Tabloid włamał się do poczty głosowej zaginionej. Rodzina myślała, że żyje

Brytyjski tabloid, "News of the World", znów na celowniku za nielegalne podsłuchy. Tym razem wyszło na jaw, że tygodnik niedługo po zaginięciu 13-letniej Milly Dowler nie tylko włamał się do jej poczty głosowej, ale także kasował jej wiadomości. Tym samym doprowadził policję i rodzinę do przekonania, że dziewczynka najprawdopodobniej żyje - ustalił "The Guardian".
Milly Dowler zaginęła 21 marca 2002 kiedy wracała do swojego domu w Walton-on-Thames w Surrey. Miała wtedy 13 lat.

Mimo rozwiązania zagadki zniknięcia dziewczynki - pod koniec czerwca sąd skazał Leviego Bellfielda na dożywocie za zamordowanie nastolatki - policja nadal bada okoliczności śledztwa. Scotland Yardu dotarł ostatnio do nowych dowodów - donosi brytyjski dziennik "The Guardian".

W domu Glenna Mulcaire'a - "prywatnego detektywa", aresztowanego za zakładanie nielegalnych podsłuchów na zlecenie należącego do Ruperta Murdocha "News of the World" - wśród 11 tys. stron notatek znaleźli dowody na to, że na podsłuchu tygodnika były poczty głosowe Milly i innych członków jej rodziny.

Wpierw ich podsłuchiwali, potem poprosili o wywiad

Z notatek i wcześniejszych ustaleń policji wynika m.in., że dzięki Mulcaire'owi dziennikarze nie tylko odsłuchiwali wiadomości z poczty głosowej dziewczynki, ale także w pierwszych dniach po jej zniknięciu skasowali część z nich, aby zrobić miejsce na nowe - skrzynka szybko się zapełniała od wiadomości zostawianych przez zdesperowanych krewnych i przyjaciół.

Tym samym zmylili policjantów i rodzinę Milly, doprowadzając ich do wniosku, że z telefonu być może korzysta ciągle sama nastolatka. Scotland Yard do tej pory nie wie, czy wśród bezmyślnie skasowanych wiadomości, nie krył się jakiś dowód w sprawie dziewczynki.

Jakby tego było mało, tabloid przeprowadził potem serię wywiadów z najbliższymi Milly, w których opowiadali oni o tym, jaką nadzieją natchnęły ich najnowsze doniesienia policji, że ktoś - być może sama zaginiona - korzysta z jej poczty głosowej.

Rodzina postara się o odszkodowanie

Prawnik rodziny Dowlerów wydał dziś oświadczenie, w którym nazwał postępowanie tytułu "obrzydliwym". Zapowiedział również w rozmowie z BBC, że bliscy Milly będą starali się o odszkodowanie od "News of the World" za utrudnianie policji odnalezienie dziewczynki i straty moralne.

Odpowiedzialnością najprawdopodobniej obciążona zostanie ówczesna redaktorka tytułu, Rebekah Brooks, która obecnie jest główną dyrektorką wydawnictwa Ruperta Murdocha na Wielką Brytanię. Sprawą zajmuje się w tej chwili Scotland Yard.

Afera podsłuchowa wokół "News of the World"

To kolejna część skandalu podsłuchowego wokół "News of the World". Afera wybuchła pod koniec zeszłego roku, gdy "New York Times" napisał, że Andy Coulson, były redaktor naczelny tabloidu, żądał od podwładnych zdobywania informacji "za wszelką cenę" - nawet łamania prawa. Sean Hoare, były reporter "News of the World", oznajmił w rozmowie z "New York Timesem": "Coulson osobiście zachęcał mnie do nielegalnego pozyskiwania informacji". Dodał, że praktyka ta była w redakcji powszechna.

Po tej deklaracji w Wielkiej Brytanii wybuchła polityczna i medialna burza. Według BBC, "Guardiana" i "New York Timesa" specjalizujący się w skandalizujących historiach zdrad małżeńskich, przemocy domowej, orgii seksualnych i korupcji na szczytach władzy tabloid przez lata pozyskiwał ekskluzywne materiały, włamując się do wiadomości SMS i poczty głosowej telefonów komórkowych polityków i znanych publicznych osobistości. Po rewelacjach Hoare'a brytyjski parlament powołał specjalny zespół do zbadania sprawy pod kierownictwem posła Partii Pracy Keitha Vaza.

