Polskie firmy chcą promocji w internecie

Coraz więcej firm w Polsce docenia znaczenie internetu w promocji i marketingu. Firmy uważają, że to poprawia ich wizerunek i zwiększa znajomość na rynku
Przeszło 41 proc. polskich firm uważa, że internet jako narzędzie promocji ma większy potencjał niż media tradycyjne (telewizja, radio, prasa, reklama zewnętrzna) - wynika z badania, jakie przeprowadziła w grudniu i styczniu Katedra Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Zbadano wybraną losowo próbę ponad 2,2 tys. polskich firm mających dostęp do sieci (wypełniały ankietę internetową).

Wynik oznacza, że postrzeganie internetu w przedsiębiorstwach znacząco się poprawiło - w podobnym badaniu sprzed czterech lat odsetek firm oceniających tak wysoko możliwości internetu wynosił 24,1 proc. W sumie ponad dwie trzecie przedsiębiorstw uczestniczących w sondażu uważa, że sieć jest co najmniej równie dobra do promowania firmy jak media tradycyjne (cztery lata wcześniej uważało tak 39,7 proc.).

Badanie pokazuje także, że dotychczasowe doświadczenia polskich firm z internetem są bardzo pozytywne. Prawie cztery na pięć badanych przedsiębiorstw odpowiedziało, że wykorzystanie internetu przyczyniło się zwiększenia znajomości firmy na rynku, a prawie 75 proc. firm uważa, że internet poprawił ich wizerunek.

Według najnowszych danych GUS dostęp do sieci ma 85 proc. polskich przedsiębiorstw zatrudniających powyżej pięciu pracowników, w tym niemal wszystkie średnie i duże firmy.