Wyniki egzaminu gimnazjalnego. Jest gorzej niż w latach ubiegłych

16.06.2011 10:23
Egzamin gimnazjalny w zielonogórskim lotniku

Egzamin gimnazjalny w zielonogórskim lotniku (Fot. Agnieszka Wocal / Agencja Gazeta)

Średni wynik uzyskany przez gimnazjalistów podczas tegorocznego egzaminu to 25,31 punktów na 50 możliwych z części humanistycznej i 23,63 na 50 z części matematyczno-przyrodniczej - wynika ze wstępnych informacji Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. - Polscy uczniowie mają problem z samodzielnym, kreatywnym myśleniem - komentuje te wyniki prof. Michał Kleiber, prezes PAN.
Zobacz także
Komentarze (135)
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. Jest gorzej niż w latach ubiegłych
Zaloguj się
  • nunia01

    Oceniono 16 razy 12

    Jeszcze więcej durnych testów od pierwszej klasy szkoły podstawowej. jeszcze więcej jedynych prawdziwych odpowiedzi. Jeszcze więcej nauki odpowiadania na pytania testowe zamiast nauki w ogóle. I na pewno nauczymy młodych ludzi myśleć kreatywnie, być oryginalnym itp.
    Cała reforma programów idzie w kierunku unifikacji i homogenizacji oraz wtłoczenia w sztywne ramy. A potem zdziwienie, że uczniowie wpisali się w to co im mądrzy dorośli szykują.

  • andrzejto1

    Oceniono 14 razy 10

    Kolejny sukces Rzeczpospolitej urzędniczej. A matoły dalej będą głosować na te same ryje rządzące nami od 20 lat...

  • big.ot

    Oceniono 15 razy 9

    A jak do CH mają myśleć kreatywnie jak te wszystkie testy robione są pod klucz? Trzeba takie i takie wnioski wyciągać, żeby wstrzelić się w klucz - nie wstrzelisz się (czyt. nie wyciągniesz wniosków takich jak autor testu) obcinają punkty.

    To samo na maturach, a później zdziwienie, że poziom edukacji leci na pysk....

    I tak dziwne, że przy tym natłoku dogmatycznej wiedzy, bzdur, naleciałości z prl i gonitwie, żeby wciskać coraz więcej wiedzy w coraz krótszym czasie (z odwrotnym efektem) szkoły nie wypuszczają absolwentów z poziomem myślenia jak u szympansa.

  • tojakierowca_bombowca

    Oceniono 12 razy 8

    Nie każdy musi mieć wyższe, nie każdy musi mieć średnie, ktoś musi drogi budować, rowy kopać, sprzątać i rodzić dzieci!

  • najpienkniejszy.irokes.wefsi

    Oceniono 8 razy 8

    Trudno.

    Jedyny problem, jaki dostrzegam to fakt, że te ofiary systemu nauczania rozwiązywania krzyżówek 1000 panoramicznych będą kiedyś miały prawa wyborcze.

  • l.george.l

    Oceniono 12 razy 8

    Nareszcie widać efekty dwudziestolecia katechizacji polskiej szkoły. Proszę zsumować liczbę godzin religii od przedszkola po maturę i porównać wynik z liczbą godzin biologii, fizyki, matematyki, chemii. Pomijam już fakt przekazywania sprzecznych wiadomości na religii i biologii.

  • pro-contra

    Oceniono 5 razy 5

    O co te biadolenia???
    Przecież od samego początku w solidaruchowych postanowieniach był plan wzięcia odwetu na plebsie za 40 lat "zbrodniczego" przymusu edukacyjnego w PRL.
    Temu między innymi służyły WSZYSTKIE "reformy" szkolnictwa w Najjaśniejszej Pomrocznej, łącznie z dziwacznymi wymogami dotyczącymi graduacji kadry nauczycielskiej.

    A przytomni ludzie ostrzegali, czym to wszystko się dla młodych pokoleń Polaków skończy. Posolidaruchowo - kościelne elyty pragnęliby, żeby edukację państwową ograniczyć na trzeciej klasie szkoły podstawowej.
    Korzyść podwójna, bo kasa w budżecie na hulanki i bizantyjskie życie, a i ciemnym, niewykształconym ludem znacznie łatwiej rządzić

  • dzaga41

    Oceniono 7 razy 5

    Szkoła przestała uczyć.To tylko bezrozumne klepanie pod szablon.

  • lethal_devotion

    Oceniono 7 razy 5

    Widać, że obniżanie poziomu i zakresu nauczania nie nadąża za galopującą debilzacją naszej "przyszłości narodu".
    Przypominam, że w systemie oświaty najbardziej namieszał rząd nieudaczników spod znaku AWS: Krzaklewski i jego wierny pomagier, niejaki Handke.
    To właśnie oni wpadli na pomysł, że skoro młodzież (w wyniku nieuctwa) nie może zdać matury, trzeba obniżyć poziom matury!
    Swoją drogą ciekawe co ci 'mężowie stanu' teraz porabiają?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najnowsze informacje