Więcej o:
Komentarze (38)
Tabloid włamał się do poczty głosowej zaginionej. Rodzina myślała, że żyje
Zaloguj się
  • tadekbor

    Oceniono 10 razy 10

    odstrzelić tych "dziennikarzy".

  • q.piatkow

    Oceniono 8 razy 8

    Murdoch i Springer - dwóch sukinkotów którzy cofnęli poziom debaty medialne do epoki kamienia łupanego

  • radoslav_78

    Oceniono 6 razy 6

    Huston - rzeczywiście masz problem, masz połączenie z bazą, ale chyba z mózgiem to niekoniecznie. Słowo "wpierw" jest to słowo używane współcześnie podobnie do "najpierw", które faktycznie brzmi lepiej. Pochodzą od staropolskiego słowa "pierw", które w chwili obecnej utrzymuje się tylko w gwarze (często obszary wiejskie).
    Najbardziej mnie dziwi poprawianie kogoś zupełnie nie mając pojęcia o tym. Może WPIERW zajrzyj do słownika, zanim będziesz kogoś wyzywał KASZTANIE! Ty chyba sam bez matury jesteś.

  • frasierr

    Oceniono 6 razy 6

    Hieny. Nasi "dziennikarze" (choć cudzysłów to za mało) wcale nie są lepsi.

  • ciotka_ltd

    Oceniono 8 razy 6

    @ dominik.olsztyn

    Tobie tez polecam..google.
    Do imperium Murdocha z tytulow brytyjskich naleza nie tylko szmaty typu The Sun i News..., ale takze Times i The Sunday Times.
    Sprawa Murdocha wcale nie jest taka prosta: to niewatpliwie czlowiek wplywowy i biznesowo genialny, ktorego interesuje jedynie jak szmal zrobic i jak najwiecej zarobic - przeciez jest biznesmenem, nie zas misjonarzem. Z tego co wiadomo nie wywiera presji na redakcje (tylko wowczas, gdy wyniki finansowe spadaja) - jego tytuly utrzymuja swoj stary profil (jego jest tylko pare gazet australijskich, gros tytulow to dobrze usadowione na rynku gazety, czesto od ponad 100 lat). Stara sie gromadzic najlepiej sprzedajace sie tytuly (bylby idiota, gdyby skupywal niewypaly), wsio rawno czy dla prola (Sun), czy klasy sredniej (Times). Jego zapedy w UK ograniczaja prawne regulacje: bez obywatelstwa UK nie ma szans przejac nic wiecej, nizli to co juz ma; osadzono go nawet przy probie zakupu MU. Od paru lat uderza w Internet...

  • ciotka_ltd

    Oceniono 5 razy 5

    Jak widze gazeta sie poprawila i skorzystala z moich informacji. Po raz ostatni czynie to za darmo, co uroczyscie i publicznie oswiadczam. Od tej pory, droga gazeto, prosze mi PLACIC (za friko to bede odtad prostowac dla jaj u konkuirencji), a dotychczasowe dziennikarskie ofiary - zbyt leniwe by z searcha na website BBC skorzystac - wypieprzyc na zbity pysk, bo to zdarza sie nie po raz pierwszy.

  • dominik.olsztyn

    Oceniono 5 razy 5

    Mam nadzieje, ze tytuly tego bydlaka Murdocha nigdy nie zadomowia sie w Polsce. Wydawnictwo Axel Springer (wydajace szmatlawca Fakt) przy tych sku...synach z News Corp to potulne, pelne kultury i obycia baranki. Jakby komus bylo jeszcze malo tej sprawy, to warto dodac ze do News Corp nalezy najwiekszy kanal wojennych podzegaczy w USA - Fox News.

  • taglinda

    Oceniono 5 razy 5

    zdobywanie dowodów na korupcję i inne świństwa dokonywane na koszt publiczny można jakoś tam usprawiedliwić.

    Ale za historię z tą dziewczynką ta pi.pa redaktorka powinna iść siedzieć - niezależnie od wielomilionowego odszkodowania.

  • ciotka_ltd

    Oceniono 5 razy 5

    Przeciez niecale 2 tygodnie temu, dokladnie 24 czerwca, morderce Milly skazano - byl nim seryjny morderca, Bellfield, ktory od paru lat juz siedzial za inne zbrodnie i prawdopodobnie ma wiecej ofiar na rozkladzie. Gazeto, popraw sie!!!
    www.bbc.co.uk/news/uk-13909816
    A hieny z News... wybula teraz spora forse - rodzina dziewczyny na 100% bedzie ich sadzic.
    Zreszta sa i inne skandale zwiazane z ta sprawa - vide: BBC

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX