"Zimny Lech" naprzeciwko Wawelu. "To najlepsze miejsce"

Kompania Piwowarska wywiesiła naprzeciwko Wawelu ogromnych rozmiarów reklamę piwa Lech. Napis "Zimny Lech" może naruszać uczucia tych, którzy odwiedzają wawelską kryptę - pisze "Rzeczpospolita". - Trzeba iść do przodu - tłumaczy rzecznik producenta.
- To najlepsze miejsce dla reklamy piwa w całym Krakowie. Jeśli uznaliśmy, że nasza reklama jest w porządku, to nie ma powodu, by billboard nie zawisł właśnie tutaj - mówi "Rz" Paweł Kwiatkowski, rzecznika Kompanii Piwowarskiej.

Innego zdania jest ekspert w dziedzinie psychologii perswazji i podświadomości: - Kiedy ktoś odwiedza wawelską kryptę, jest w szczególnym stanie ducha. Myśli o okrucieństwie losu, o śmierci. Jeśli wychodząc z Wawelu, przeczyta: "Spragniony wrażeń? Zimny Lech", może potraktować to jako naruszenie pamięci zmarłego prezydenta - przyznaje prof. Rafał Ohme,

Podobnie uważa dr Małgorzata Bogunia-Borowska, socjolog kultury z Uniwersytetu Jagiellońskiego: - Kompania Piwowarska wzięła udział w popkulturowym dance macabre.

Jednak według badań agencji Millward Brown SMG /KRC skojarzenia reklamy z Lechem Kaczyńskim nie są takie oczywiste. Agencja na zlecenie Kompanii Piwowarskiej przeprowadziła badania, które miały pokazać, czy hasło reklamowe piwa Lech wywołuje spontaniczne skojarzenia z tragiczną śmiercią prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Na pytanie, jakie jest pierwsze skojarzenie z kampanią Lecha, prawie 40 proc. respondentów odpowiada, że orzeźwienie, a 22 proc. odbiera kampanię jako przeznaczoną dla "ludzi z poczuciem humoru".

- Co mieliśmy zrobić? Początkowo wstrzymaliśmy gotową już kampanię. Zniszczyliśmy część billboardów. Uważałem, że trzeba z całego projektu zrezygnować, ale marketingowcy uznali, że trzeba iść do przodu - mówi w "Rzeczpospolitej" rzecznik Kompanii Piwowarskiej. - Nie możemy pozwolić, by osoby, które mają chamskie skojarzenia, zawłaszczyły naszą markę.

Więcej o:
Komentarze (446)
"Zimny Lech" naprzeciwko Wawelu. "To najlepsze miejsce"
Zaloguj się
  • a320m

    Oceniono 182 razy 150

    Trzeba się było położyć na cmentarzu. Tam nie ma reklam.

    co będzie jak wpadną na pomysł reklamy "Bloody Mary"?

  • kaczy_mozdzek

    Oceniono 147 razy 119

    Rani uczucia??
    Przecież Zimny "Lech" był popularny przed katastrofą!
    To sytuacja się dostosowała do reklamy, a nie reklama do sytuacji, więc kto tu kogo wykorzystuje?!.

  • npd2010

    Oceniono 130 razy 102

    cieply lech nie smakuje

  • marsyas

    Oceniono 141 razy 101

    To po prostu odreagowanie od pisowskiej gry trumnami. Zresztą gdyby uważano Lecha Kaczyńskiego za naprawdę wybitną postać, to firma nie prowadziłaby takiej kampanii, bo bałaby się opinii publicznej. Ponieważ jednak wiedzą, jakie są faktyczne poglądy Polaków (oprócz małej grupki krzykaczy) na temat Lecha Kaczyńskiego i PiS, to mogą spokojnie taką kampanię reklamową prowadzić. Nawet jak zostaną przez tupanie, krzyki i płacze PiS zmuszeni do usunięcia tego akurat billboardu, to nie ma żadnego niebezpieczeństwa bojkotu marki piwa, nastąpi raczej utrwalenie marki.

  • slask383

    Oceniono 119 razy 85

    buhahahahha dobre...Prezesik znowu bedzie szukal spisku i hakow dlaczego akurat tam...

  • czarnaowca.3

    Oceniono 109 razy 73

    a to jednemu psu burek?

  • brabec

    Oceniono 46 razy 40

    A gdyby reklamowali placki ziemniaczane to wszyscy kojarzyliby z KARTOFLEM ?

  • 19790222x

    Oceniono 63 razy 39

    BARDZO DOBRE I TRAFNE

  • franek-janek

    Oceniono 46 razy 38

    Ktos chcial zrobic Lecha wiekszym niz byl, i zrobil mu watpliwa przysluge. Za zycia nie byl podziwianym a teraz dostarczono wiecej powodow by nie dano mu spokoju tez po smierci.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX