"Zostań fanem" obozu Auschwitz. Na Facebooku

- Żart, brak wyczucia czy nieudolna kampania PR-owa? Portal Facebook kpi z ofiar Auschwitz? Sformułowanie "zostań fanem" w kontekście obozu zagłady budzi niesmak - napisał na Alert24 oburzony internauta. Co go tak zirytowało? Konto założone przez Muzeum Auschwitz na portalu społecznościowym Facebook.
Jeden z naszych czytelników natknął się w serwisie społecznościowym Facebook na konto Muzeum Auschwitz. W pierwszej chwili pomyślał, że konto zostało założone "dla żartów". - Żart, brak wyczucia czy nieudolna kampania piarowa? Portal Facebook kpi z ofiar Auschwitz? A może chodzi o prowokację, cichą akcję sił dywersyjnych antysemickiego frontu? - zastanawia się fungin.

- Sformułowanie "zostań fanem" może budzić niesmak, trudno zaakceptować w kontekście grozy i okrucieństwa holokaustu ten zwrot. Skąd jednak pomysł na fanklub Muzeum, który wygląda na oficjalny facebookowy profil? Jeśli to działanie "ePRowe", to czy wybrana forma jest w jakikolwiek sposób odpowiednia w stosunku do działalności tej instytucji? Jeśli tak, to osobiście rekomenduję nowe hasło reklamowe "Wszyscy lubią Auschwitz, lubię i ja" i dodanie paru zdjęć biuściatych modelek wykonanych na terenie muzeum. Bo przecież jeśli reklama, to według najnowszych trendów, niekoniecznie dyktowana zdrowym rozsądkiem - denerwuje się nasz czytelnik.

Chcemy przybliżyć młodzieży historię

Konto Muzeum Auschwitz pojawiło się na Facebooku w październiku. Dziś ma ono ponad 17 tys. "fanów" z całego świata. Fanem może zostać każdy, komu podoba się pomysł władz Muzeum na taką formę mówienia o historii.

Sami przedstawiciele władz Muzeum Auschwitz tłumaczą, że chcą przede wszystkim dotrzeć do młodych ludzi z całego świata. W ten sposób chcą, by pamięć o wydarzeniach, które miały miejsce w obozie zagłady nigdy się nie zatarła.

- Jest to eksperyment, jeden ze sposobów, żeby trafić do młodzieży i edukować ich. Na profilu pojawiają się materiały z naszego muzeum dzięki, którym większa liczba osób ma szansę poznać historię i o niej nie zapomnieć - powiedział jeden z pracowników Muzeum.

Muzeum oprócz konta na Facebooku, ma także konto w serwisie You Tube , gdzie także umieszczane są filmy edukacyjne.

Więcej o: