Raport MAK gani 36. Pułk i zaleca zmiany w przepisach [TŁUMACZENIE]

Pułk 36. zaniedbał szkolenie pilotów, Standardowe Procedury Bezpieczeństwa i zbieranie informacji - wynika z raportu. MAK zaleca Polsce zmianę przepisów odnośnie lotów państwowych i wprowadzenie zakazu obecności osób postronnych w kokpicie. Poniżej tłumaczenie
4. Zalecenia odnośnie Bezpieczeństwa

4.1. Zalecenia przekazane w trakcie śledztwa dowódcy specjalnego regimentu Sił Powietrznych Polski:

4.1.1 Rozwinąć i zastosować procedury ciągłego treningu na symulatorach dla załóg samolotów Tu-154M, włącznie z testami potwierdzania minimalnych wymaganych warunków pogodowych, treningiem różnego rodzaju podejść, a także treningu lotów w sytuacjach awaryjnych, z naciskiem na reakcję załogi na ostrzeżenia TAWS;

4.1.2 Rozwinąć i zastosować Standardowe Procedury Bezpieczeństwa dla załóg Tu-154M, z naciskiem na współdziałanie załogi:

- W czasie podejścia nieprecyzyjnego, w zakresie monitorowania wysokości przy użyciu instrumentów pokładowych i odległości od pasa startowego;

- Stosowanie funkcji autopilota;

- Naprawianie problemów na wysokościomierzu radiowym, w zależności od rodzaju podejścia;

4.1.3 Rozważyć w czasie wysyłania lotów potrzebę zebrania wszystkich informacji pogodowych, nawigacyjnych i innych dla ustalonej trasy lotu, a także lądowisk docelowych i alternatywnych, szczególnie w czasie lotów na lądowiska nie wymienione w zbiorze informacji AIP kraju lądowania docelowego.

4.2. Państwa: Powinny rozważyć możliwość poprawek w narodowych przepisach, mających zakazać obecności osób nie biorących udziału w pilotowaniu samolotu w kokpicie, a także zakres odpowiedzialności w wypadku złamania przepisów

4.3 Państwa: Powinny rozważyć możliwość poprawek w narodowych przepisach odnośnie tego, że każdy lot musi być wykonywany zgodnie z zasadami określonymi w przepisach Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego i aneksach i innych dokumentów odnoszących się do nich, włącznie z zasadami treningu załóg, przygotowaniem samolotów, a także aspektami zabezpieczenia załogi i pasażerów i odpowiedzialności przewoźnika.

4.4 Państwa: Powinny rozważyć możliwość poprawek w narodowych przepisach włącznie z lotami technicznymi (próbnymi) mających na celu bezpieczeństwo lotów międzynarodowych w korytarzach powietrznych i na lądowiska nie otwarte dla regularnego, międzynarodowego ruchu lotniczego.

4.5 Ministerstwo Obrony Rzeczpospolitej Polskiej i Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej: podjąć kroki by wzmocnić rolę i wydajność kontroli państwowej nad bezpieczeństwem lotów w lotach państwowych i wyeliminowanie niedociągnięć wspomnianych w raporcie.

Więcej o:
Komentarze (52)
Raport MAK gani 36. Pułk i zaleca zmiany w przepisach [TŁUMACZENIE]
Zaloguj się
  • pare.slow

    Oceniono 9 razy 7

    Ostateczna decyzja nalezy zawsze do polotow. Jasne, ze polska brawura, presja i brak przestrzegania procedur w samolocie sa przyczyna katastrofy. J.Kacz. gada o kpinie etc. bo co ma powiedziec, TU ZADNEJ KONSPIRACJI NIE BYLO NA JEGO UKOCHANEGO BRACISZKA. A byla brawura i oczekiwanie, ze zawsze musi sie udac. Napewno byly naciski na pilotow, nie pierwszy to raz..
    Nauczka, ze wiele trzeba przerobic na nowo w polskim lotnictwie.

  • knock.out.4

    Oceniono 9 razy 5

    Krótko mówiąc Rosjanie stwierdzili że elicie armii Klicha panuje burdel. Trzeba było prosić aż Rosjan?

  • tessier

    Oceniono 4 razy 4

    Rozważyć w czasie wysyłania lotów potrzebę zebrania wszystkich informacji pogodowych, nawigacyjnych i innych dla ustalonej trasy lotu, a także lądowisk docelowych i alternatywnych, szczególnie w czasie lotów na lądowiska nie wymienione w zbiorze informacji AIP kraju lądowania docelowego.
    .......
    Bożesz... nawet tego nie zrobili?!

  • grundol1

    Oceniono 10 razy 4

    Wszystkie wnioski Rosjan w tym aspekcie słuszne. Klich i reszta odpowiedzialnych za szkolenia do dymisji.

  • olias

    Oceniono 10 razy 4

    to co? minister Klich pod Trybunał Stanu? Czy tylko zwyczajnie, do pierdla?

  • loppe

    Oceniono 3 razy 3

    I to się Tusiowym najbardziej nie podoba -

    Pułk 36. zaniedbał szkolenie pilotów, Standardowe Procedury Bezpieczeństwa i zbieranie informacji - wynika z raportu MAK

  • razorjack

    Oceniono 3 razy 3

    polska dała dupy z tym lotem, a teraz się wszyscy dziwią jak inni to wytykają

  • duch-z-po

    Oceniono 3 razy 3

    www.niezalezna.pl/artykul/_towarzyszu_generale_podchodzic_wszystko_wylaczone_/43539/1 - a to kłamczucha z tej ANODINY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • grundol1

    Oceniono 9 razy 3

    @ stan-1
    Baranku, do takiego Oświęcimia regularnie przyjeżdżają głowy państw a nikt od nas nie domaga się tam nowoczesnego lotniska. Dla lądowania raz na ruski rok głowy państwa nikt nie będzie unowocześniał lotniska w Smoleńsku.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX