Homo sapiens sprzed 400 tys. lat? To odkrycie może zmienić teorię ewolucji

Archeolodzy w Izraelu znaleźli szczątki prawdopodobnie najstarszego przedstawiciela naszego gatunku - Homo sapiens. Sensacyjne znalezisko, które liczy około 400 tysięcy lat, może całkowicie zmienić nasze rozumienie historii ewolucji człowieka.
Archeolodzy z Uniwersytetu w Tel Awiwe badali jaskinię Qassem odkrytą dziesięć lat temu. - W ciągu ostatnich kilku lat znaleźliśmy fragment czaszki, zbyt mały, by cokolwiek o nim powiedzieć, ale natknęliśmy się też na różne zęby - mówi szef zespołu badawczego profesor Aviv Gopher. Jego zdaniem, są one podobne do zębów ludzi żyjących dziś. Poza tym odkryto ślady używania ognia, polowań i wyrobu krzemiennych narzędzi. Jeśli faktycznie działo się to wszystko 400 tysięcy lat temu, to człowiek powstał zupełnie inaczej i wcześniej niż sądzono.

Do tej pory wielu naukowców uważało, że gatunek Homo sapiens wyłonił się ok. 200 tys. lat temu. Z tego okresu pochodziły najstarsze ślady znalezione w Afryce, skąd nasz przodek kilkadziesiąt tysięcy lat temu wyemigrował przez Bliski Wschód do Europy i Azji. Najnowsze odkrycie w Izraelu oraz podobne znaleziska w Chinach i Hiszpanii wskazują, że mogło być zupełnie inaczej.

Sir Paul Mellars, ekspert z uniwersytetu w Cambridge, którego cytuje izraelski dziennik "Haaretz", powiedział, że to faktycznie ważne odkrycie, choć na razie jest za wcześnie, by przesądzać jaki może mieć ono wpływ na teorię ewolucji. Zdaniem naukowca jest bardziej prawdopodobne, że odnalezione szczątki mogą być spokrewnione z neandertalczykiem.

Homo sapiens sprzed 400 tys. lat? To odkrycie może zmienić teorię ewolucji
  • pensioner63

Co za różnica czy homo sapiens istnieje 200 czy 400 tysięcy lat? Z komentarzy wynika, że znajmość teorii ewolucji jest znikoma w narodzie, a władza przebierańców znacznie sytuację pogarsza. Ignorancja prowadzi do zbawienia i szczęścia wiecznego zdaniem panów w czarnych sukienkach, bo durne owieczki chętniej dają na tacę. Czyli kolosalnym sukcesem Polaków byłoby wyzwolenie się spod władzy Watykanu i eliminacja religii ze szkół publicznych! To byłby postęp dowodzący, że Polacy zasługują na przymiotnik "sapiens". .

• sylwek47

Kapłani są nieomylni i twierdzą że Adam i Ewa byli stworzeni przez Boga 4000 lat PNE . A ja jednak wolę wierzyć mylącym się naukowcom niż nieomylnym kapłanom.

• miroo

Homo Sapiens nie istnieje - dowodem na to jest istnieje religii. Skoro człowiek wierzy a nie myśli to nie jest homo sapiens...

• almimota

Teoria ewolucji Darwina, jest taką samą teorią jak teoria grawitacji Newtona
    Ciekawe czy fajny-pantwardowski wierzy w teorię grawitacji?
    Myślę, że Newton się mylił bo fajny-pantwardowski ciągle lewituje.
    A najzabawniejsze jest to, że grawitacja olewa wiarę (lub nie wiarę) fajnego-pantwardowskiego i działa (przynajmniej na inne obiekty w kosmosie :-)

• patman

Do apologetów bozi - w przeciwieństwie do niej, prawdziwi naukowcy (a nie ci spod znaku Tempeltona) biorą pod uwagę fakty. Nie stosują zasady, że jeśli fakty nie pasują do ideologii, to tym gorzej dla faktów. A mądrale wierzące w biblijne bajki mają radochę, że ktoś zmienia zdanie, bo są nowe dowody. Wy nie uznajecie żadnych logicznych i merytorycznych dowodów, tylko bełkot sprzed kilku tysięcy lat, z czego tu się cieszyć?

• jezdziec_apokalipsy

li_via - ale zastanów się co ma wiek tych zębów do teorii ewolucji? Przecież nawet potwierdzenie wszystkich hipotez stawianych przez autorów znaleziska może co najwyżej przesunąć czas i miejsce "powstania" człowieka współczesnego. To oczywiste, że nowsze znaleziska uzupełniają i korygują dotychczasową wiedzę. Tak działa nauka i nie ma w tym nic rewolucyjnego. To tylko niepotrzebna pseudo-sensacja wywołana przez niedouczonego "dziennikarza" - stażysty, który nawet nie ma na tyle przyzwoitości, żeby tu zajrzeć i poprawić tego paszkwila. Nie wiem jakie tam mają układy ale gdyby to ode mnie zależało, to ten człowiek musiałby się poważnie tłumaczyć z wypisywania podobnych bzdur.

galnospoke - naukowcy nie mogą sobie tak po prostu czegoś odrzucić. Wiedziałbyś to gdybyś miał jakieś pojęcie o nauce. Wcale się nie dziwie, że człowiek, który spędził na zgłębianiu jakiego zagadnienia większość swojego dorosłego życia nie ma ochoty podejmować dyskusji ze smarkatym, zarozumiałym ignorantem, któremu brak podstawowej wiedzy często z zakresu podstawówki.

• buk-humor-dziczyzna

kolejne oszustwo - świat wg przebierańców ma tylko 6110 lat

• jezdziec_apokalipsy

fajny-pantwardowski - ok, jak dotąd przebrnąłem do połowy tego filmiku i muszę stwierdzić, że jeśli ten biedny człowiek jest w stanie ośmieszyć cokolwiek lub kogokolwiek to tylko siebie. I jak do tej pory wychodzi mu to doskonale :D Zobaczmy co ma jeszcze do powiedzenia lol

• podrapmnie

Ewolucja (łac. evolutio – rozwinięcie, rozwój) - ciągły proces, polegający na stopniowych zmianach cech gatunkowych kolejnych pokoleń wskutek eliminacji przez dobór naturalny lub sztuczny części osobników (genotypów) z bieżącej populacji. Wraz z nowymi mutacjami wpływa to w sposób ciągły na bieżącą pulę genową populacji, a przez to w każdym momencie kształtuje jej przeciętny fenotyp. Zależnie od siły doboru oraz szybkości wymiany pokoleń, po krótszym lub dłuższym czasie, w stosunku do stanu populacji wyjściowej powstają tak duże różnice, że można mówić o odrębnych gatunkach.

Jakim prawem to "odkrycie" moze zmienic teorie ewolucji!?