E-handel w górę

Handel internetowy systematycznie zyskuje popularność. Według amerykańskiego Departamentu Handlu wartość detalicznego e-handlu wzrosła w pierwszym kwartale do niemal 20 mld dolarów
To oznacza, że w ciągu roku handel online w USA zwiększył się o około 24 proc. Detaliczna sprzedaż internetowa stanowi tam 2,2 proc. całej sprzedaży detalicznej (a szacunki te nie uwzględniają bardzo popularnych za oceanem zakupów ofert turystycznych przez internet). - Klienci przenoszą coraz więcej swych zakupów z tradycyjnych sklepów do sklepów internetowych - mówi Jeffrey Grau, analityk firmy badawczej eMarketer. - Dzieje się to w miarę jak stają się coraz bardziej świadomymi użytkownikami internetu, a e-handlowcy wypracowują coraz lepszą i atrakcyjniejszą ofertę - mówi. Według eMarketera w całym bieżącym roku wartość detalicznej sprzedaży online wzrośnie o ponad 22 proc. - do 84,5 mln dolarów.