Tok FM w ręce Agory i Polityki

Agora (wydawca "Gazety Wyborczej") odkupiła udziały w radiu Tok FM od brytyjskiej firmy Central European Broadcasting. Wartość transakcji - 2 euro
Dzięki zawartej w zeszłym tygodniu transakcji Agora zwiększyła swoje udziały w spółce Inforadio nadającej program Tok FM z 45,25 do 66,05 proc. Współwłaścicielem radia jest Polityka Spółdzielnia Pracy (wydawca tygodnika "Polityka"), która odkupiła od Brytyjczyków kolejne 12,25 proc. udziałów, stając się właścicielem 33,95 proc. kapitału zakładowego Inforadia.

Central European Broadcasting jest podmiotem zależnym brytyjskiego koncernu radiowego GWR Group, który był jednym ze współzałożycieli pierwszej w Polsce rozgłośni informacyjnej w 1998 roku. Tok FM była jedyną inwestycją GWR Group w Polsce.

Tok FM jest stacją ponadregionalną, którą można odbierać w dziewięciu największych miastach kraju. W ostatniej fali badania RadioTrack obejmującej okres od grudnia 2004 r. do stycznia 2005 r. udziały stacji w rynku ogólnopolskim wahały się na poziomie 0,4 proc.