody w tej branży
Złotego Lwa w kategorii "media" zdobył dom mediowy OMD Poland za twórcze podejście do wykorzystania mediów w kampanii reklamowej marki Heyah. - Jury przyznało nam statuetkę jednogłośnie. A konkurencja była ogromna: w naszej kategorii ok. 1,1 tys. prac, a przyznanych nagród ledwie 19 - podkreśla Jakub Bierzyński, prezes OMD Poland. W kampanii wprowadzającej markę Heyah jego firma użyła oprócz tradycyjnych mediów także m.in. wlepek oraz graffiti.

Brązowym Lwem w kategorii "marketing bezpośredni" jurorzy docenili też kampanię przygotowaną przez warszawski oddział agencji OgilvyOne dla firmy SAP Polska.

W pierwszy dzień marca 2 tys. menedżerów z małych i średnich firm otrzymało od SAP Polska specjalne wydania dziennika "Puls Biznesu" - każdy na czołówce mógł przeczytać tytuł z własnym nazwiskiem. - Robiliśmy te czołówki przez całą noc, a o ósmej rano gazeta była już na biurkach prenumeratorów - mówi Filip Wołowski, dyrektor zarządzający OgilvyOne w Polsce.

Canneńskie Lwy są nazywane Oscarami biznesu reklamowego i są wręczane od 51 lat. Do tej pory Polacy przywieźli z Cannes jedynie pięć statuetek, ale i tak znacznie wyprzedzają pod tym względem swoich rywali z Europy Środkowej i Wschodniej. Jako pierwsza w Cannes została nagrodzona agencja Leo Burnett Warszawa, która ma już na koncie w sumie cztery Lwy (z 2000 i 2001 r.). W ubiegłym roku złotego Cyber-Lwa wywalczyła warszawska agencja Max Weber zajmująca się projektowaniem stron internetowych.