Most z dojazdami za 1,2 mld zł. Kiedy kolejne odcinki?

W trakcie budowy most wraz z niemal 4,5-kilometrową trasą zdrożał o ponad 100 mln zł. W kolejnym etapie nowa trasa ma być wydłużana za mostem w prawobrzeżnej części Warszawy - od Modlińskiej do Płochocińskiej.
Byliście już na moście Północnym? Czekamy na wasze opinie, pierwsze wrażenia. Ze spaceru i z jazdy. Nasz adres: stoleczna@agora.pl

Cała trasa mostowa od ul. Modlińskiej na Tarchominie do stacji metra Młociny przy ul. Kasprowicza ma 4,3 km. Budowę podzielono na dwie części.



Pierwsza obejmowała trasę od Modlińskiej do Wisłostrady i ul. Marymonckiej wraz z mostem. Głównym wykonawcą tego fragmentu jest firma Pol-Aqua. Jego pierwotny koszt miał wynieść 977 mln zł. Wzrósł jednak niemal do 1,1 mld zł. Jak przekonywał Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, wykonawca, składając ofertę, opierał się na "projekcie budowlanym z elementami projektu wykonawczego".

Według ZMID oznacza to, że dokumentacja nie była jeszcze kompletna i nie dało się dokładnie obliczyć wartości robót. ZMID nie chciał zaś czekać z przetargiem na dokończenie wszystkich projektów. Pol-Aqua sporządzała je już w trakcie robót i w końcu okazało się, że przeprawa będzie droższa.

Drugi etap inwestycji obejmował budowę odcinka o długości niemal 1 km od Marymonckiej do węzła Młociny. Za 51 mln zł zbudowała go firma Skanska. Wszystko jest gotowe jednocześnie.

Sam most jest długi na blisko 800 m. Duża jego część znajduje się nie nad rzeką, tylko nad terenami zalewowymi. W nurcie Wisły umieszczono tylko dwie podpory. Całkowity ciężar konstrukcji stalowej mostu wynosi aż 9,4 tys. ton.



W kolejnym etapie nowa trasa ma być wydłużana za mostem w prawobrzeżnej części Warszawy - od Modlińskiej do Płochocińskiej. Na Bielanach docelowo arteria powinna się połączyć z planowaną dopiero ekspresową wylotówką w stronę Gdańska, która ma prowadzić z Bemowa m.in. skrajem Cmentarza Północnego i Łomianek.

Według rzecznika ratusza Bartosza Milczarczyka o przedłużeniu trasy np. w kierunku Płochocińskiej będzie można myśleć, gdyby Warszawa dostała na to dotację z nowego budżetu Unii Europejskiej na lata 2014-2020.

Więcej o:
Komentarze (4)
Most z dojazdami za 1,2 mld zł. Kiedy kolejne odcinki?
Zaloguj się
  • dziadekjam

    Oceniono 2 razy 0

    Jak to wszystko taniutko w Polsce wychodzi.

  • anton.k

    Oceniono 4 razy -2

    Jak już coś robić ,to PO bizantyjsku
    żeby następne pokolenia miały za co żyć

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX