Kolporter tworzy sieć spożywczych sklepików osiedlowych

Sieć małych osiedlowych sklepów spożywczych i dużych salonów multimedialnych chce stworzyć największy prywatny dystrybutor prasy, firma Kolporter.
Kolporter chce zbudować sieć sklepów osiedlowych pod nazwą "Markecik spożywczy", w oparciu o doświadczenia z działających już "Saloników prasowych" oraz korzystając z wzorów amerykańskich. Menedżerowie Kolportera wrócili z USA, gdzie podpatrywali działanie tamtejszych małych sklepów.

Firma Kolporter Saloniki Prasowe od poniedziałku ma nową nazwę - Kolporter Sieci Handlowe. - Poza artykułami spożywczymi "Markecik" będzie oferował klientom mini-bar przekąskowy i lottomat - mówi Wiesław Tkaczuk, prezes Kolportera Sieci Handlowe.

Drugim projektem sieciowym będzie budowa "Salonów multimedialnych". - Nowoczesne salony multimedialne zaoferują klientom książki, filmy, płyty i kasety, gry, prasę, artykuły papiernicze i impulsowe - wylicza prezes Tkaczuk.

Pierwszy salon multimedialny o powierzchni ponad 600 m kw. zostanie uruchomiony w połowie listopada w warszawskim centrum handlowym "Reduta". Kolejne powstaną w przyszłym roku. Szczegółowych informacji na temat ich liczby i lokalizacji firma nie ujawnia ze względu na konkurencję.

Spółka dalej rozwijać będzie sieć "Saloników prasowych". Obecnie ma ich 830, a do końca roku chce przekroczyć tysiąc.

Kolporter to drugi, po Ruchu, dystrybutor prasy w Polsce. Ma 37 proc. rynku. Grupa kapitałowa Kolportera składa się z 11 spółek różnych branż - od sieci sprzedaży detalicznej, przez dystrybucję prasy po informatykę.